Beantwoord

40mpbs wifi bij 500/500

  • 1 November 2019
  • 29 reacties
  • 300 keer bekeken

Hi allen, 

 

Sinds vandaag heb ik een 500/500 abbonement bij KPN, bedraad nog niet getest, maar mijn wifi is niet verbeterd ten opzichte van 200/200. 

Ik blijf steken op zo'n 40-45 Mbps. Via wifi wifi analyzer het beste kanaal gekozen (3) voor de minste interferentie. 

Wat zou ik nog meer kunnen doen? 

Getest met one plus 6. 

Zie screenshots voor meer informatie. 

 

icon

Beste antwoord door Yellan 3 November 2019, 09:19

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als eerste natuurlijk een keer meten bedraad en kijken wat je binnen krijgt kwa snelheid.

Ik zie ook dat je verbonden bent met het 2,4 GHz WIFI netwerk. Om hogere snelheden te hebben op de WiFi moet je verbonden zijn met de 5 GHz.

Reputatie 7
Badge +24

Hi allen, 

 

Sinds vandaag heb ik een 500/500 abbonement bij KPN, bedraad nog niet getest, maar mijn wifi is niet verbeterd ten opzichte van 200/200. 

 

 

Als je met een 200 mb abonnement maar 40 mb haalt via WiFi, dan is het volkomen logisch dat je bij een verhoging van je abonnement nog steeds maar 40 mb haalt via WiFi.

Welke snelheid haalt u op een laptop die via een kabel rechtstreeks is aangesloten op de Experiabox? 

Als eerste natuurlijk een keer meten bedraad en kijken wat je binnen krijgt kwa snelheid.

Ik zie ook dat je verbonden bent met het 2,4 GHz WIFI netwerk. Om hogere snelheden te hebben op de WiFi moet je verbonden zijn met de 5 GHz.

Dank hiervoor. Dat gaat alleen een beetje lastig met de zeer verouderde 2.4ghz modem van de Experia V9 😔

Hi allen, 

 

Sinds vandaag heb ik een 500/500 abbonement bij KPN, bedraad nog niet getest, maar mijn wifi is niet verbeterd ten opzichte van 200/200. 

 

 

Als je met een 200 mb abonnement maar 40 mb haalt via WiFi, dan is het volkomen logisch dat je bij een verhoging van je abonnement nog steeds maar 40 mb haalt via WiFi.

Welke snelheid haalt u op een laptop die via een kabel rechtstreeks is aangesloten op de Experiabox? 

Dank voor jouw antwoord. 

Ik snap nu dat ik dan niet boven de 40 uit ga komen aangezien het probleem ergens anders ligt. Ik dacht echter bij een grotere binnenkomende snelheid ook meer "over te houden". Maar zo werkt het dus niet. 

Download bedraad is ook heel slecht. 5x getest (80-85-79-89-103) upload gaat wel goed (450-475-460-476). Direct op Experia V9 aangesloten. Alle andere apparaten staan uit. 

 

Met de 200/200 haalde ik wel 200mbps up and down bedraad. 

 

Vanmorgen al Experia gereset om te kijken of dat het op zou lossen. 

Reputatie 7
Badge +24

Heb je het glasvezelmodem ook al eens ff stroomloos gehad?

Geen andere pc's in het netwerk die internet gebruiken tijdens snelheidstest?

Welke Experiabox heeft u?

Heb je het glasvezelmodem ook al eens ff stroomloos gehad?

Ja vanmorgen van stroom afgehaald. Of bedoel je de binnenkomende lijn? 

Reputatie 7
Badge +24

Heb je het glasvezelmodem ook al eens ff stroomloos gehad?

Ja vanmorgen van stroom afgehaald. Of bedoel je de binnenkomende lijn? 

Je hebt een Experiabox en een glasvezelmodem. Beide hebben een stekker in het stopcontact zitten. Die stekker van het glasvezelmodem zou je er even uit kunnen trekken. Dat wil wel eens helpen.

Reputatie 7
Badge +9

 

Als eerste natuurlijk een keer meten bedraad en kijken wat je binnen krijgt kwa snelheid.

Ik zie ook dat je verbonden bent met het 2,4 GHz WIFI netwerk. Om hogere snelheden te hebben op de WiFi moet je verbonden zijn met de 5 GHz.

