Beantwoord

4G buitengebied: kan dit via een switch/access point?

  • 5 September 2019
  • 8 reacties
  • 503 keer bekeken

Hallo,
Ik ben aan het overwegen om gebruik te maken van het 4G gecombineerd met DSL voor buitengebied.
Echter zit mijn modem en dus DSL achter in Mn stal.
ik heb een utp doorgetrokken naar mijn woning en daar een asus (ingesteld als Accespoint) aan gehangen zodat ik binnen zowel bekabeld als draadloos inter heb.
Ik vraag me af of ik het 4G modem aan mijn asus kan hangen, zo nee, heeft dat 4G modem dan eventueel nog een LAN poort waarmee ik kan door linken naar mijn Asus?
Ik heb met de klantenservice gebeld van KPN, maar de vriendelijke medewerker kon me verder geen antwoord geven daar zijn technische kennis ophield.
Verder was er ook geen mogelijkheid om telefonisch contact te krijgen met een technische medewerker, ik moest dit forum maar eens raadplegen.
Iemand ervaring met een soort gelijke situatie? Dan hoor ik het graag! :)

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Ernst-Jan 5 September 2019, 19:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Het 4G modem moet bedraad aan je netwerk. Dus als je “asus” een switch bevat en een RJ45 poort over heeft kan het 4G modem daarop en het 4G modem heeft nog een vrije poort waarop weer een ander device kan. Je verliest dus geen poort, je gebruikt er 1 maar je krijgt er ook weer 1 terug. Heb je wel in de woning goede 4G ontvangst?

De “asus” moet als bridge staan en dus WiFi of ethernet niet zelf adressen toewijzen want de Experiabox verwacht het modem te kunnen vinden op 192.168.2.252.
Het 4G modem moet bedraad aan je netwerk. Dus als je “asus” een switch bevat en een RJ45 poort over heeft kan het 4G modem daarop en het 4G modem heeft nog een vrije poort waarop weer een ander device kan. Je verliest dus geen poort, je gebruikt er 1 maar je krijgt er ook weer 1 terug. Heb je wel in de woning goede 4G ontvangst?

De “asus” moet als bridge staan en dus WiFi of ethernet niet zelf adressen toewijzen want de Experiabox verwacht het modem te kunnen vinden op 192.168.2.252.



Hey Ernst-Jan,

ik heb Mn asus router ingesteld als switch/ WLAN AP en gaat dus netjes via de DHCP van de experiabox.
Goed te horen dat het 4G modem door te linken is.
Mijn 4G ontvangst in mijn woning is sneller als Mn wifi.. Dus ja ik ben overstag en ga Telfort opzeggen.
Reputatie 7
Badge +30
Ha, Reckless, welkom! Ernst-Jan geeft het antwoord al zie ik, dank daarvoor! Mocht je nog verdere vragen hebben, of hulp willen bij de overstap, laat het weten 🙂
Heren bedankt voor jullie reacties, ik heb mezelf inmiddels aangemeld bij KPN en ben in afwachting van de oplevering (7-10-2019).
Zodra de oplevering klaar is, zal ik daarna mijn bevindingen nog even plaatsen in dit topic.
Zodat er iig weer wat gebruikerservaringen bekend zijn omtrent deze dienst.
Reputatie 7
Badge +24
Ik snap deze vraag niet helemaal. Als je modem achterin de stal hangt, wat is het probleem dan om dat 4G modem daar gewoon naast te hangen?
Het verschil zit hem in de 4G ontvangst.
Ik heb m'n Iphone op 4G getest in de de stal, met deur dicht, dan is mijn 4G ontvangst een heel stuk minder als in mijn woning.
Mijn einddoel is dat ik uiteindelijk betere snelheden ga behalen, zolang ik nog geen glasvezel heb.

Ik wil dan wel het maximale eruit halen en het 4G modem in mijn woning hebben(voor optimaal ontvangst).
Zoals belooft nog even een terugkoppeling, Zonder 4G modem behaal ik nu met het V10 modem 17Mbps en met 4G ingeschakeld behaal ik down circa 30Mbps.
Kortom DIK tevreden tot nu toe 😃
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen, mooie resultaten!