Beantwoord

3G inplaats van 4G in het bos

  • 10 July 2020
  • 7 reacties
  • 359 keer bekeken

Hallo, wij zitten dicht bij de veluwe in het bos in bennekom en het bereik is heel erg slecht. We hebben alleen 3G ½ streepje (soms ook Edge). Ik heb heel soms 4G met 2 streepjes. Is er een manier om het bereik te verbeteren? Mvg Mitchell

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 July 2020, 12:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bomen omzagen. Daar word je bereik stukken beter van. Denk ik...

In een boom klimmen, is eenvoudiger en meer effectief.

Wonen jullie daar, camping of dagje uit ?

 

In een boom klimmen, is eenvoudiger en meer effectief.

Wonen jullie daar, camping of dagje uit ?

 

een camping en we zijn daar best wel veel

Een andere manier van internet toegang ? Wifi van de camping oid.
( te voor de hand liggend misschien )

Je zou dan een doorgever kunnen gebruiken, ik gebruikte daar wel een mifi kastje voor, die leg of hang je dan op een plek waar wel ontvangst is en jouw apparaat ook kan bereiken, via wifi dan.
In het mifi kastje moet een sim kaart.

Eerst eens testen door met telefoon op hoogte te gaan staan stel ik voor. Een telefoon als doorgever gebruiken kan ook, hoe dat heet cq werkt dat kunnen anderen invullen.

Het kan ook nog zijn dat een andere aanbieder een beter signaal heeft op die plek, eens rond vragen bij andere gebruikers.

@mitxh1912 Ligt een beetje wat je met de mobiele verbinding wilt of het 1 en ander loont of niet. Gewoon op de grond of in een huisje met een mobile telefoon kan het in bossig gebied knap tegenvallen. Helemaal in minder bevolkte gebieden omdat daar meestal maar weinig (mast) capaciteit is omdat het meestal niet rendabel is. Soms voor een concurent misschien weer wel. Kijk eens op https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=51.99657038&lng=5.67170005&zoom=13&providers=kpn ,  als je denkt dat er wel capacieteit is maar weinig signaal, kun je een smarthone in hotspot modus zetten en dan in een plastic zak aan een vishengel boven de boomtoppen zien uit te komen en dan op de grond met een laptop kijken of er te internetten valt.

Reputatie 7
Badge +15

@mitxh1912 Welkom op het forum. Wat lastig dat je in Bennekom slecht bereik hebt. Ik zie dat je al een aantal tips hebt gehad van de mede forumgebruikers. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met de postcode en het huisnummer van het adres waar het om gaat? En zou je kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik uitzoeken hoe het zit met het bereik op dit adres. 

Reputatie 7
Badge +15

@mitxh1912 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!