Beantwoord

4G Buitengebied Snelheid

  • 23 October 2019
  • 4 reacties
  • 322 keer bekeken

Hallo KPN,

 

Ik vroeg me even af of het mogelijk is om een betere 4G signaal te kunnen ontvangen op mijn adres. Ik maak namelijk gebruik van jullie 4G buitengebied service en heb dus een Fast 4360 AIR KPN Sagemcom modem, die aangesloten is op mijn Experia Box V10.

 

Nu is het probleem dat ik hoe dan ook maar 1 streepje 4G ontvangst heb. Mijn download versneld daardoor maar van 3mb/s naar gemiddeld 7mb/s en upload van 0.50 naar gemiddeld 3.5mb/s. (speedtest: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/4d67c4a0-f591-11e9-a395-0b7e94f9534b)

 

Het 4G modem staat bij mijn slaapkamer raam, gericht naar de dichtsbijzijnde 4G mast, die staat ongeveer 3 tot 4KM bij mijn huis vandaan.

 

Een paar maand geleden is er een monteur geweest die heeft gekeken of hij het signaal kon versterken wat niet is gelukt. Zelfs op onze zolder uit het raam met zijn mobiel met 4G van KPN had hij een slecht bereik. De monteur heeft toen geregeld dat ik een nieuwere 4G modem op kon halen inruil voor de oude, dit heb ik toen dus gedaan maar de snelheden zijn er niets op vooruit gegaan.

 

Ik hoop snel van jullie te horen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ludo Philips

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 October 2019, 13:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha Ludo, wat jammer om te lezen dat het toch niet helemaal optimaal werkt! Als ik je gegevens erbij pak, dan krijg ik het verzoek of je eerste de V10 eens opnieuw op wilt starten en als dat helemaal gebeurd is, of je dan het 4G-modem opnieuw op wilt starten. Als dit geen soelaas biedt, dan is de enige optie die ik heb om nog eens een monteur te sturen. Je geeft zelf al aan dat deze al geweest is, dus ik verwacht om eerlijk te zijn dat dit het maximaal haalbare is op jouw adres :-(. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je nog iets kunnen doen met het gegeven antwoord? Als je nog vragen hebt, laat je het me dan weten?

Bedankt voor je reactie en sorry voor het late antwoord ;) Ik denk dat ik het hier maar bij hou want ik heb van alles geprobeerd om een hogere snelheid te behalen zonder succes en ik weet eigenlijk wel zeker dat een monteur er ook weinig aan kan doen. 

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem:laughing: . En dat is prima! Mocht je toch van mening veranderen, weet je ons te vinden!