Beantwoord

40mpbs wifi bij 500/500

  • 1 November 2019
  • 29 reacties
  • 300 keer bekeken

Hi allen, 

 

Sinds vandaag heb ik een 500/500 abbonement bij KPN, bedraad nog niet getest, maar mijn wifi is niet verbeterd ten opzichte van 200/200. 

Ik blijf steken op zo'n 40-45 Mbps. Via wifi wifi analyzer het beste kanaal gekozen (3) voor de minste interferentie. 

Wat zou ik nog meer kunnen doen? 

Getest met one plus 6. 

Zie screenshots voor meer informatie. 

 

icon

Beste antwoord door Yellan 3 November 2019, 09:19

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7

...zonder dat mijn telefoon switched naar de 2.4Ghz. Dit gebeurt bij Android automatisch. 

Nee hoor, dat gebeurt bij Android helemaal niet automatisch mits bandsteering goed is ingericht.

In principe zou je de SSID's eigenlijk hetzelfde moeten houden maar aan de andere kant zijn er vandaag de dag nog nauwelijks apparaten die geen 5GHz ondersteunen.

Hi wjb, 

 

Ja die optie heb ik gezien. Begreep niet helemaal hoe ik dat het best in kon stellen. Echter, in mijn woning zou die gewoon altijd prima snelheid moeten hebben op 5ghz dus niet perse noodzaak om te switchen naar de 2.4ghz in relatie tot frequentie drukte etc.

 

Naar mijn mening dan. 

Reputatie 7

Echter, in mijn woning zou die gewoon altijd prima snelheid moeten hebben op 5ghz dus niet perse noodzaak om te switchen naar de 2.4ghz in relatie tot frequentie drukte etc.

Precies, helemaal eens, vandaag de dag zou je eigenlijk alleen nog 5GHz wifi moeten gebruiken en is bandsteering eigenlijk al niet meer zo interessant. Toch is dit voor veel mensen niet haalbaar omdat de reikwijdte van 5GHz wifi niet echt goed te noemen is en een betonnen vloer met laminaat en dampwerende ondervloer kan al killing zijn voor 5GHz wifi waardoor op de 1e verdieping al teruggevallen moet kunnen worden op 2.4GHz.

Ook wij hebben de SSID's gesplitst. Wij hebben op elke verdieping wifi accesspoints staan. Onze twee bewakingscamera's en de omvormer van de zonnepanelen maken gebruik van de 2.4GHz wifi maar alle andere apparaten hebben 5GHz wifi aan boord en gebruiken daarom uiteraard ook alleen de 5GHz wifi.

Reputatie 7

Yes! Wat een ontzettend mooi bericht, @Yellan. Ik had ook niet anders verwacht dat er hier een goede oplossing voor zou komen. Tof! Goed werk van de monteur. En zo te lezen heb jij ook al het een en ander optimaal ingesteld voor WiFi thuis, klasse. Bedankt voor de terugkoppeling :) 

Reageer