Vraag

2e aderpaar lassen niet meer mogelijk per 01-01-2018?

• 11 maart 2018
  • 41 reacties
  • 1820 keer bekeken

Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dan ben ik bang.......

Je kunt altijd wachten tot een kon medewerker hier reageert dan weet je het zeker maar bellen gaat sneller.

Eventueel kun je altijd op de site van xs4all kijken. Het schijnt dat die het inlassen mog wel aanbieden in de situaties dat er in ieder geval 2 kabels liggen.
Reputatie 7
Ik krijg een beetje de indruk dat KPN het wel een beetje gelooft. Een derde heeft glasvezel ruim een derde heeft VVDSL (op termijn zelfs V Plus) en de rest? Ach, die zoekt 't maar uit. Bonding was nog een optie, maar blijkbaar ontbreekt de wil om dat verder uit te bouwen. Het lijkt erop dat graafwerkzaamheden tot het absolute minimum beperkt moeten worden, ook als dat klanten kost. Ook ik (nog wel bonding, maar ook niet meer dan 50 Mb/s) houd ernstig rekening met een overstap naar Ziggo, op termijn, zeker als UHD 4k gemeengoed wordt.
Reputatie 7
Ik krijg een beetje de indruk dat KPN het wel een beetje gelooft.Ik ben het volledig met je eens.
Brrrr, this is it, don't expect anything more from us as we are not able to deliver.
Reputatie 7
Badge +27
Kerik, jammer te horen dat je problemen ervaart. Wat abonnement betreft geldt dat deze een tot-snelheid heeft. Wat je daadwerkelijk haalt hangt af van de technische mogelijkheden. Dat lijkt, gebaseerd op je bericht, bij jou 20 Mbit te zijn. Die snelheid moet dan natuurlijk wel goed werken. Het is, in de basis, ruim genoeg snelheid om tv te kunnen kijken. Als dat niet goed gaat, dan zullen we daar naar kijken om tot een oplossing te komen. Heb je verder nog weer iets gehoord?

FC-AVE: Als er wordt aangegeven dat er met pairbonding 24 Mbit haalbaar is, dan gaat het om een ADSL-verbinding. De afstand naar de centrale is dan zodanig dat pairbonding geen toegevoegde waarde heeft. In tegenstelling tot de theoretische waarde die Fourstack dan noemt, zal het uit blijven komen op ongeveer 12 Mbit. Pairbonding zou dan ook niet als optie beschikbaar moeten zijn in dit geval. Met onze huidige abonnementen hebben we een snelheidskorting voor klanten die niet meer dan 12 Mbit halen. Maar als het systeem nog (per abuis) denkt dat 24 kan, dan zal die korting inderdaad komen te vervallen. Heb je al contact gehad hiervoor? Zo niet, dan kan ik dit ook nakijken.

Bert, als er voor je nieuwe adres geen pairbonding wordt aangegeven op Fourstack, dan is het inderdaad niet beschikbaar. Je zult het dan moeten doen met de snelheid over een enkel aderpaar. Je abonnement verhuist mee, maar je verbinding is fysiek gebonden aan een specifiek adres.
Reputatie 7
Badge +17
Dus als ik het goed begrijp, kan ik nog wel voor Bonding kiezen? Of is dat dan straks ook over? Omdat 2e aderpaar lassen niet meer mogelijk is per: 01-01-2018. Want dit staat er bij Fourstack op mijn adres:

Reputatie 7
Ja en nee. Technisch kan het wel maar praktisch niet omdat KPN - nog steeds - geen DSL-abo's heeft van meer dan 100 Mb/s. Zodra die er zijn én je er zoeentje zou willen afnemen kan dat alleen met bonding en dan kom je ervoor in aanmerking.
Reputatie 1
Badge
De aanvraag via mijnaansluitingen.nl is doorgestuurd naar Kpn, vervolgens is er door Kpn contact met mij opgenomen, antwoord: NEE!

Vervolgens werd er gevraagd wie mij naar deze website verwezen had (ik druk dit nog vriendelijk uit...) (medewerker Kpn servicedesk) en dat die persoon mij dus verkeerd ingelicht had. De reden van de afwijzing is het bedrag (eur 600.-) en het feit dat er straks 600.000 klanten van Kpn dezelfde weg gaan bewandelen.

Op mij vraag welke provider nog een opdracht tot lassen geeft, was zijn antwoord: niemand, ook Xs4all niet.

De toon van deze meneer was niet echt klantvriendelijk, eerder arrogant.
Reputatie 7
Badge +17
Ja en nee. Technisch kan het wel maar praktisch niet omdat KPN - nog steeds - geen DSL-abo's heeft van meer dan 100 Mb/s. Zodra die er zijn én je er zoeentje zou willen afnemen kan dat alleen met bonding en dan kom je ervoor in aanmerking.Oke, bedankt Henk voor jou reactie, ik weet genoeg. 🙂
Reputatie 7
Badge +27
De aanvraag via mijnaansluitingen.nl is doorgestuurd naar Kpn, vervolgens is er door Kpn contact met mij opgenomen, antwoord: NEE!

Vervolgens werd er gevraagd wie mij naar deze website verwezen had (ik druk dit nog vriendelijk uit...) (medewerker Kpn servicedesk) en dat die persoon mij dus verkeerd ingelicht had. De reden van de afwijzing is het bedrag (eur 600.-) en het feit dat er straks 600.000 klanten van Kpn dezelfde weg gaan bewandelen.

