Beantwoord

3e Superwifi via 2e superwifi punt verbinden werkt niet, probeert steeds met de Box 12 te verbinden

  • 28 November 2021
  • 5 reacties
  • 354 keer bekeken

Ik heb nu sinds een week een 3-tal superwifi punten aangesloten. Deze zijn als volgt gepositioneerd:
1. Box 12 voor in mijn woning (meterkast)
2. Eerste punt halverwege benedenverdieping (tegen plafond van eerste verdieping in trapkast)
3. Tweede punt aan de achterkant van mijn woning
4. Derde punt op de voorzolder.

Ik heb met het eerste en derde punt eigenlijk altijd prima verbinding. Het tweede punt aan de achterkant wordt vaak oranje en is daardoor ook langzamer. Dit komt omdat het punt altijd met de box12 verbinding wil maken en door de afstand (ongeveer 11-12 meter) wordt die regelmatig zwak.

Het punt op de zolder maakt ‘automatisch’ verbinding via mijn eerste punt, die ook het meest dichtbij staat. Gek genoeg doet het tweede punt aan de achterkant van mijn woning die niet en zoekt steeds de modem op, ondanks het aanwezige superwifi punt welke dichterbij staat.

Hoe kan ik mijn tweede punt toewijzen aan het eerste punt voor de verbinding i.pv. de box 12 die veel verder weg staat? Omdat ik op mijn box12 de meest recente firmware update heb gehad zijn alle wifi punten onbekabeld verbonden én staat de wifi op de box 12 ook aan (uiteraard). 

Zie ook de afbeelding, gaat in dit geval om extender 4AE878 die ik liever via 81324A verbonden zou zien worden. (zojuist even punt gereset dus nu is de verbinding weer even goed)

 

*Admin edit: titel aangepast in verband met vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Peterceli 30 November 2021, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hier worstelen meer mensen mee gezien andere forum topics. U draait waarschijnlijk op versie 448.

Dit komt door een software fout in de V12. Deze biedt zich als een betere partij aan qua signaal dan de superwifi 81324A en daarom gaat superwifi 4AE878 in dit geval voor de V12 om te verbinden. Kan helaas niet ingesteld worden handmatig. Er moet een fix komen in de V12 om dit recht te zetten.

Reputatie 7
Badge +24

Dit komt door een software fout in de V12. 

Dat denk ik niet. Er is hier ook ooit een topic geweest met iemand die 7 SuperWiFi's had en daarmee een soort pad naar zijn werkruimte op de zolder van zijn schuur achter het huis wilde creëren. Dat werkte ook niet. De 7de SuperWiFi verbond ook steeds met de 2de of de 3de ofzo.

Ik heb het kunnen lossen door het volgende te doen:

Voor zowel 2.4 GHz en 5 GHz heb ik de transmit power in de modem bij de advanced settings op 30% gezet; de modem zendt dan dus een zwakker Wifi signaal uit. Het eerste punt heb ik vervolgens weer bedraad aangesloten op de de modem. De overige superwifi punten pakken nu het signaal over van dit wifipunt en niet van de modem. Werkt nu bijna 2 dagen stabiel en snel.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb het kunnen lossen door het volgende te doen:

Voor zowel 2.4 GHz en 5 GHz heb ik de transmit power in de modem bij de advanced settings op 30% gezet; de modem zendt dan dus een zwakker Wifi signaal uit. Het eerste punt heb ik vervolgens weer bedraad aangesloten op de de modem. De overige superwifi punten pakken nu het signaal over van dit wifipunt en niet van de modem. Werkt nu bijna 2 dagen stabiel en snel.

 

 

Mooi dat u een andere methode voorlopig heeft gevonden. Maar dit bevestigd  mijn eerdere bericht dat de superwifi het signaal van de V12 aantrekkelijker vind. 

Ik heb het kunnen lossen door het volgende te doen:

Voor zowel 2.4 GHz en 5 GHz heb ik de transmit power in de modem bij de advanced settings op 30% gezet; de modem zendt dan dus een zwakker Wifi signaal uit. Het eerste punt heb ik vervolgens weer bedraad aangesloten op de de modem. De overige superwifi punten pakken nu het signaal over van dit wifipunt en niet van de modem. Werkt nu bijna 2 dagen stabiel en snel.

 

 

Kan je ook een screenshot sturen van dat scherm met geavanceerde instellingen en hoe je daar komt? Ik kan ze in mijn modem niet vinden. Ik zie enkel onderstaande Wifi settings:

Â