Beantwoord

3 dagen zonder internet

  • 25 July 2021
  • 15 reacties
  • 508 keer bekeken

Beste kpn,

Bij deze wil ik een klacht indienen. Mijn huishouden heeft namelijk drie dagen lang zonder internet gezeten. Dit is natuurlijk onacceptabel aangezien ons is beloofd 24/7 internet te hebben, buiten de geplande onderhouden. Daar komt bij dat wij zonder internet hebben moeten zitten gedurende een hele belangrijke periode, namelijk offerfeest. Dit feest is een van de enige twee feesten die wij vieren met familie en vrienden. En vanwege Corona kunnen we niet langs iedereen gaan en is bellen en chatten met hen de ideale oplossing. Maar helaas zaten wij zonder internet en hebben we dat niet kunnen doen zonder extra kosten. We hebben namelijk databundels moeten aanschaffen ter waarde van €20,00,- 

Buiten dat om is het internet altijd al slecht sinds dat we bij kpn een abonnement hebben.

Daarnaast is dit niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, uit mijn hoofd al de vijfde keer. En dan nog een dingetje. Een aantal medewerkers van de klantenservice zijn klantonvriendelijk en onbehulpzaam. Zo zei een medewerker: ‘Voor iedereen die belt is internet het belangrijkste', wat natuurlijk totaal niet relevant is. Wij bellen om hulp en verwachten dan ook daadwerkelijk hulp en niet rare opmerkingen die nergens op slaan. Ook hebben we vaker moeten bellen en elke keer geeft een medewerker iets anders aan, zo geeft de ene medewerker aan dat er een storing is en de ander kan niets zien op ons adres, en dit op dezelfde dag rond dezelfde tijd. Heel vaag allemaal. 

Uiteindelijk is er een monteur langs geweest en kwam tot de conclusie dat er tijdens de onderhoud een kaart van ons adres niet goed is teruggezet.

Wij eisen een vergoeding voor de dagen dat wij zaten zonder internet.

Ik zie graag spoedig een reactie tegenmoet.

 

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 27 July 2021, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

 Dit is natuurlijk onacceptabel aangezien ons is beloofd 24/7 internet te hebben, buiten de geplande onderhouden.

Dat kan NOOIT. Geen enkele provider kan beloven dat er naast onderhoud ook (kennelijk) nóóit storing is. 24/7 internet afgezien van onderhoud is je ook nooit beloofd. 

Bij uitval van de netwerkkaart in de centrale, waar enkele 100-en huishoudens op zitten, duurt de vervanging 3 dagen.
Als je een mobiel abonnement bij KPN hebt kun je tijdens zo'n storing wel een weekbundel van 100 GB op je telefoon krijgen. Voor je Hotspot (om o.a. je laptop te gebruiken).

Badge +19

Als u tegen de klantenservice op dezelfde toon praat als u hier schrijft snap ik de medewerkers wel.

Reputatie 3
Badge +1

Beste kpn,

Bij deze wil ik een klacht indienen. Mijn huishouden heeft namelijk drie dagen lang zonder internet gezeten. Dit is natuurlijk onacceptabel aangezien ons is beloofd 24/7 internet te hebben, buiten de geplande onderhouden. Daar komt bij dat wij zonder internet hebben moeten zitten gedurende een hele belangrijke periode, namelijk offerfeest. Dit feest is een van de enige twee feesten die wij vieren met familie en vrienden. En vanwege Corona kunnen we niet langs iedereen gaan en is bellen en chatten met hen de ideale oplossing. Maar helaas zaten wij zonder internet en hebben we dat niet kunnen doen zonder extra kosten. We hebben namelijk databundels moeten aanschaffen ter waarde van €20,00,- 

Buiten dat om is het internet altijd al slecht sinds dat we bij kpn een abonnement hebben.

Daarnaast is dit niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, uit mijn hoofd al de vijfde keer. En dan nog een dingetje. Een aantal medewerkers van de klantenservice zijn klantonvriendelijk en onbehulpzaam. Zo zei een medewerker: ‘Voor iedereen die belt is internet het belangrijkste', wat natuurlijk totaal niet relevant is. Wij bellen om hulp en verwachten dan ook daadwerkelijk hulp en niet rare opmerkingen die nergens op slaan. Ook hebben we vaker moeten bellen en elke keer geeft een medewerker iets anders aan, zo geeft de ene medewerker aan dat er een storing is en de ander kan niets zien op ons adres, en dit op dezelfde dag rond dezelfde tijd. Heel vaag allemaal. 

