Beantwoord

4G internet buitengebied aanvragen

  • 8 February 2019
  • 11 reacties
  • 302 keer bekeken

Sinds een maand is het 4g internet buitengebied op mijn adres beschikbaar. Ik heb diverse keren naar de klantenservice gebeld om dit te krijgen. Uiteindelijk komt het erop neer dat de klantenservice in hun systeem het 4g modem (nog) niet kunnen aanvragen voor me. Mijn vraag is wat moet ik ervoor doen om toch in het bezit te komen van dit modem.
Het moet toch mogelijk zijn daar er al mensen zijn die door middel van een 4 g modem buitengebied gebruik maken van sneller internet. Waarom lukt het bij mij niet dan?
icon

Beste antwoord door Alfred L 16 February 2019, 18:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Alfred L, welkom! Dit is een gek verhaal! Als het op jouw adres beschikbaar is, moet het gewoon aan te vragen zijn voor je. Ik help je er dan ook graag mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?
Hoi Marcia ik heb mijn forumprofiel aangepast.
Ben benieuwd, groet Alfred
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie dat mijn collega het niet aan kon vragen op toevoeging 444, maar alleen op P444. Aangezien jouw internet abonnement op toevoeging 444 staat, moeten we er eerst voor zorgen dat we op dat adres ook sneller internet buitengebied aan kunnen vragen. Dat duurt even, maar komt goed! Mocht je nou eind volgende week nog niets van mijn collega hebben gehoord, geef even een seintje. Ik ga er dan voor je achteraan.
Hallo Marcia,
Ik begrijp het probleem niet helemaal, we hebben het nog steeds over hetzelfde adres.
Of het nu 444 of P444 is de beschikbaarheid behoort hetzelfde te zijn.
KPN benoemd het zelf de ene keer als 444 en de andere keer als P444.
Ik vrees dat als mijn adres wordt verandert dit weer gevolgen heeft voor andere items.
Wil je zo vriendelijk zijn dit te checken. Verder wacht ik het maar af.
Het blijft een raar verhaal. In ieder geval bedankt voor je moeite.
groet Alfred
Reputatie 7
Badge +30
Het is inderdaad hetzelfde adres, maar ons systeem snapt niet dat P444 en 444 hetzelfde is. Als ik jouw gegevens op wil zoeken, dan voer ik je postcode en huisnummer in met toevoeging 444. Ik kom dan uit bij jouw abonnement. Als ik zoek op postcode, huisnummer en toevoeging P444, krijg ik: 'dit adres kennen we niet'. Die P is dus van wezenlijk belang in dit geval.

Als we sneller internet buitengebied aan willen vragen, zegt het systeem juist: dit kan alleen op P444. En dat komt dan weer niet overeen met je vaste diensten. Voor jou allemaal niet zo interessant natuurlijk. Jij wilt gewoon werkende diensten. Maar wij zullen dit intern dus eerst op moeten lossen. Het is dus de bedoeling dat we jouw adres niét gaan veranderen, maar dat we er gewoon voor zorgen dat sneller internet buitengebied voor de juiste toevoeging beschikbaar maken. Wordt vervolgd!
Hallo Marcia,

Ik heb het een weekje afgewacht maar helaas niks gehoord.
Als ik via de website buitengebied de postcode check doe is het zowel op 444 als op P444 beschikbaar.
Dit zou betekenen dat ik hiervoor in aanmerking kom, waarom hoor ik dan niks?
Ben ik te ongeduldig of gaat er nog steeds iets mis, hopelijk is het nu snel in orde.
groet Alfred
Reputatie 7
Badge +30
Dat zou inderdaad betekenen dat het aangevraagd kan worden! Begrijp ik goed dat dit gisteren inderdaad gebeurd is? Heel vervelend dat je er dan weer zelf achteraan moest, maar fijn dat het dan nu eindelijk geregeld lijkt te zijn! Mocht je nog vragen hebben, laat je het me weten?
Hallo Marcia,

Gisteren is inderdaad de aanvraag na een aantal pogingen gelukt. Hiervan heb ik ook een bevestigingsmail ontvangen. Onduidelijk is nog wanneer ik daadwerkelijk het 4G modem mag ontvangen.
Ik heb geprobeerd het pakket via de website te volgen maar dan krijg ik de melding dat er geen pakket is.
Ik hoop dat het nu uiteindelijk wel in orde komt, wacht het wel weer af.
Reputatie 7
Badge +30
Yes, ik zie het! De wensdatum staat op de 22e, dus ik verwacht rond die datum het pakket bij je thuis.
Marcia, hoe is het toch allemaal mogelijk.

Eindelijk heb ik het 4G modem in huis. In de bevestigingsmail stond dat ik het modem direct aan kon sluiten. Uiteraard heb ik dit dan ook gedaan. Na een uurtje nog geen verbinding dus maar weer de klantenservice gebeld.
Wat denk je, het modem is nog niet geactiveerd, dit gebeurd pas 22 februari.
Het is toch niet te geloven, hoe moeilijk kan het nu zijn om de klant juist te informeren. Als er in de mail had gestaan dat het modem pas de 22ste geactiveerd wordt is er niks aan de hand. Volgens de medewerkster van de klantenservice, die tevens klachten afhandelt heeft het geen zin om een klacht in te dienen maar heeft het meer zin om een verbetervoorstel in te dienen, dit ging ze ook doen.
Met alle respect ik vind het vreemd dat je geen klacht in kan dienen en een verbetervoorstel is leuk maar ik heb het gevoel dat er helemaal niks aan gedaan wordt en dat is jammer.
Ik wacht het wel weer af en zonodig ga ik wel weer bellen, wordt vervolgt
Reputatie 7
Badge +30
Dat meen je niet 😞. Flink balen! Gelukkig kan ik je meedelen dat er hier wel degelijk iets gebeurt met verbetervoorstellen. Het lijkt mij gewoon dat de informatie aangepast moet worden, wat het klopt gewoon niet. Goed dat je het gemeld hebt dus! Hopelijk werkt de 22e alles naar behoren.