4G internet buitengebied, goed nieuws

• 10 november 2015
  • 20 reacties
  • 949 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
http://www.nu.nl/internet/4161810/kpn-biedt-4g-modem-thuisinternet-in-buitengebied.html

Kijk dit is een mooie ontwikkeling, het is een beginnetje voor mensen met een trage verbinding.

Mooi dat dit abbonment ook mee kan in Compleet om zodoende max 100 GB bundel te hebben voor je vaste aansluiting voor 5 tientjes in de maand.

Nu hopen dat ook voor internetters in andere dan de genoemde provincies dit uitgerold gaat worden tzt.

20 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Als ik de postcode check doe, lijkt het of ik dit al heb, maar is dit ook zo KPNmedewerkers??

Overigens sveld84, volgens mij gaat het om 50 Gb voor €50,00. Nog een mooi aanbod het is vast sneller dan de 5,5Mb die ik nu heb, hetgeen snel kan :)

Internet BuitengebiedSnel internet thuis met 4G van KPNDé oplossing voor het buitengebied bij minder dan 6 Mbit/s internetsnelheid via ADSL.

Om de kwaliteit van ons 4G-netwerk te borgen, is Internet Buitengebied voorlopig alléén beschikbaar voor adressen:

• Met minder dan 6 Mbit/s internetsnelheid via ADSL en geen geplande snelheidsverhoging in komende 6 maanden
  • Buiten stads- of dorpskernen
  • Met voldoende capaciteit op het 4G-netwerk
Op dit adres is Alles-in-1 of Internet beschikbaar. Bekijk hier het aanbod.

Reputatie 7
Badge +30
Je kam hier kijken of jouw adres hier onder valt: https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/internet-buitengebied.htm

Ik vind het wel jammer dat hier apart extra installatie kosten voor moeten betaald worden.
Overigens is "het modem" volgensmij gewoon een dongel die in de V10 kan? Of hebben we het hier over de modems die ook bij de pilot gebruikt werden?

Robin
Reputatie 6
Badge +9
HTS schreef op 10 nov '15 om 08:41uOverigens sveld84, volgens mij gaat het om 50 Gb voor €50,00. Nog een mooi aanbod het is vast sneller dan de 5,5Mb die ik nu heb, hetgeen snel kan Smiley Vrolijk

Ik citeer:

Klanten die zowel een vast als mobiel abonnement afnemen bij KPN krijgen een verdubbeling van zowel hun vaste als mobiele datalimiet.

M.a.w. 100 GB voor 50 euro ALS je KPN Compleet bent.

Reputatie 7
Badge +30
Of te wel: altijd aangezien je hiervoor een ADSL lijn nodig bent
Reputatie 4
Badge +6
RobinFlikkema schreef op 10 nov '15 om 08:45uJe kam hier kijken of jouw adres hier onder valt: https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/internet-buitengebied.htm

Ik vind het wel jammer dat hier apart extra installatie kosten voor moeten betaald worden.
Overigens is "het modem" volgensmij gewoon een dongel die in de V10 kan? Of hebben we het hier over de modems die ook bij de pilot gebruikt werden?

Robin 
Waar lees jij dat er installatiekosten betaald moet worden? En over wat voor bedrag hebben we het dan? 

Reputatie 2
Badge
Komt het er eindelijke aan, is het niet meer dan een weekendje netflixxen voor 50 euro.

Wacht wel op de glasvezel.

Reputatie 7
Badge +30
Uh, je betaald 50€ voor het "modem" en 20€ aansluiting kosten volgens de foto op deze site: http://corporate.kpn.com/pers/persberichten/kpn-extra-inspanningen-voor-snel-internet-in-buitengebieden.htm
Reputatie 2
Badge
Harley schreef op 10 nov '15 om 09:32uKomt het er eindelijke aan, is het niet meer dan een weekendje netflixxen voor 50 euro.

Wordt nog mooier.

Net gebeld met KPN, blijkt dus geen adsl/4g combi modem oplossing. Je krijgt dus gewoon een los 4G modem die niet communiceerd met je adsl modem. Dus ook geen vast ip enz.

Is gewoon een los mobiel abbo

Wat een tegenvaller dit....

Reputatie 4
Badge +6
Harley schreef op 10 nov '15 om 10:08uHarley schreef op 10 nov '15 om 09:32uKomt het er eindelijke aan, is het niet meer dan een weekendje netflixxen voor 50 euro.

Wordt nog mooier.

Net gebeld met KPN, blijkt dus geen adsl/4g combi modem oplossing. Je krijgt dus gewoon een los 4G modem die niet communiceerd met je adsl modem. Dus ook geen vast ip enz.

Is gewoon een los mobiel abbo

Wat een tegenvaller dit....

