Beantwoord

2de router aansluiten?? of andere suggesties voor kabel internet.

• 9 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 493 keer bekeken

Hallo mensen,

Ik zou graag kabel internet op zolder willen hebben om mijn computer aan te sluiten en deze te voorzien van goede snelheden en een stabiel bereik. Helaas gaat dit met moeite... heb paar weken geleden een 3de DVS adapter aangeschaft omdat ik dacht dat ik deze kon koppelen aan mijn andere 2 DVS adapters die beide aangesloten zijn op TV.... maar helaas kan dit niet.

Toen heb ik de losse DVS adapter teruggestuurd naar KPN... weer paar weken verder heb ik een Poweline Adapter aangeschaft van TP-Link

(https://www.coolblue.nl/product/715248/tp-link-tl-pa9020p-geen-wifi-2000-mbps-2-adapters.html)

Om te kijken of ik nu een degelijke en stabiel internetverbinding kreeg. Helaas vielen de snelheden tegen, ik kreeg 15Mbit Download en 10Mbit upload, wanneer ik namelijk een laptop met de kabel aan de router hang haal ik 45Mbit Download en 30Mbit Upload. Dus dit werkte ook niet na wens.

Nu kwam ik laats met het opruimen van de zolder een oude cisco router tegen (Cisco EPC3925) nu is het mijn vraag of ik een 2de router kan aansluiten bij mij op zolder. Ik heb al het een en andere geprobeerd, namelijk als ik de adapter van de router in het stopcontact steek verschijnt er ook het oude ziggo netwerk waar we eerst bij zaten 🙂 inmiddels heb ik ook al kunnen inloggen op de router en heb het netwerknaam aangepast en het wachtwoord, alleen als ik wil inloggen staat er; Geen Internet, Beveiligd.

Nu zou ik graag willen weten of iemand mij uit mijn zorgen kan verlossen en een of andere oplossing weet hoe ik dit kan oplossen. Alles is welkom qua suggesties wat te doen :)

Met vriendelijke groet,

Frank
icon

Beste antwoord door King006 9 oktober 2017, 14:41

Hoi Frank,

De 1e adapter (deze zit in ons KPN modem) hangt beneden in de woonkamer. Daar komt onze KPN verbinding binnen. De tweede adapter hangt helemaal op zolder (tweede verdieping). Met betrekking tot WiFi snelheden haal ik met deze adapter met toestellen dat type AC ondersteunen snelheden van 94.07 Mbps down en 41,33 Mbps upload. Uiteraard worden de snelheden minder als er veel apparaten aanstaan op dezelfde stroomgroep. Dat merken we vooral in de avonduren als er ook lampen aangaan.

Ik denk alleen dat jouw adapters mogelijk ook sneller kunnen maar dat ze nu op twee verschillende stroomgroepen aangesloten zitten. Bij Coolblue zie je ook staan " De adapters werken niet als ze op twee verschillende stroomgroepen zijn aangesloten". Heb je dus een mogelijkheid om te testen wat de snelheid is als ze wel op dezelfde stroomgroep zitten?

Wij haalde met genoemde (https://www.routercenter.nl/product/525556/devolo-dlan-1200-wifi-1200-mbps-2-adapters.html) namelijk ook mindere snelheden toen ze op twee verschillende groepen zaten aangesloten.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Frankie,

Voor zover ik weet kun je de Cisco EPC3925 niet gebruiken omdat deze een COAX kabel verbinding nodig heeft met bijvoorbeeld Ziggo. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, zitten de Poweline Adapters in dezelfde stroom groep? of verschillen ze van elkaar? wij hebben zelf thuis deze (https://www.routercenter.nl/product/525556/devolo-dlan-1200-wifi-1200-mbps-2-adapters.html) en het viel mij op dat de snelheid beter is als ze in dezelfde stroomgroep hangen. Wellicht kun je dat nog proberen? kun je verder met geen mogelijkheid een netwerk kabel aanleggen naar de locatie? een netwerk kabel is namelijk altijd beter dan een Poweline Adapter of een WiFi versterker dat verbinding maakt via WiFi i.p.v. LAN.

