Vraag

2e Super wifi punt werkt niet

  • 20 October 2021
  • 17 reacties
  • 152 keer bekeken

Goedenavond, na de hele dag in de weer te zijn geweest gooi ik de handdoek in de ring; ik krijg mij 2e super wifi punt niet aan de gang. Het lampje brand welliswaar constant groen maar in mijn kantoor  (waarvoor ik super wifi heb aangeschaft) merk ik er niets van of ik dat 2e punt nu aan heb of niet..

Lijkt alsof alles aan het 1e punt blijft plakken en dat het 2e punt de wifi niet overpakt en versterkt zodat het effect nul is. Heeft iemand een idee wat te doen?
 

Groeten, 

Henk.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Doet ie het wel als je em met een kabel aansluit?

Aanvulling; ik heb het 2e punt nog bedraad (zoals ik las had dat bij iemand gewerkt) maar ook dat heeft niet geholpen.

Badge +19

Is de Wi-Fi van het modem wel uit?? Dat moet!! Behalve bij het modem v10a, welk modem heb je?

V10 en als ik daar inlog zie ik dat wifi op modem idd uit staat

 

Badge +19

Hoe kan dat nou toch... je hebt dus eerst dr eerste aangesloten met een kabel en een paar minuten laten staan.  Daarna heb je nr 2 met een kabel aangesloten en laten staan.  Daarna ben je met de tweede aan de wandel gegaan. Althans zo zou het moeten. Overigens mag de afstand niet te groot zijn. 

Ja alles paar keer geprobeerd inclusief alles resetten e.d.
Waar 2e punt staat is wifi top alleen moet dat 2e punt het versterken om vanaf daar door 2 ramen en 3 meter ‘buiten’ te gaan tot in mijn kantoor. Het signaal in de buitenruimte ( op 1m afstand van dat 2e punt) blijft gelijk als ik dar 2e punt uit zet; vandaar mijn conclusie dat die niets doet.

Badge +19

En heb je ze al een keer omgewisseld? Of als je nr. 2 wat dichterbij nr. 1 zet? 2 ramen door is voor het wifisignaal best veel. 

Ik zal ze eens omwisselen, dat heb ik nog niet gedaan omdat ik dacht dat het 2 verschillende punten zijn.;)

Reputatie 7
Badge +10

Heb je daadwerkelijk gecontroleerd met welke superwifi je verbonden bent? Met de thuisapp of een wifianalyzer app.

Staat de 1e superwifi daadwerkelijk verder weg van de 2e als je daar staat?

De 1e staat in de meterkast bij de modem (V10), de 2e staat bij onze schuifpui (10m van 1e met goed signaal van 1e). De 2e moet nu het signaal in mijn kantoor (en buiten op terras) brengen.
Kantoortje is vrijstaand en op een afstand van zo’n 3 m van de schuifpui.

inmiddels heb ik de wifipunten gewisseld en voorzichtige conclusie is dat het iets beter lijkt…

Zou mi nog veel beter moeten kunnen gezien de geringe afstand maar toch.

ik ga morgenvroeg kijken of het nog veranderd is.

Aanvulling; ik zie in de app dat het SW punt bij de schuifpui de primaire is… vandaar de lichte verbetering denk ik? 

Reputatie 7
Badge +10

Ok. Maar wat zit er in die schuifpui, hr+++?

 

Reputatie 7
Badge +10

Aanvulling; ik zie in de app dat het SW punt bij de schuifpui de primaire is… vandaar de lichte verbetering denk ik? 

Nee dat maakt geen verschil. De primaire is enkel de baas (master) van de 2e

Ons huis (en ook mijn kantoortje ) is 3 jaar oud met goed geïsoleerd dubbel glas.

Maar als het zo is dat het 2e punt niets doet dan zou verplaatsen van de primaire (uit de meterkast richting kantoor) toch de reden kunnen zijn voor de lichte verbetering buiten/in mijn kantoor of zie ik dat niet goed?
 

Reputatie 7
Badge +10

Dat ligt eraan. Als de 2e voldoende signaal van de eerste krijgt, groen brand, en goede snelheid geeft dmv een speedtest, dan is die setup prima. Als die 2e niet door het glas heen straalt heeft verplaatsen van de 1e ook geen nut. Trouwens,  je hebt hem bekabeld toch? Dan hoeft het helemaal niet. De 2e heeft de maximale snelheid dan al.

Hoe is het kwa bereik dan in het kantoor. Hoeveel streepje zie je. Evt de 2e superwifi met het KPN logo naar buiten richten kan helpen. Of is er een betere plaats te bedenken waar minder geïsoleerd materiaal tussen zit naar buiten toe?

 

Reputatie 7
Badge +10

2e super wifi punt niet aan de gang. Het lampje brand welliswaar constant groen maar in mijn kantoor  (waarvoor ik super wifi heb aangeschaft) merk ik er niets van of ik dat 2e punt nu aan heb of niet..

Groen zou prima zijn.

Aanvullend:

ik heb het 2e punt nog bedraad (zoals ik las had dat bij iemand gewerkt) maar ook dat heeft niet geholpen.

Als de twee WiFipunten alle twee bekabeld zijn aangesloten, zul je daar onderling nauwelijks verschil in merken. Als je met een draadloos apparaat in de buurt bent van die twee WiFi punten, heb je zo goed als zeker dan de maximale snelheid “draadloos” die dan mogelijk is. Wat wil je daar dan nog onderling verschil in zien?

  • WiFi punt één bekabeld aangesloten  →  geeft een maximaal draadloos signaal in de buurt van dat eerste WiFi-punt om er maximaal gebruik van te maken.
  • WiFi punt twee bekabeld aangesloten  →  geeft een maximaal draadloos signaal in de buurt van dat tweede WiFi-punt om er maximaal gebruik van te maken.

Ik weet niet wat je onder “versterken” opvat, maar het is niet een “verdubbeling” of zo.
Het wordt nooit meer dan de zwakste schakel in het geheel.

Die zwakste schakel is NIET de bekabelde aansluiting van die SuperWifi's tot aan de modem/router. Hooguit dan enkel het draadloze signaal vanaf elk bekabeld WiFi-punt bekeken tot een apparaat.

Zit je met een draadloos apparaat bij beide bijv. 3 meter vandaan vanaf die bekabelde WiFi-punten, zullen op beide plekken ongeveer dezelfde resultaten worden behaald in connectie.

Goedemorgen,

allen bedankt voor het meedenken. Na het wisselen van de twee punten lijkt het wat beter zoals ik gisteren al melde en ik ga dat de komende tijd even aankijken.

Gr. Henk.