Beantwoord

4G buitengebied geen verschil qua snelheid

  • 22 October 2019
  • 16 reacties
  • 267 keer bekeken

Na meerdere telefoontjes te hebben gehad toch maar overgestapt op het 4G buitengebied ondanks dat ik er sceptisch over was.
Na de 4G router te hebben ontvangen las ik dat onze oude experiabox niet zou werken en het was wachten op een vervanger.
Die kwam vandaag binnen en na alles te hebben aangesloten deed alles het weer.
Maar ondanks de 2 (soms 3) streepjes op de 4G router is er maar minuscuul verschil met de snelheid.
Ik gebruik verders geen 4G voor mobiele zaken.
Alles gaat via de pc en via kabels.

Voorheen had ik 11.56mb/s download en 0.6mb/s download en dat is nu 12 geworden en qua upload geen verschil.
alles werkt verders goed, er knipperen geen lampjes alles werkt weer.
Alleen de beloofde snelheid van de nieuwe router is nog ver te zoeken.
Er werd me via de telefoon verteld dat dit ideaal zou zijn voor mijn werk (media) en ik versteld zou staan van de snelheid die ineens beschikbaar was in mijn omgeving.

Maar momenteel merk ik daar vrij weinig van.
Is het een kwestie van poorten openzetten op de router? of heb ik alles voor niets neergezet en kan het weer de doos in?

Alvast bedankt voor de reacties

icon

Beste antwoord door dedas-50 30 October 2019, 16:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Als het goed is moet je een paar dagen wachten voordat het pas echt allemaal geactiveerd is. Dat was bij mij ook zo. 2/3 streepjes 4g ontvangst is prima.

 

Mijn normale snelheid is 3mb/s download en 0.50mb/s upload. Met de 4g router erbij is dit gemiddeld 7mb/s download en 3mb/s upload en dat met maar 1 streepje 4g ontvangst. Hij staat bij mijn slaapkamer raam, gericht naar de dichtsbijzijnde 4g mast. Denk dat ik ook even een topic aan maak om erachter te komen of het mogelijk is om ook 2/3 streepjes te kunnen ontvangen vanaf mijn adres.

Ik wacht het weekend even af en anders bel ik wel even op.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @dedas-50, welkom! Wat jammer om te lezen dat je nog geen verbetering merkt :-(. Ik zie dat alles wel naar behoren zou moeten werken, maar dat de 1800 Mhz frequentie van 4G (we hebben er twee, 1800 en 800), binnenshuis niet optimaal werkt. Waar heb jij de 4G router staan? Heb je de mogelijkheid om deze tegen een raam, bijvoorbeeld in een vensterbank, te plaatsen? Wellicht dat je daardoor nog beter het signaal oppikt. Ik hoor het graag van je!

Bedankt voor je antwoord @Marcia_ .

De router staat bovenin het huis maar kan nog niet perfect bij het raam staan.

Daarvoor zou ik de kabel iets moeten verlengen, wat uiteraard een optie is.

Maar ik had verwacht dat ik met 2 streepjes al wel wat verbetering zou zien.

Ik ga een deze dagen de router iets verlengen en bij het raam zetten, hopelijk merk ik hier wel iets van.

Badge +19

Het is best wel even zoeken naar de juiste plaats. Voor het raam wil zeker niet zeggen dat het dan goed werkt. Als de mast voor het huis staat en je zet het modem aan de achterkant dan werkt het nog niet optimaal. Ik heb met mn mobiel gezocht naar het beste bereik en aan die kant ook het modem geplaatst.

Op meerdere plekken in het huis de router geprobeerd, zowel boven als beneden.

Nergens meer de 2 streepjes kunnen vinden, hij blijft op 1 staan.

Alle haalbare ramen geprobeerd maar helaas.

 

4g Router meerdere keren gereset en tevens de experiabox maar er veranderd niets.

Benieuwd of hier een oplossing voor is/komt, we betalen helaas wel iets meer maar merken er nog niets van.

 

 

Badge +19

Hoe is je snelheid op je mobiel via 4g?

Mobiel gaat via prepaid dus geen 4g.

Aansluiten van de 4g router ging puur om het verbeteren van het gewone internet

Badge +19

En wat zegt deze site over eventuele masten bij jou in de buurt?https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Klik boven in die pagina op zendmasten

Ik heb er 2 zitten op 2km afstand.

1 is in het rood en de ander groen.

Antenne’s en router staan richting de groene mast.

Badge +19

Kortom zou geen probleem moeten zijn. Ik denk dat @Marcia_ er aan te pas moet komen want ik vraag me nu echt af of de boel wel goed is geactiveerd.  Zij komt vanzelf hier op terug. 

Bedankt voor je hulp @Joep1965 ik wacht even af tot iemand van kpn een oplossing heeft

Reputatie 7
Badge +30

Jammer om te lezen dat je nog geen verbetering ziet! Als ik je gegevens door het systeem haal, dan zie ik dat ik een storingsmonteur aan kan sturen. Deze komt dan bij jou kijken of hij het aan de praat krijgt. Ik stuur je even een privébericht om een afspraak te maken, als je dat zou willen. Reageer je daar dan op?

@Marcia_  Privebericht is binnen dank daarvoor!

Ik ga het de komende dagen proberen met vervangende kabels van een collega (wie weet ligt het daaraan) en als dat niet lukt reageer ik even op je privebericht.

 

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed :-).

Vandaag een nieuwe kabel geprobeerd en overal in het huis 2 streepjes en iets sneller internet.

Helemaal top dus :)Â