Kun je verder aangeven welke snelheid je hebt binnen jouw KPN abonnement?
Hoi Frankie,

Voor zover ik weet kun je de Cisco EPC3925 niet gebruiken omdat deze een COAX kabel verbinding nodig heeft met bijvoorbeeld Ziggo. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, zitten de Poweline Adapters in dezelfde stroom groep? of verschillen ze van elkaar? wij hebben zelf thuis deze (https://www.routercenter.nl/product/525556/devolo-dlan-1200-wifi-1200-mbps-2-adapters.html) en het viel mij op dat de snelheid beter is als ze in dezelfde stroomgroep hangen. Wellicht kun je dat nog proberen? kun je verder met geen mogelijkheid een netwerk kabel aanleggen naar de locatie? een netwerk kabel is namelijk altijd beter dan een Poweline Adapter of een WiFi versterker dat verbinding maakt via WiFi i.p.v. LAN.

Kun je verder aangeven welke snelheid je hebt binnen jouw KPN abonnement?

Hoi vriesde,

Het is niet mogelijk in ons huis om vanaf de woonkamer helemaal naar de zolder een kabel aan te leggen. Wij hebben trouwens het Internet en Tv abonnement. 80Mbits tot 8Mbit upload. Graag zou ik willen weten bij deze powerline adapter
(https://www.routercenter.nl/product/525556/devolo-dlan-1200-wifi-1200-mbps-2-adapters.htm)

wat voor snelheden je haalt en wat de afstanden zijn ongeveer tussen je powerline adapters. Ik zie ook dat deze adapters worden aangeraden door CoolBlue dus misschien waag ik wel een poging om deze adapter aan te schaffen :)

Met vriendelijke groet,

Frank van Hassel
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Frank,

De 1e adapter (deze zit in ons KPN modem) hangt beneden in de woonkamer. Daar komt onze KPN verbinding binnen. De tweede adapter hangt helemaal op zolder (tweede verdieping). Met betrekking tot WiFi snelheden haal ik met deze adapter met toestellen dat type AC ondersteunen snelheden van 94.07 Mbps down en 41,33 Mbps upload. Uiteraard worden de snelheden minder als er veel apparaten aanstaan op dezelfde stroomgroep. Dat merken we vooral in de avonduren als er ook lampen aangaan.

Ik denk alleen dat jouw adapters mogelijk ook sneller kunnen maar dat ze nu op twee verschillende stroomgroepen aangesloten zitten. Bij Coolblue zie je ook staan " De adapters werken niet als ze op twee verschillende stroomgroepen zijn aangesloten". Heb je dus een mogelijkheid om te testen wat de snelheid is als ze wel op dezelfde stroomgroep zitten?

Wij haalde met genoemde (https://www.routercenter.nl/product/525556/devolo-dlan-1200-wifi-1200-mbps-2-adapters.html) namelijk ook mindere snelheden toen ze op twee verschillende groepen zaten aangesloten.
Hoi Frank,

in ieder geval bedankt voor het advies en ik ga deze adapters bestellen en hoop dat deze snelheden bieden waar ik iets mee kan 🙂
Reputatie 6
Badge +8
in ieder geval bedankt voor het advies en ik ga deze adapters bestellen en hoop dat deze snelheden bieden waar ik iets mee kan :)

Graag gedaan! laat je even weten of het goed werkt? 🙂 ik denk dat je ze morgen binnen hebt?
in ieder geval bedankt voor het advies en ik ga deze adapters bestellen en hoop dat deze snelheden bieden waar ik iets mee kan :)

Graag gedaan! laat je even weten of het goed werkt? 🙂 ik denk dat je ze morgen binnen hebt?

Zal ik doen, ik heb ze waarschijnlijk morgen of donderdag binnen als het retourneren goed gaat!
Reputatie 6
Badge +8

Zal ik doen, ik heb ze waarschijnlijk morgen of donderdag binnen als het retourneren goed gaat!

Helemaal goed! 🙂 ik ben benieuwd hoe jij de Devolo ervaart. Wij halen prima snelheden, alleen in de avonduren wat minder omdat er dan meerdere apparaten aangaan. (bijv ook lampen)

Reageer