Uiteindelijk is er een monteur langs geweest en kwam tot de conclusie dat er tijdens de onderhoud een kaart van ons adres niet goed is teruggezet.

Wij eisen een vergoeding voor de dagen dat wij zaten zonder internet.

Ik zie graag spoedig een reactie tegenmoet.

 

Met vriendelijke groet,

Ik denk dat je 1 andere toon moet aanslaan zo werk dat niet sterker ik heb anderhalf week zonder modem gezeten zonder internet en bellen dat is niet goed te-praten maar het gebeurt gewoon niet goed !ik vond het niet goed dat ik hier hulp vroeg die ik niet kreeg ging mijn modem stuk 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @3 DAGEN ZONDER INTERNET, welkom op het KPN forum. Wat ontzettend balen dat je drie dagen zonder internet hebt gezeten. We begrijpen dat internet erg belangrijk is, helemaal in deze tijd waarin we extra afhankelijk zijn van onze internetverbinding voor contact en werk. Nu is het alleen wel zo dat een storing nou eenmaal kan voorkomen, dit hebben we niet in de hand. We doen in zo'n geval uiteraard wel ons best om een storing zo spoedig mogelijk te verhelpen. En heb je, zoals PeterG al aangeeft, een mobiel abonnement van KPN, dan kunnen we je tijdens een storing voorzien van 100 GB data zodat je toch gebruik kunt maken van internet. Om die reden vergoeden wij aangekochte bundels dan ook niet. Wel heb je bij een storing van meer dan 12 uur recht op een vergoeding van 1/30 van de abonnementskosten per dag dat je zonder diensten zit. In jouw geval betekent dit dat je recht hebt op een vergoeding van 1/10 van jouw abonnementskosten voor 3 dagen zonder diensten. Hoeveel dit precies is, kan ik nu niet zeggen, daar ik nog geen gegevens van je heb. Ik kijk graag of ik de vergoeding voor je in orde kan maken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik voor je aan de slag.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo @3 DAGEN ZONDER INTERNET, welkom op het KPN forum. Wat ontzettend balen dat je drie dagen zonder internet hebt gezeten. We begrijpen dat internet erg belangrijk is, helemaal in deze tijd waarin we extra afhankelijk zijn van onze internetverbinding voor contact en werk. Nu is het alleen wel zo dat een storing nou eenmaal kan voorkomen, dit hebben we niet in de hand. We doen in zo'n geval uiteraard wel ons best om een storing zo spoedig mogelijk te verhelpen. En heb je, zoals PeterG al aangeeft, een mobiel abonnement van KPN, dan kunnen we je tijdens een storing voorzien van 100 GB data zodat je toch gebruik kunt maken van internet. Om die reden vergoeden wij aangekochte bundels dan ook niet. Wel heb je bij een storing van meer dan 12 uur recht op een vergoeding van 1/30 van de abonnementskosten per dag dat je zonder diensten zit. In jouw geval betekent dit dat je recht hebt op een vergoeding van 1/10 van jouw abonnementskosten voor 3 dagen zonder diensten. Hoeveel dit precies is, kan ik nu niet zeggen, daar ik nog geen gegevens van je heb. Ik kijk graag of ik de vergoeding voor je in orde kan maken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik voor je aan de slag.

Dit is fout gegaan dit bedoelde ik op een andere bericht mij is alles goed Denise 

Hallo @Denise_  Ik heb alles ingevult.

Maar er was ook een monteur gekomen en die zei van als je de bonnetjes hebt krijg je een vergoeding van de gekochte bundels en wij hebben de bonnetjes nog. Als wij een kpn nummer hadden snap ik wel dat ik daarop 100gb kan krijgen maar dat kost ook allemaal geld en kunnen wij dat helaas niet missrn.

 

Met vriendelijke groet

Je kunt 100 GB gratis krijgen tijdens een storing van vast internet indien je een mobiel abonnement bij kpn hebt. Die bundel is één week geldig. Daar is het nu te laat voor.