@Yellan , de WIFI kan je verbeteren wanneer je inlogd op je 5GHZ WIFI. In je eerste bericht zie ik dat je ingelogd bent op de 2,4GHZ WIFI. Dit zal een hoop schelen.

 

Als eerste natuurlijk een keer meten bedraad en kijken wat je binnen krijgt kwa snelheid.

Ik zie ook dat je verbonden bent met het 2,4 GHz WIFI netwerk. Om hogere snelheden te hebben op de WiFi moet je verbonden zijn met de 5 GHz.

@Yellan , de WIFI kan je verbeteren wanneer je inlogd op je 5GHZ WIFI. In je eerste bericht zie ik dat je ingelogd bent op de 2,4GHZ WIFI. Dit zal een hoop schelen.

Hoopvol, dank voor je bericht maar ik heb de Experia V9 en die heeft geen 5ghz. En zonder dat het modem stuk is kom je niet in aanmerking voor een nieuwe. 

Reputatie 7
Badge +9

Hier had ik geen rekening mee gehouden :rolling_eyes:

 

Oeps,  viel je V9 nu net op de grond en is deze nu stuk :laughing:

Heb je het glasvezelmodem ook al eens ff stroomloos gehad?

Ja vanmorgen van stroom afgehaald. Of bedoel je de binnenkomende lijn? 

Je hebt een Experiabox en een glasvezelmodem. Beide hebben een stekker in het stopcontact zitten. Die stekker van het glasvezelmodem zou je er even uit kunnen trekken. Dat wil wel eens helpen.

Gedaan, maakt voor de resultaten geen verschil. 

Oeps,  viel je V9 nu net op de grond en is deze nu stuk :laughing:

 

Gedaan, maakt voor de resultaten geen verschil.
 

Da’s pech. 😂

 

Reputatie 7
Badge +21

Zit er misschien een verouderde netwerkkaart in je PC of laptop van maximaal 54 Mb ?

Heb het met meerdere pc's getest en andere apparaten. Zojuist KPN gebeld en ze geven aan dat ze kunnen zien dat er een slechte verbinding binnen komt op mijn adres. 

 

Er komt morgen een monteur langs om het e.e.a. te meten en te controleren. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hier had ik geen rekening mee gehouden :rolling_eyes:

 

Oeps,  viel je V9 nu net op de grond en is deze nu stuk :laughing:

Dan krijg je een v10a. Daarmee kom je van de regen in de drup. Is maar de vraag of je dat moet willen.

Reputatie 7

Hallo @Yellan, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community vraagt om mee te denken. Goed om te zien dat er hier al deskundigen hebben gemeld om een helpende hand te bieden. Begrijpelijk dat je een snellere (WiFi)verbinding wilt. 40 Mbit/s is wel wat mager. Zo te zien heb je al het een en ander gedaan om de WiFi te verbeteren. Top!

Het klopt dat we zuinig zijn met onze apparatuur. We ruilen het modem om wanneer deze niet meer functioneert. Misschien dat de monteur morgen op locatie iets vindt waardoor je WiFi signaal beter doorkomt. We wachten het af. Laat je het hier morgen weten?

@Hoopvol  en @Casey, jullie bedoelen het waarschijnlijk als een grapje, maar een suggestie (met een knipoog) doen om het modem te laten vallen is niet gewenst. Meelezers zouden dit wel als serieus kunnen opvatten. Dat is niet de bedoeling. We werken graag op een professionele manier mee aan een oplossing :)  

Reputatie 7

De V9 is mijns inziens niet geschikt voor 500Mbps verbindingen aangezien de V9 geen 5GHz wifi heeft.

Reputatie 7
Badge +24

De V9 is mijns inziens niet geschikt voor 500Mbps verbindingen aangezien de V9 geen 5GHz wifi heeft.

Maar meer dan 40 mb zou wel moeten lukken toch? Tis ook de vraag of 500 mb op je mobiel wel zo nodig is...

Reputatie 6
Badge +8

Zelf haal ik op mijn mobiele apparatuur met gemak 300 Mbps. En dat is wel super handig als je bijvoorbeeld vooraf een gehuurde film of Spotify afspeellijst op je mobiel wilt downloaden om offline te kunnen kijken. 

Reputatie 7

Tis ook de vraag of 500 mb op je mobiel wel zo nodig is...

