Vraag

2e router in dmz en plotseling traag of onbereikbaar

• 1 augustus 2016
  • 73 reacties
  • 2241 keer bekeken

Toon eerste bericht

73 reacties

Ik ben het niet eens met de conclusie dat de verschillen klein zijn.
Ik kan veel websites niet eens bereiken met de DMZ mode. Zo kan mijn phillips smart tv de phillips media server niet bereiken. Hij doet dit echter prima zodra ik de EB in bridge mode zet. Bij sommige sites duurt het heel lang voor ze gevonden worden, meestal komt er een tieout. De doorvoersnelheid als er wel contact is is wel gewoon hoog wat mij doet vermoeden dat er een DNS probleem is of iets dergelijks als je achter de DMZ zit.
Al met al is de DMZ mode totaal onbruikbaar voor mij.

Ik heb nog niet geprobeerd mijn laptop direct in DMZ achter de router te zetten. Dat ga ik nog eens proberen dit weekend.
Reputatie 7
Wat is het WAN IP adres van jouw eigen tweede router?
Wat is het LAN subnet achter jouw eigen tweede router?
Hoe krijgt jouw eigen router zijn IP adres? Is deze hard ingesteld op de router of wordt deze verkregen via de DHCP server van de Experia Box?

Wat gebeurt er overigens met die snelheid als je alles hetzelfde laat en alleen de DMZ Host uit zet op de Experia Box.
In mijn geval heeft de WAN zijde van mijn eigen router op dit moment 192.168.2.100 statisch. Als ik DMZ aanzet is de verbinding drama, zet ik DMZ uit en ik verander verder niets, is het weer goed.
Reputatie 7
In mijn geval heeft de WAN zijde van mijn eigen router op dit moment 192.168.2.100 statisch. Als ik DMZ aanzet is de verbinding drama, zet ik DMZ uit en ik verander verder niets, is het weer goed.En wat bedoel je nu met statisch... ...statisch omdat deze hard ingegeven is op jouw eigen router of statisch omdat jouw eigen router zijn IP adres ophaalt van de DHCP server van de V8 en dat je op de V8 het IP adres static gemaakt hebt.
Als je de eerste methode hebt gebruikt, wijzig die dan eens in de tweede.
Reputatie 5
Badge +7
Ik zit aan een paar dingen te denken, waaronder DNS of IPv6 danwel dual-stack lijnen..
mijn collega heeft vandaag een speedtest gedaan, maandag ga ik verder met testen.
Ik test echter alleen de combinatie VGV7519 op DMZ i.c.m. een laptop.

Overigens is het zo dat de 02.00.136 en 02.00.136W4 al enige tijd oud zijn.
De VGV7519 is dus niet recent voorzien van nieuwe firmware.
Reputatie 7
Ik denk in eerste instantie aan een DNS issue.
Overigens heb ik al geruime tijd dual-stack en zowel achter de V10 als achter mijn Cisco RV180W (DMZ Host) is de snelheid uitstekend.
Reputatie 5
Badge +7
Ik denk in eerste instantie aan een DNS issue.
Overigens heb ik al geruime tijd dual-stack en zowel achter de V10 als achter mijn Cisco RV180W (DMZ Host) is de snelheid uitstekend.

Eens. Echter bij de VGV7519 staat IPv6 default uit.
Ik weet echter niet wat het effect is indien de VGV7519 is aangesloten op een dual-stack lijn, in de V8 staat IPv6 uit en er wordt dan een DMZ ingesteld.
Misschien ver gezocht maar ik ga eerst naar de DNS kijken, want dat ligt het meest voor de hand.
Reputatie 7
In mijn geval heeft de WAN zijde van mijn eigen router op dit moment 192.168.2.100 statisch. Als ik DMZ aanzet is de verbinding drama, zet ik DMZ uit en ik verander verder niets, is het weer goed.En wat bedoel je nu met statisch... ...statisch omdat deze hard ingegeven is op jouw eigen router of statisch omdat jouw eigen router zijn IP adres ophaalt van de DHCP server van de V8 en dat je op de V8 het IP adres static gemaakt hebt.
Als je de eerste methode hebt gebruikt, wijzig die dan eens in de tweede.
FerryH, heb je hier nog naar gekeken?
Statisch IP, bedoel ik statisch op mijn EdgeRouter ingesteld. Anders had ik het een DHCP reservation genoemd :)

DNS probleem is het volgens mij overigens niet, want ik overrule deze met mijn EdgeRouter. Ik gebruik geen DNS van KPN/Telfort. Daarnaast maakt het voor de DNS niets uit of je DMZ gebruikt of niet, dan gaat het al ergens eerder in de keten mis.

