2de router instaleren

• 31 december 2013
  • 7 reacties
  • 5245 keer bekeken

Hallo ik heb een tweede router , wel een een andere SSID maar die wil ik connecten met mijn router die in de meter kast zit want the wifi op zolder is heel slecht. Hoe kan ik dat doen?

kpn experia box tg789vn router x2

Ik heb ook een zo een switch box - 3Com Switch 5 (3CFSU05)

Shahiem

7 reacties

Reputatie 7
Helaas kan je geen tweede TG789vn van KPN achter jouw bestaande TG789vn plaatsen.

Dit komt omdat de TG789vn niet voldoet aan de randvoorwaarden waaraan zo'n tweede router aan moet voldoen. (Zie: Gebruik een eigen router achter jouw Experia Box)

Om jouw wifi op de zolder te versterken doe je er overigens ook veel verstandiger aan om een wifi accesspoint (i.p.v. een router) te kopen en deze met een UTP kabel op zolder aan te sluiten.

Als je dan ook nog alle wifi instellingen (m.u.v. het kanaal) hetzelfde houdt als de Experia Box, dan zullen alle apparaten automatisch verbinding maken met het sterkste signaal.

Reputatie 7
KPN had de "draadlozeverbindingsset" beter "kabellozeverbindingsset" kunnen noemen.

Het is immers geen wifi, maar "Internet over het stroomnet" of ook wel "powerline".

Er zijn wel "powerlines" met een ingebouwd wifi accesspoint in de "slave adapter" zoals deze.

Als je al een KPN verbindingsset hebt, dan kan je deze uitbreiden met een tweede "slave adapter" met ingebouwd accesspoint (zie hier) of een gewoon accesspoint met een UTP kabel op de "slave adapter" aansluiten. (Bijvoorbeeld deze.)

Het aansluiten is heel eenvoudig:

Sluit de "master adapter" met een UTP kabel aan op de router en steek hem in een wandcontactdoos. (Niet op een verlengsnoer.)

Steek de "slave adapter" op zolder in een wandcontactdoos. (Niet op een verlengsnoer.)

Je kan nu weer een computer of wifi accesspoint met een UTP kabel aansluiten op de LAN poort van de "slave adapter".

Configureer het wifi accesspoint op zolder precies hetzelfde als de wifi van de router. (Dezelfde SSID en wachtwoord, kanaal mag wel afwijken.)

Hierdoor zullen draadloze apparaten automatisch verbinden met het sterkste wifi signaal als je van beneden naar zolder loopt.

Ik heb zelf ook een wifi accesspoint aangesloten op een "powerline" op zolder en dit werkt probleemloos.

Reputatie 7
De SSID van jouw oorspronkelijke router zou niet zomaar veranderd mogen zijn.
Als dat toch het geval is, log dan in op jouw oorspronkelijke router en ga naar de Wi-Fi instellingen. Daar kan je de SSID en het wachtwoord wijzigen.
Persoonlijk zou ik ook niet terug gaan naar de standaard SSID, maar een herkenbare SSID gebruiken zoals bijvoorbeeld jouw achternaam.
Reputatie 7
Hoi lucasjs, welkom op het forum.

Heb je het topic Gebruik een eigen router achter de Experia Box gelezen?

Bedankt voor de reactie maar nu zit ik met nog een probleem ik had die 2de router aangesloten voordat je had gereageerd nu is mijn SSID veranderd hoe kan ik dat terug veranderen ?

Ik heb het gevonden bedankt !

Laatste vraagje ik mijn Kpn draadlozeverbindingsset sterk genoeg voor een beter Wifi singaal voor op zolder?

zo ja hoe sluit ik die aan?

Hallo,

Ik ben wat mij betreft heel slecht met computers, ik heb een oude Sitecom 300N X2 en die wil ik gebruiken als 2e Router naar boven in mijn kamer op de 3e verdieping.

ik heb geen idee hoe je dit doet maar ik weet wel dat we beneden een V9 hebben staan en dat het mogelijk is omdat ik het eerst ook had maar het is sinds vandaag opeens weggevallen.

Alvast bedankt.

Reageer