Beantwoord

4g buitengebied abonnement mogelijk tijdens wachten up upgrade adsl netwerk ( 1MbUp/2MbDown)

• 17 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 117 keer bekeken

Goedemiddag,
Wij wonen zover van een telefooncentrale dat als ik een adsl abonnement aanvraag op de KPN site er 1Mb up en 2Mb down door KPN gegarandeerd wordt. Dat is toch heel sneu. Wij wonen niet op het platteland (alle respect voor het platteland 😉 ) maar in wereldstad Amsterdam! Nou schijnt er wel ooiitt een upgrade naar VDSL te gaan plaatsvinden, maar daar wachten we volgens mij inmiddels al bijna een jaar op als niet langer. Er zijn websites waarop je de planning kan zien, maar elk kwartaal wordt de planning voor onze wijk zichtbaar en een tijdje later er weer uit geknikkerd. Is het voor de KPN dan niet mogelijk om, totdat die upgrade eindelijk gaat plaatsvinden, een 4g buitengebied abonnement aan te bieden? Er zijn ook geinteresseerden hier die eens iets anders willen dan Ziggo 😉
icon

Beste antwoord door Marina_ 22 oktober 2018, 12:53

Hoi Michieliooo, Leuk dat je geïnteresseerd bent in een abonnement bij KPN. Het is wel een beetje een domper dat we op jouw adres maar 1 tot 2 Mbit/s kunnen garanderen. In Amsterdam is 4G buitengebied niet mogelijk. Niet dat we het niet willen, maar Sneller Internet Buitengebied maakt gebruik van het 4G netwerk. De snelheid is mede afhankelijk van de dekking en hoe druk het op het 4G netwerk is. Als er veel verkeer is op het 4G netwerk, Dan gaat mobiel verkeer voor. In Amsterdam is natuurlijk héél véél verkeer op het 4G netwerk. Je zult dus nooit een fatsoenlijke verbinding krijgen via een 4G ''buitengebied'' verbinding in Amsterdam 😉 Ik hoop echt dat er snel een vdsl verbinding wordt opgeleverd op jouw adres en heet je dan ook van harte welkom bij KPN 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
4g buitengebied wordt sowieso niet geleverd in dorpskernen (en stadskernen :D)
Ook niet als de up/ down speed 1 om 2 Mbit is? 😛. Dit zijn snelheden van 10 jaar geleden 😂
wat is eigenlijk de snelheid van adsl buiten een dorp of stadskern dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!
Reputatie 7
Badge +30
wat is eigenlijk de snelheid van adsl buiten een dorp of stadskern dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!Dat verschilt heel erg. Afhankelijk van het gebied. Zijn genoeg niet dorpskernen met 10-100Mbit/s maar er zijn ook plekken met 1-2 of zelfs nog ietsje minder.
Ook niet als de up/ down speed 1 om 2 Mbit is? 😛. Dit zijn snelheden van 10 jaar geleden 😂Volgens de voorwaarden helaas niet 😞
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Michieliooo, Leuk dat je geïnteresseerd bent in een abonnement bij KPN. Het is wel een beetje een domper dat we op jouw adres maar 1 tot 2 Mbit/s kunnen garanderen. In Amsterdam is 4G buitengebied niet mogelijk. Niet dat we het niet willen, maar Sneller Internet Buitengebied maakt gebruik van het 4G netwerk. De snelheid is mede afhankelijk van de dekking en hoe druk het op het 4G netwerk is. Als er veel verkeer is op het 4G netwerk, Dan gaat mobiel verkeer voor. In Amsterdam is natuurlijk héél véél verkeer op het 4G netwerk. Je zult dus nooit een fatsoenlijke verbinding krijgen via een 4G ''buitengebied'' verbinding in Amsterdam 😉 Ik hoop echt dat er snel een vdsl verbinding wordt opgeleverd op jouw adres en heet je dan ook van harte welkom bij KPN 🙂
Reputatie 7
Badge +19
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
bedankt voor de reacties!

Reageer