Het is überhaupt de vraag of 500Mbps wel nodig is. Ik heb mijn abonnement lang geleden van 500Mbps naar 200Mbps terug gezet. Wel zo goed voor de portemonnee en je merkt het verschil echt niet. Dat staat echter los van het feit dat die V9 mijns inziens ongeschikt is omdat deze geen 5GHz ondersteunt. Dat geldt overigens voor elke wifi toegangspunt die geen 5GHz ondersteunt.

De V9 is mijns inziens niet geschikt voor 500Mbps verbindingen aangezien de V9 geen 5GHz wifi heeft.

Hi wjb, 

Los daarvan zou bedraad gewoon max snelheid moeten geven. Als dat gefixed is dan komt daarna draadloos wel aan de beurt. 

Tis ook de vraag of 500 mb op je mobiel wel zo nodig is...

Het is überhaupt de vraag of 500Mbps wel nodig is. Ik heb mijn abonnement lang geleden van 500Mbps naar 200Mbps terug gezet. Wel zo goed voor de portemonnee en je merkt het verschil echt niet. Dat staat echter los van het feit dat die V9 mijns inziens ongeschikt is omdat deze geen 5GHz ondersteunt. Dat geldt overigens voor elke wifi toegangspunt die geen 5GHz ondersteunt.

Mee eens. Ik kreeg een goede deal waarbij ik met mijn abbonement goedkoper uit was ondanks de upgrade. Maar dan wil ik er wel graag gebruik van maken natuurlijk. 

Zelf haal ik op mijn mobiele apparatuur met gemak 300 Mbps. En dat is wel super handig als je bijvoorbeeld vooraf een gehuurde film of Spotify afspeellijst op je mobiel wilt downloaden om offline te kunnen kijken. 

Kijk 300 zou mooi zijn maar ook niet echt nodig. Ik zou al blij zijn met 150 ofzo. Draadloos dan. 

 

Bedraad zou ik gewoon 500 moeten kunnen halen 

Hallo@Yellan, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community vraagt om mee te denken. Goed om te zien dat er hier al deskundigen hebben gemeld om een helpende hand te bieden. Begrijpelijk dat je een snellere (WiFi)verbinding wilt. 40 Mbit/s is wel wat mager. Zo te zien heb je al het een en ander gedaan om de WiFi te verbeteren. Top!

Het klopt dat we zuinig zijn met onze apparatuur. We ruilen het modem om wanneer deze niet meer functioneert. Misschien dat de monteur morgen op locatie iets vindt waardoor je WiFi signaal beter doorkomt. We wachten het af. Laat je het hier morgen weten?

@Hoopvol  en@Casey, jullie bedoelen het waarschijnlijk als een grapje, maar een suggestie (met een knipoog) doen om het modem te laten vallen is niet gewenst. Meelezers zouden dit wel als serieus kunnen opvatten. Dat is niet de bedoeling. We werken graag op een professionele manier mee aan een oplossing :)  

Hi Nadia, 

 

Dank voor je bericht. Ik ben niet zo gewelddadig ingesteld en tevens heb ik vloerbedekking. Nee even serieus. Geen spullen ik bruikleen slopen mede forummers. Misschien kunnen ze er nog iemand blij mee maken met minder veeleisende wensen :-D

 

Anyway, ik ben inderdaad benieuwd naar morgen. Hij gaf aan dat hij kon zien dat het signaal slecht binnen komt. Klopt dat? Kunnen jullie dat daar zien? Zou namelijk een hoop verklaren. 

Verder is mijn verbinding wel (redelijk) stabiel in de zin van hij valt bijna nooit uit. Wel wat spikes in snelheid (en dips). 

 

We gaan het zien, ik laat het weten. 

Hi Allen, 

 

Dank voor de toevoegingen en de hulp. De monteur is gisteren geweest en de Experia v9 had een verkeerd en verouderde werking.  Er is direct een V10 aangesloten en het goede profiel is op afstand ingeladen. 

Een hele nette 450-500 up en down, zowel bedraad als op WiFi.

Zojuist alles ingesteld voor WiFi: Gastnetwerk en de 2.4Ghz en 5Ghz gesplitst, zodat mijn verouderde laptop alleen verbinding maakt met de 2.4Ghz en mijn nieuwe telefoon alleen met de 5Ghz. Zo haal ik overal de maximale snelheid uit, zonder dat mijn telefoon switched naar de 2.4Ghz. Dit gebeurt bij Android automatisch. 

 

Snelle en nette service van KPN.

Reageer