Ik heb een probleem met 1 van onze WiFi versterkers. Het probleem doet zich al vanaf het begin voor en krijg het maar niet opgelost.
Wij hebben 2 WiFi versterkers, 1 in de meterkast aangesloten op de Experia V10 box, de andere op de 1e etage bekabeld aangesloten.
Het probleem is dat na meestal ongeveer een dag (soms paar uur) er geen verbinding meer mogelijk is met de wifi versterker op de 1e etage. Ik zie bijv. mijn iPhone continu proberen te verbinden. Het wifi icoontje is kort zichtbaar en vervolgens gaat de telefoon weer over op 4G. Hij pingelt dus tussen wifi en 4G. Als ik handmatig mijn netwerk selecteer, probeert te telefoon te verbinden en geeft daarna aan dat het wachtwoord onjuist is.Â
Enige remedie is de wifi versterker te resetten door spanning eraf en weer erop te zetten. Vervolgens werkt het weer voor een paar uur.
Ik heb al meermalen de gehele configuratie naar fabrieksinstellingen teruggezet, zowel de versterkers als de experiabox, dus ik loop vast qua oplossingen.
In het systeemlog zie ik ook bijv de telefoon iedere 5 seconde proberen te verbinden. Opvallend is wel dat dit alleen op het 5ghz netwerk gebeurd, de telefoon probeert het blijkbaar niet op 2,4ghz.
Op de begane grond is geen enkel probleem, het beperkt zich alleen tot de wifi versterker op de 1e etage.Â
Beste antwoord door Buildmeister
Bekijk origineel