Vraag

4g haperende verbinding

  • 7 June 2019
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

Badge +1
Na de grote storing heb ik weer problemen wegvallen van internet uitvallen storing met Bij het kijken van YouTube filmpjes.
De stream van npo valt ook om de haveklap uit.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @databyte, naar dat er weer problemen zijn. Het heeft wel weer goed gewerkt na de storing? Ik begrijp uit je vorige topic dat je het modem al meerdere malen per dag moest opstarten.

Heb je de Huawei E5196 of B525 in gebruik? En heb je los van de herstarts ook eens een fabrieksreset geprobeerd? Ik begin me af te vragen of er een probleem in het modem zelf zit.
Badge +1
Hoi @databyte, naar dat er weer problemen zijn. Het heeft wel weer goed gewerkt na de storing? Ik begrijp uit je vorige topic dat je het modem al meerdere malen per dag moest opstarten.

Heb je de Huawei E5196 of B525 in gebruik? En heb je los van de herstarts ook eens een fabrieksreset geprobeerd? Ik begin me af te vragen of er een probleem in het modem zelf zit.

na de storing heeft het 2 weken prima gewerkt, merkte wel dat de snelheid schommelde tussen 3 en 4 mb.

geen idee welk modem maar naar fabrieksetting gereset helpt een tijdje en dan is het weer mis
Reputatie 7
Badge +28
3 a 4 Mb is weinig. Dat is ook wat je haalt via ADSL. Het bereik is niet optimaal op jouw adres maar ik zou wel wat meer verwachten.

Je hebt nu Sneller Internet Buitengebied 4G met een los Huawei modem. Is het "nieuwe" Sneller Internet Buitengebied niet wat voor jou? Hiermee combineer je de ADSL en 4G snelheden. Je hebt dan altijd de snelheid van ADSL als basis en de 4G snelheid wordt ingezet als extra. Ik ga ervan uit dat de verbinding daar sneller, maar vooral stabieler van wordt.

Als je het liever zo wil houden lijkt het me goed dat hier eens een monteur naar komt kijken en/of dat het modem wordt vervangen. Jammer genoeg heeft het "oude" Sneller Internet Buitengebied 4G een eigen helpdesk waardoor ik die aansturingen niet kan doen. Mijn advies is om even te bellen met 0800 - 0402. In het menu kun je de term 'buitengebied' laten vallen, dan word je doorverbonden met de juiste helpdesk.
Badge +1
dat heb ik al 4g snelinternet met een Huawei modem, daar begon ik dit topic mee.
Reputatie 7
Badge +28
We hebben twee Sneller Internet Buitengebied producten:

Sneller Internet Buitengebied 4G: Een los 4G Huawei modem
Sneller Internet Buitengebied: Een Sagemcom 4G modem dat aangesloten wordt op de Experia Box V10

(de naamgeving had iets beter gekund)

Het nieuwe Sneller Internet Buitengebied biedt een betere snelheid en stabiliteit doordat dit een toevoeging is op de ADSL snelheid.
Badge +1
dat wist ik niet wil gewoon snel internet met een goed werkend modem
Reputatie 7
Badge +28
Snap ik. Ik kan niet inschatten of alle problemen worden opgelost door over te stappen naar het nieuwe product. Ook met het "oude" Sneller Internet Buitengebied moet je uit kunnen gaan van een stabiele en snelle verbinding. Ik raad je dan aan even contact op te nemen met de helpdesk om een monteur aan te sturen. Zie mijn tweede bericht voor uitleg.

Reageer