Gekochte bundels kunnen niet vergoed. Zeker bundels bij andere providers kan/gaat kpn natuurlijk niet vergoeden.

En… een bonnetje van een gekochte bundel? Kan dat? 

Reputatie 3
Badge +1

Peter g ik wil geen mobiel dat is van mij niet goed ik wil niet mobiel om letters klein zijn wel bedank voor de invermatie )?ik doe alles op mijn iPad daar kan ik letters groter maken dat is handiger ik weet ook niets van bundel en zo ik vind het veel te duur mobiel maar bedank hoor

Dit is jouw topic en vraag niet, @CENTAdeHohond . Ik vraag me dus af waarom je reageert enzoals je reageert.  Maar goed, mobiel is natuurlijk niet verpicht. En ook op een mobiel kunnen de letters groter, dat terzijde.

Geen mobiel 'heeft’ tegenwoordig wel nadelen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik regeer op u bericht om dat die bij mijn topic  ? kwam er ging iets niet goed  denk ik er kwam nog topic binenen die niet voor mij was (?niet boos zijn hoor is niet mijn bedoeling ik wauw dat bericht er af halen maar ging niet (mobiel vind ik onhandig dat is niet verkeerd bedoeld Peter g

Reputatie 7
Badge +17

Er ontstaat wat verwarring zie ik. @CENTAdeHohond dit is het topic van @3 DAGEN ZONDER INTERNET. Omdat jij in dit topic reageert, krijg je ook mailtjes dat er gereageerd is. Echter, de reacties van PeterG en mij zijn gericht aan de topic starter, @3 DAGEN ZONDER INTERNET. Ik snap dat het verwarrend is. Jouw topic vind je hier:

Ik denk dat het voor iedereen gemakkelijker is als je al jouw vragen daar plaatst. Dan kunnen we hier de topic starter helpen.


@3 DAGEN ZONDER INTERNET Je hebt drie dagen zonder diensten gezeten. Zoals eerder gezegd geeft dat recht op een vergoeding van 1/10e van jouw abonnementskosten. Dat komt neer op een vergoeding van € 5,15. Deze vergoeding heb ik alvast voor je ingevoerd.

Ik begrijp dat de monteur ook heeft aangegeven dat je de bonnetjes van de aangeschafte bundels zou kunnen voorleggen om hiervoor ook een vergoeding te krijgen. Dit is niet de reguliere gang van zaken. Zelf aangeschafte bundels kunnen wij namelijk niet vergoeden. Het spijt me, maar ik kan deze nu dus ook niet vergoeden.

@Denise_ Wij zijn nu €20 kwijt door jullie fout en als we dat niet vergoed krijgen dan weten we wat we moeten doen!

Reputatie 6
Badge +8

@Denise_ Wij zijn nu €20 kwijt door jullie fout en als we dat niet vergoed krijgen dan weten we wat we moeten doen!

Gezien je eerder genoemde ontevredenheid en het feit dat het toch allemaal niet goed werkt, zou ik gewoon eens kijken naar een andere provider. Dan zijn hopelijk jullie problemen ook opgelost.

@Denise_ Wij zijn nu €20 kwijt door jullie fout en als we dat niet vergoed krijgen dan weten we wat we moeten doen!

Daar heeft Denise gisteren antwoord op gegeven.

 

dan weten we wat we moeten doen!

Dat is bijna duidelijke taal. Totdat het bij je volgende ISP ook een keertje gebeurt. Dan weet je wat je ook dan moet doen :wink: .

Reputatie 7
Badge +17

Nogmaals, @3 DAGEN ZONDER INTERNET, ik kan de zelf aangeschafte bundels niet vergoeden. Een storing kan nou eenmaal voorkomen. Om onze klanten de tijd van verstoring door te komen, bieden wij hen de mogelijkheid om gratis gebruik te maken van een databundel van 100 GB mits zij een mobiel abonnement van KPN hebben. Heb je geen mobiel abonnement van KPN en besluit je om zelf bundels aan te schaffen bij jouw provider, dan ben je ook zelf verantwoordelijk voor deze kosten. Ik kan het echt niet anders maken.