Beantwoord

4g buitengebied: hoe plaats je de simkaart in de sagem modem?

  • 11 October 2019
  • 10 reacties
  • 1722 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties
sinds paar dagen het hele pakket in huis int werkt wel tv kijken kan ik ook nu maar de sagem 4 g modem krijg ik niet aan de praat we weten ook niet hoe de simkaart presies er in moet tips graag
tnx

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Ernst-Jan 11 October 2019, 17:49

Bekijk origineel

10 reacties

geen kpn deskundigen hier met tips?
De handleiding lezen?

Plaats anders maar eens 1 foto met daarop zowel sagemcom simkaartslot als de simkaart zelf.
als het in de handleiding stond had ik deze vraag niet hoeven stellen !
Reputatie 6
Badge +8
Inderdaad vreemd dat daar helemaal geen info over te vinden is op de site van KPN. Blijkbaar gaat men er van uit dat het plaatsen van een SIM kaart gesneden koek is voor iedereen.

Zit er aan de onderkant van het modem geen sleuf met de vermelding "SIM" of iets dergelijks?
Reputatie 7
Badge +7
Wat een raar bericht... in het Sagemcom modem zit de SIM ingebouwd. Daar hoef je zelf helemaal niets voor te doen! Dat is een speciale SIM voor deze toepassing.

Wat wil er niet werken? Het Sagemcom modem moet via ethernet bekabeling aan een Experiabox V10 (alle anderen werkt nog niet).

Welke lampjes branden op het Sagemcom modem en welke kleur hebben ze? Als het goed is allemaal blauw.

Hoe lang heb je alles binnen? Het duurt nl. een paar dagen voordat het werkt, waarbij het belangrijkste de firmware op de Experiabox is die bijgewerkt moet worden. Gaat als het goed is allemaal automatisch.

Vertel eens wat meer dan kunnen we helpen. Alleen maar "krijg het niet aan de praat" geeft niet genoeg informatie.
nou raar zal ik het niet noemen hoor de simkaart kan je onderin steken op 4 manieren er staat nergens hoe die er in moet ! en ja hij zit vervolgens aangesloten hoe het moet het 4g lampje blijft rood branden maar ja van kpn krijg ik ook nog geen antwoord op deze vraag dus er zullen best meer mensen zijn die hier mee geworsteld hebben
Reputatie 7
Badge +7
Maar het modem is toch geleverd met die SIM geinstalleerd? Of levert KPN dat tegenwoordig los erbij? Ik heb twee keer een levering gehad en twee keer zat de SIM er standaard al in.

Vandaar ook dat er nergens vermeld is hoe dat moet...

Maar vertel... zat bij jou de SIM er los bij? Ergens op dit forum staan foto's van de binnenkant. Daar is te zien dat de SIM er met de kontakten naar voren (dus naar de kant van de LEDs) in moet zodanig dat de kontakten aan de onderzijde zitten.
top die info had ik nodig. ps de simkaart zat er in maar mijn zoon had hem eruit gehaald en via het simkaart nr de kaart laten activeren bij kpn en daarna hadden we dus de kaart elke keer op de verkeerde manier er in gedaan omdat dus nergens beschreven staat hoe die er in moest.
het werkt nu dus ik blij en met de speedtest geeft hij nu downloadsnelheid van gemiddeld 40Mb/s
aan bijna 10 keer sneller als voorheen!
nu nog even controleren met een nieuwsgroep download progje grabit of zo of die snelheid ook word gehaald. ik gebruik nu een aparte nieuwsgroep server vraag me af of dat ook via kpn zelf kan en dat dan de snelheid niet geknepen word.
bedsankt voor de tips en hulp
groet eric
Reputatie 7
Badge +7
Mooi. KPN levert dit modem volgens mij volledig geïnstalleerd uit dus de SIM was al geactiveerd. Of er was iets fout gegaan. Doet er niet toe, het werkt met een mooie snelheid.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @esw Goed dat je het KPN Forum hebt gevonden, maar wat jammer dat er onduidelijkheid bij je is ontstaan over de werking en installatie van het 4G Buitengebied modem. @Ernst-Jan heeft helemaal gelijk als hij aangeeft dat je het modem alleen maar hoeft aan te sluiten: het is niet nodig om de al geïnstalleerde simkaart eruit te halen en te activeren. Ik ben in elk geval blij om te lezen dat alles nu goed werkt.

Reageer