Beantwoord

4G buitengebied deed het goed, nu niet meer

• 18 december 2018
  • 8 reacties
  • 221 keer bekeken

Sinds een tijdje heb ik 4G buitengebied. Aanvankelijk was ik er zeer euforisch over, want ik had nog nooit zo'n snel Internet gehad. Maar sinds kort doet hij niks meer. Op de modem zie ik alle lampjes branden, behalve de 4G lampjes die aangeven wat de signaal sterkte is. Waar ook ik hem in huis neerzet. Mijn telefoon heeft wel gewoon 2 streepjes.

Wat kan er aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 24 december 2018, 15:59

Bedankt voor je reactie op mijn privébericht! Ik heb inmiddels een monteur voor je aangevraagd. Alle informatie vind je in je inbox! Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dan zou ik toch eens een monteur naar je willen sturen. Wil je daarvoor reageren op mijn privébericht?
@Marcia_
Nou de monteur is gisteren geweest en heeft na een aantal testjes ook geconstateerd dat het modem overleden was. Hij heeft aangestuurd dat er een nieuwe gestuurd werd en die heb ik vanmiddag al kunnen installeren. Binnen 5 minuten had ik weer 4G en inmiddels een snelheid van zo'n 45Mbit/s.
Dan voor je kordate actie.
Groeten
Elfred
Reputatie 7
Badge +27
Ha Elfred, welkom! Wat vreemd dat het ineens niet meer werkt! Wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik of ik aan onze kant iets opvallends zie. Daarnaast ben ik benieuwd welk modem je hebt en of je deze al eens een reset gegeven hebt.
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt! Heb je je Experiabox ook al eens herstart? Advies is om eerst de V10 te herstarten en en als deze weer helemaal is opgestart kan het 4G modem opnieuw gestart worden. Wil je je bevindingen delen?
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je reactie op mijn privébericht! Ik heb inmiddels een monteur voor je aangevraagd. Alle informatie vind je in je inbox! Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?
Reputatie 7
Badge +27
Ha @Elfred, wat fijn om dit te lezen! Jij bedankt voor je geduld en wellicht tot ziens op het forum 🙂.
Hallo,
Ik heb de gegevens die gevraagd werden toegevoegd.
De modem die ik heb is een FAST 4360 AIR KPN
s./n 253717688

Ik heb het modem inderdaad al diverse keer gereset

gr
elfred
Helaas, niets van dat alles.
Na herstarten van de EBV10 en daarna herstarten van het 4G modem blijft de situatie hetzelfde.
Wat mij opvalt is dat er aan de voorkant 4 lampjes zitten. Er is een lampje met daarboven "4G". Die brand rood. Het lampengroepje wat de signaalsterkte aangeeft branden niet. De twee anderen branden blauw.
Groeten
Elfred

Reageer