Ik lees net ook bij veel gestelde vragen dat je er ook geen tv op aankunt sluiten, dus geen Interactieve TV, die smarttv moet dus nog even wachten :(

De dooie mussen vliegen ons al weer om de oren.

Is het ook mogelijk om Interactieve TV te gebruiken met de 4G modem/router?Nee, dit is niet mogelijk. Losse diensten als KPN Play of de TV diensten van bijvoorbeeld Netflix en de NPO app zijn wel gewoon te geruiken. Als alternatief op Interactieve TV kun je wel gebruik maken van Digitenne om TV te kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Dan lijkt het er op dat je net zo'n modem krijgt al tijdens de pilot.

Dan vraag ik me wel af waarom de Experiaboxen een dingen functionaliteit hebben.

Robin
Reputatie 4
Badge +6
Heb ook even gebeld en ook voor mij geldt dat je naast dat 4G ook nog een tv en evt bellen abonnement moet nemen, daar ga ik nog even heel hard na denken. Betaal nu voor internetplusbellen en digitenne om en nabij de €46,00 Als je 4G neemt, betaal je voor een mobiele of analoge telefoonaansluiting ± €22,00, digitenne €14,00 en internet €50 is samen €86,00 

Reputatie 7
Badge +27
Hallo iedereen!

Ik zie al een hele hoop informatie gedeeld hier, top! Wel jammer dat het voor sommigen niet helemaal dat is wat er verwacht werd. Zelf vind ik het ontzettend leuk dat we nu wel een mogelijkheid bieden voor mensen waarbij het vaste internet niet of nauwelijks mogelijk is. We kunnen inderdaad (nog) niet iets onbeperkts en i.c.m. tv aanbieden, maar wellicht als dit een succes lijkt, komt er zoiets in de toekomst! 

Reputatie 7
Badge +30

Marcia_ schreef op 12 nov '15 om 12:05u

Hallo iedereen!

Ik zie al een hele hoop informatie gedeeld hier, top! Wel jammer dat het voor sommigen niet helemaal dat is wat er verwacht werd. Zelf vind ik het ontzettend leuk dat we nu wel een mogelijkheid bieden voor mensen waarbij het vaste internet niet of nauwelijks mogelijk is. We kunnen inderdaad (nog) niet iets onbeperkts en i.c.m. tv aanbieden, maar wellicht als dit een succes lijkt, komt er zoiets in de toekomst! 

Stel je voor:

Piet woont op een boerderij vlak buiten het dorp. Zijn ADSL verbinding haalt ongeveer 2Mbit, en dat is te weinig voor de melkrobot en de administratie die Piet moet doen. Toch betaald Piet €32,50 voor zijn verbinding.

KPN heeft nu een alternatief: 4G buitengebieden. Piet moet nu €45,- (KPN Compleet korting) voor 100GB (KPN Compleet verdubbeling) betalen om sneller internet te krijgen. Echter heeft Piet een gezin en behoort Netflix, Playstation en andere online diensten tot de behoeften van zijn kinderen.

Totaal betaald Piet nu dus: €77,50 voor 2Mbit en 100GB 4G (wat snel op is)

Jan die eigenlijk de buurman van Piet is woont net binnen het dorp. Voorheen haalde Jan 4Mbit via ADSL. Tegenwoordig heeft KPN een Buitenring geplaatst waardoor hij, in tegenstelling tot Piet, wel de 20Mbit haalt waarvoor hij betaald. De kinderen van Jan zijn erg blij want die kunnen wel "gewoon" Netflix kijken.

Totaal betaald Jan nu dus: €32,50 voor 20Mbit en kan Jan voor 5€ upgraden naar meer snelheid.

Dit hele verhaal had ik ook voor glasvezel en xDSL klanten kunnen doen. Maar de conclusie is dus dat Piet veel meer moet betalen voor zijn brakke ADSL verbinding en zijn 4G verbinding die in enkele dagen op is.

Robin

Reputatie 4
Badge +6
RobinFlikkema schreef op 12 nov '15 om 12:34uMarcia_ schreef op 12 nov '15 om 12:05uHallo iedereen!

Stel je voor:

Piet woont op een boerderij vlak buiten het dorp. Zijn ADSL verbinding haalt ongeveer 2Mbit, en dat is te weinig voor de melkrobot en de administratie die Piet moet doen. Toch betaald Piet €32,50 voor zijn verbinding.

KPN heeft nu een alternatief: 4G buitengebieden. Piet moet nu €45,- (KPN Compleet korting) voor 100GB (KPN Compleet verdubbeling) betalen om sneller internet te krijgen. Echter heeft Piet een gezin en behoort Netflix, Playstation en andere online diensten tot de behoeften van zijn kinderen.

