Beantwoord

4g buitengebied modem 4360 Air KPN met aansluiting op de experia V10 werkend te krijgen

  • 13 June 2019
  • 18 reacties
  • 5927 keer bekeken

Ik ben al een aantal weken pogingen aan het doen om mijn 4g buitengebied modem 4360 Air KPN met aansluiting op de experia V10 werkend te krijgen.

Met de KPN helpdesk gebeld in eerste instantie bleek de sim kaart af niet goed in het 4g modem te zitten. Nu wel. De helpdesk heeft alles nog een aantal keren gecheckt en gereset maar kwamen er niet uit. We zijn bijna een uur bezig geweest, Daarna zouden een monteur contact met me laten opnemen om een afspraak te maken echter niets meer vernomen.

Toch naar de KPN de winkel geweest, daar werkte het 4g modem goed en konden ze me verder ook niet helpen. Via de KPN shat box de status gevraagd van mijn abonnement, SIB staat actief al hoewel dit nog niet op de maand afrekening staat.

Ook zelf diverse keren de V10 en g4 gereset geen resultaat.
Speed test blijf het zelfde ook bij het inzetten van het KPN ServiceTool om de wifi instellingen te optimaliseren.

4g modem werkt, alle lampjes branden, twee streepjes bereik. Bij speedtest echter geen enkele verbetering. Als ik inlog op de V10 is de 4g modem te zien ook de instellingen.

Via internet lees ik iets over het tabblad internet 3g/4g onder PIN management geeft hij aan: 3G/4G apparaat is niet gereed, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Ook verversen werkt niet, of is dit alleen voor dongels bedoelt.

Als ik inlog op de 4g modem zie ik internet connected.
Ook de connectie met de V10 is te zien:de zaak werkend te krijgen?
Ik lees ook op het forum dat opnieuw installeren van de firmware een oplossing kan bieden ?
Met vriendelijke groeten CorBor
icon

Beste antwoord door Marina_ 1 July 2019, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @CorBor, Welkom hier! Wanneer je jouw 4G modem wilt aansluiten op je V10, kun je het beste dit topic doornemen. Hopelijk helpt deze informatie om je 4G modem actief te krijgen. Zo niet, dan controleer ik graag de verbinding. Zou je daarvoor je klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Hopelijk kan ik dan achterhalen waarom je geen verbinding krijgt.
Marina bedankt voor je reactie.
Mijn profiel met klantnummer geüpdatet.
Ik had de topic al eerder gezien en vergeleken maar buiten de SSID discussie, die ik niet precies begrijp geen verschillen kunnen ontdekken.
Mijn SSID heeft nu een zelf gegeven naam: CorRiaBor werk dit niet met het 4g modem?
Ik zal vrijdag a.s. de hele situatie nog een keer in detail bekijken en vergelijken.
gr.cor.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @CorBor, Ben benieuwd naar je bevindingen. Ik heb gekeken of ik nog iets kan betekenen voor je, maar vanaf hier pakt mijn systeem het signaal van je 4G modem niet op. Ik kan daarom je 4G modem niet op afstand uitlezen, daarom wil ik je vragen om aan te geven hoe de lampjes op het extra kastje eruit zien
Marina.
Vrijdag morgen zal ik het in detail doorgeven ook de instellingen op zowel het 4g model als de V10.
gr.corbor
Marina.
Hierbij mijn bevindingen v.w.b. de instellingen:
Op de 4G modem branden alle lampjes blauw en van de signaal sterkte brander er twee.
Op de V10 branden de lampjes groen van: Services, Internet, Wireless en power. ECO brand niet.
Bij inloggen op de V10 zie je het 4G modem zie het volgende:



En als je de instellingen bekijkt op het 4G modem







Met vriendelijke groeten,
CorBor

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @CorBor, Excuses voor mijn late reactie. Je reactie heb ik over het hoofd gezien. Alleen de informatie m.b.t. de lampjes van je 4G modem heb ik nodig. Zou je dit concreter willen toelichten? Desnoods kun je ook een foto van je 4G modem plaatsen in dit topic. Dan kan ik het verder onderzoeken. Je afbeeldingen heb ik verwijderd omdat er ip-adressen inzichtelijk waren. Mocht ik andere informatie nodig hebben, hoor je het van mij 🙂
Marina.
Bij deze de foto van het 4G modem.
vr.gr.corbor

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @CorBor, De 4G verbinding die voor de extra snelheid zou moeten leveren werkt goed en krijgt voldoende signaal binnen. Hoe is je ervaring nu?
Marina.
Is nog steeds hetzelfde:
zie bijlagen speedtest. speedtestCorBor
speedtestCorBor

Reputatie 7
Badge +19
Alles ziet er vanaf hier goed uit. Kan het zijn dat je instellingen in het modem hebt aangepast? Als je bijv. het 4g modem een ander intern ip-adres hebt gegeven, werkt het niet meer.
Reputatie 7
Badge +19
@CorBor, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Marina.
We zijn er even tussenuit geweest, sorry. Ik heb het modem geen ander IP adres gegeven. Het IP adres 192.168.2.252.
gr.cor.

@CorBor , hoe heb je dit uiteindelijk op kunnen lossen. Ik heb hier precies hetzelfde probleem.

Ik ben ook heel benieuwd…

Ik ben ook heel benieuwd…

Hallo @MaartenPW je reageert op een topic van ruim een jaar oud!

Als je ergens een vraag over hebt kun je beter een nieuw topic in de juiste rubriek aanmaken.

 

Reputatie 7
Badge +21

@JanD , dat topic heeft @MaartenPW al:  Werkt de Box12 wel samen met SIB 4G? | KPN Community

Daarom is het ook tegen de huisregels om in een bestaand topic in te breken, dat geeft verwarring en dat blijkt dus @RBxx en @MaartenPW 

Ik ben ook heel benieuwd…

Hallo @MaartenPW je reageert op een topic van ruim een jaar oud!

Als je ergens een vraag over hebt kun je beter een nieuw topic in de juiste rubriek aanmaken.

 

@JanD , Een jaar oud, doe maar bijna 3 jaar, 13 juni 2019 is die gestart.😜😜😜