Overigens heb ik intussen de ExperiaBox er al tussenuit. Het enige wat mij op het moment nog niet lukt is de Routed IPTV werkend krijgen. Het IGMP proxy verhaal werkt bij mij nog niet helemaal goed denk ik. Als ik dát werkend heb ben ik weer helemaal blij (en EB'loos 🙂 )

Ik ga ook niet meer met die EB klungelen, het heeft allemaal veel te lang geduurd. Als de ExperiaBox "verplicht" wordt omdat bepaalde dingen straks misschien niet meer werken, zoals televisie, dan ga ik naar een andere provider uitwijken.
Reputatie 7
Voor de DNS maakt het inderdaad niets uit of je DMZ gebruikt of niet, het is echter wel zo dat de DNS instellingen alleen automatisch overgenomen worden als het IP adres van de DHCP server opgehaald wordt.

Misschien geeft de onderstaande link je nog wat tips bij het configureren van jouw edgerouter.
https://kriegsman.io/2016/01/configuring-a-ubiquiti-edgerouter-lite-for-kpn/
Reputatie 5
Badge +7
Zoals het er nu voorstaat lijkt het inderdaad om een DNS issue te gaan.
Testopstelling: VGV7519 met hier achter een V10 (op IP 192.168.2.3) als router.
In de V8 een DMZ ingesteld op 192.168.2.3.
Het resultaat is dat bijv. een speedtest goed gaat maar dat diverse sites onbereikbaar zijn.
Collega Jaap en ik zijn nog bezig met aanvullende testen uit te voeren.
Wij denken ook de mogelijke oorzaak gevonden te hebben, Arcadyan heeft in de 02.00.136 een issue opgelost m.b.t. UDP upload in de DMZ maar mogelijk daarbij het DNS issue gecreëerd.
Wordt vervolgt, vooralsnog adviseer ik voor KPN-klanten om de V8 om te laten ruilen voor een V10.
Voor Telfort klanten is dit iets lastiger al komt de Telfort-variant van de V10 binnenkort beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +28
@Erik: Bedankt voor het uitgebreide testen en erg fijn dat je alle bevindingen hier deelt!

@mke21: Ik stel voor dat wij een omruilafspraak maken. Reageer je op mijn privébericht? Voor onze Telfort-klanten hoop ik dat de V10 zeer binnenkort beschikbaar komt.
Hoi,

Bedankt voor de test, dat is pas service! Joran, ik heb gereageerd op je bericht.
Reputatie 5
Badge +7
Nog een kleine aanvulling, wee hebben nog verder getest met het zetten van een DNS in de router achter de V8.
Dit lijkt vooralsnog ook te werken.
Daarnaast kan ik melden dat wij onze testen op basis van dit issue gaan aanpassen, of beter uitbreiden.
Reputatie 7
Nog een kleine aanvulling, wee hebben nog verder getest met het zetten van een DNS in de router achter de V8.
Daarnaast kan ik melden dat wij onze testen op basis van dit issue gaan aanpassen, of beter uitbreiden.
Wat bedoel je met "Dit lijkt vooralsnog ook te werken."? Is dat een workaround om het probleem te omzeilen?
Inmiddels de V10 binnen en alles lijkt uitstekend te werken. Bedankt voor de service, KPN!

Hoe moet deze DNS in de router gezet worden? Gewoon zelf een DNS opgeven im plaats van automatisch?
Is dit een workaround voor het DMZ probleem?
Ik zit met hetzelfde probleem. Enorm trage verbinding met mijn eigen modem via de DMZ van de Experiabox V8. Als je hem daaruit haalt is de snelheid weer terug.
Zonet heb ik de KPN gebeld, maar ik kreeg te horen dat ik geen andere Experiabox krijg omdat de huidige doet wat ie doen moet. Helaas kan ik nu niet op een goede manier mijn eigen router gebruiken. Heeft iemand nog goede ideeën om de router alsnog op een EB V8 werkend te krijgen, of een KPN medewerker die mij aan een EB V10 kan helpen? 🙂
Ik heb ook hetzelfde probleem... Inmiddels is mij wel duidelijk dat het probleem alleen te verhelpen is met een nieuwe versie van de EB. Heb dit al meerder malen via de klantenservice proberen uit te leggen maar wordt met dezelfde argumenten als Onkie noemt weer weggestuurd.
Zou iemand hier nog eens naar willen kijken?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi KvdO.
Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Reputatie 7
Badge +18
Geen nieuws is goed nieuws. Ik ga er van uit dat alles nu naar wens is 🙂
Beste Erwin,

geen nieuws betekende in dit geval 1,5 week vakantie 😁 maar bij terugkomst heb ik mijn V10 aangesloten en alles werkt weer als een zonnetje, inclusief de DMZ instellingen uiteraard! Heel erg bedankt voor je hulp!

Een blije klant 😉
Reputatie 7
Badge +18
Ha! Fijn om te lezen! Je weet me te vinden, mocht er onverhoopt ooit nog iets zijn. 🙂

Reageer