Totaal betaald Piet nu dus: €77,50 voor 2Mbit en 100GB 4G (wat snel op is)

Jan die eigenlijk de buurman van Piet is woont net binnen het dorp. Voorheen haalde Jan 4Mbit via ADSL. Tegenwoordig heeft KPN een Buitenring geplaatst waardoor hij, in tegenstelling tot Piet, wel de 20Mbit haalt waarvoor hij betaald. De kinderen van Jan zijn erg blij want die kunnen wel "gewoon" Netflix kijken.

Totaal betaald Jan nu dus: €32,50 voor 20Mbit en kan Jan voor 5€ upgraden naar meer snelheid.

Dit hele verhaal had ik ook voor glasvezel en xDSL klanten kunnen doen. Maar de conclusie is dus dat Piet veel meer moet betalen voor zijn brakke ADSL verbinding en zijn 4G verbinding die in enkele dagen op is.

Robin

En dan vergeet tv nog in dit hele verhaal. 

Reputatie 7
Badge +27
Vergeet niet dat Piet in dit verhaal natuurlijk de keuze heeft of hij 4G in buitengebied af wil nemen of niet, maar op het moment dat hij het niet afneemt, is de mogelijkheid tot Netflix en gamen er helemaal niet. Het is belangrijk dat elke klant de voor en tegens voor zichzelf afweegt en op basis daarvan de keuze maakt of hij het product bij ons af wil nemen. Ik begrijp dat het goedkoper had gekund en dat er meer GB's afgenomen hadden kunnen worden, maar na veel onderzoek en overleg zijn voor deze bundels gekozen. Wellicht komen er in de toekomst andere mogelijkheden, maar voor dit moment kunnen klanten die het willen hier gebruik van maken. 

Reputatie 4
Badge +6
Voor mij voelt het als 'Wij, KPN hebben een monopolypositie in de buitengebieden dus we hangen er een fijn prijskaartje aan, die boeren betalen wel'. De boeren hebben het nodig om inderdaag bijv die melkrobot aan te kunnen schaffen of om hun kinderen hetzelfde te kunnen geven als alle andere kinderen. Mijn buren hebben hebben een internet snelheid van 0,73 Mbit hoe moeten hun kinderen ooit hun huiswerk fatsoenlijk maken, want daar heb je tegenwoordig internet bij nodig, dus die betalen die €50,00 heus wel. 

Badge +1
sveld84 schreef op 10 nov '15 om 08:35uhttp://www.nu.nl/internet/4161810/kpn-biedt-4g-modem-thuisinternet-in-buitengebied.html

Kijk dit is een mooie ontwikkeling, het is een beginnetje voor mensen met een trage verbinding.

Mooi dat dit abbonment ook mee kan in Compleet om zodoende max 100 GB bundel te hebben voor je vaste aansluiting voor 5 tientjes in de maand.

Nu hopen dat ook voor internetters in andere dan de genoemde provincies dit uitgerold gaat worden tzt.

Was het maar waar.

Helaas is Internet Buitengebied hier niet beschikbaar. We blijven werken aan onze netwerken in het buitengebied. Kijk daarom regelmatig op deze pagina voor updates.

Reputatie 3
Badge +1
Ach ik zie het als een grote stap vooruit, op den duur wordt het vanzelf goedkoper, wellicht gaan andere providers hetzelfde doen en komt er concurrentie in het buitengebied, iets wat hoognodig is. Er is nu tenminste de MOGELIJKHEID op snel internet, op het moment dus nog niet echt betaalbaar maar zo was het ook ooit met 3G. Alles op zijn tijd. Tot die tijd is KPN een hoop buitenringen aan het upgraden met actieve apparatuur die de boel versnelt, alleen de afstanden die dan nog buiten de 2KM zitten blijven over. Hier hoor ik ook bij.

Het is een hele stap vooruit zij het niet dat hier slechts max 1,2Mbits ADSL is te krijgen (bevestigd door medewerker KPN) maar deze 4G aanbieding helaas niet voor 3882MX geldt. Te weinig capaciteit! Heel vreemd want ik draai hier al vanaf de installatie van de 4G mast met mobiele abonnementen. Betaal me al 2 jaar scheel voor 40-60Gb in het begin tot wel € 750,- per maand nu nog steeds € 250,- en modem staat dag en nacht aan. Hoezo geen capaciteit? Hoeze klantvriendelijk. Voel me letterlijk leeg gezogen door KPN!

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom! Je kunt de voorwaarden in dit topic zien. Een van die voorwaarden is inerdaad dat je buiten de stad of dorpskern moet wonen i.v.m. de capaciteit. Het is namelijk niet de bedoeling dat andere klanten met een mobiel abonnement van KPN er hinder van ondervinden dat andere klanten 4G als het ware gebruiken als een soort vervanging van het vaste internet. Ik kan me voorstellen, dat je het in jouw geval vreemd vindt, maar ik kan er niets anders van maken helaas!

Reageer