Op mij vraag welke provider nog een opdracht tot lassen geeft, was zijn antwoord: niemand, ook Xs4all niet.

De toon van deze meneer was niet echt klantvriendelijk, eerder arrogant.

Ai, het antwoord had ik wel een beetje verwacht. Maar jammer te horen dat het gesprek geen goede ervaring was 😞
Reputatie 6
Badge +10
Dit betekend dat jou lijn al Bonding heeft. Maar idd KPN bied nog niets aan
hoger dan 100. Gaan ze 200 aanbieden kan dit makkelijk op jou lijn.

Dus als ik het goed begrijp, kan ik nog wel voor Bonding kiezen? Of is dat dan straks ook over? Omdat 2e aderpaar lassen niet meer mogelijk is per: 01-01-2018. Want dit staat er bij Fourstack op mijn adres:

Reputatie 7
Ja en nee. Ja, als hij ook de Y-kabel tussen ISRA/2 en EB heeft. Nee, als die dat niet heeft. Als bondig geactiveerd wordt op een enkelvoudige lijn (dus zonder Y-kabel) zie je het service lampje op de EB volgens mij oranje branden en zie je op de statuspagina dat lijn 2 niet actief is. Als dat niet zo is, is bonding welliswaar in potentie aanwezig maar nog niet geactiveerd. En dat laatste gebeurt alleen als daar aanleiding voor is (en er dus een abo hoger dan 100 Mb/s afgenomen wordt, maar die bestaan nog niet).
Hij zal momenteel op de statuspagina van z'n EB zonder Y-kabel dus waarschijnlijk hooguit iets van 111 Mb/s terug zien.
Reputatie 6
Badge +10
Ja en nee. Ja, als hij ook de Y-kabel tussen ISRA/2 en EB heeft. Nee, als die dat niet heeft. Als bondig geactiveerd wordt op een enkelvoudige lijn (dus zonder Y-kabel) zie je het service lampje op de EB volgens mij oranje branden en zie je op de statuspagina dat lijn 2 niet actief is. Als dat niet zo is, is bonding welliswaar in potentie aanwezig maar nog niet geactiveerd. En dat laatste gebeurt alleen als daar aanleiding voor is (en er dus een abo hoger dan 100 Mb/s afgenomen wordt, maar die bestaan nog niet).
Hij zal momenteel op de statuspagina van z'n EB zonder Y-kabel dus waarschijnlijk hooguit iets van 111 Mb/s terug zien.

Volgens mij kan je met een beetje technische kennis van draden zelf zo'n kabeltje maken.
Ik had in het verleden ergens op internet zo'n schema gevonden.
Reputatie 7
Mogelijk maar dan nog moet bonding administratief (en in de straatkast/wijkcentrale) nog geactiveerd worden. Zoals ik al zei, als dat al wel gebeurd zou zijn en hij heeft nu geen Y-kabel dan geeft de EB een waarschuwing (Service lampje oranje) zo weet ik uit ervaring.
Reputatie 6
Badge +10
Mogelijk maar dan nog moet bonding administratief (en in de straatkast/wijkcentrale) nog geactiveerd worden. Zoals ik al zei, als dat al wel gebeurd zou zijn en hij heeft nu geen Y-kabel dan geeft de EB een waarschuwing (Service lampje oranje) zo weet ik uit ervaring.
Klopt, de lijn moet idd dan wel geactiveerd zijn op bonding. 😉
Reputatie 7
Badge +27
Voor de volledigheid:
Als op Fourstack wordt aangegeven dat bonding mogelijk is, dan is het tweede aderpaar ook al ingelast. Het enige wat dan zou moeten gebeuren om bonding te realiseren is een Y-kabeltje en administratieve omzetting naar bonding. Echter, als bonding niet nodig is om de snelheid te halen (zoals bij Dennis) dan doen we ook geen omzetting naar bonding. Als we nou ook op koper een 200 Mbit snelheidspakket hadden, en Dennis zou die willen afnemen, dan is bonding wel mogelijk, omdat het anders niet te halen is.

Als Fourstack géén bonding aangeeft, dan kan het zijn dat er wel een tweede aderpaar is. Maar die is dan niet ingelast en wordt dus nu ook niet meer ingelast.

Reputatie 7
Badge +17
Voor de volledigheid:
Als op Fourstack wordt aangegeven dat bonding mogelijk is, dan is het tweede aderpaar ook al ingelast. Het enige wat dan zou moeten gebeuren om bonding te realiseren is een Y-kabeltje en administratieve omzetting naar bonding. Echter, als bonding niet nodig is om de snelheid te halen (zoals bij Dennis) dan doen we ook geen omzetting naar bonding. Als we nou ook op koper een 200 Mbit snelheidspakket hadden, en Dennis zou die willen afnemen, dan is bonding wel mogelijk, omdat het anders niet te halen is.

Als Fourstack géén bonding aangeeft, dan kan het zijn dat er wel een tweede aderpaar is. Maar die is dan niet ingelast en wordt dus nu ook niet meer ingelast.

Het is mij helemaal duidelijk Erik, en hopelijk krijgen we ooit deze snelheid via koper. 😉

Reageer