Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky Vraag

4G Internet voor het Buitengebied

Toon eerste bericht

286 reacties

Reputatie 3
Badge
De 4g buitengebied is niet meer zichtbaar/gekoppeld in de MijnKPN app die vandaag een update had.
Webversie nog wel.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Harley, bedoel je dat je via de browser je 4G abonnement nog wel in kunt zien, maar via de app niet meer? Wil je een screenshot maken van jouw MijnKPN app en reageren op mijn privébericht ? Dan zet ik het uit bij de betreffende afdeling.
Reputatie 6
Badge +17
Inmiddels heb ik de bevestiging dat de (4G buitengebied) mobiel internet abonnementen inderdaad nog niet zichtbaar zijn in de nieuwe app. Er wordt heel hard aan gewerkt! Excuses voor het ongemak.
Reputatie 2
Inmiddels mijn 4G abo opgezegd, mijn ADSL blijft betrouwbaarder qua verbinding. De prijs voor dit product is met deze instabiliteit, datalimiet en belabberde ondersteuning niet te rechtvaardigen.
Reputatie 3
Badge
Ga er van uit dat datalimiet 4G voor het buitengebied ook minimaal verdubbeld wordt, idem aan de rest?
Reputatie 6
Badge +16
Harley schreef:

Ga er van uit dat datalimiet 4G voor het buitengebied ook minimaal verdubbeld wordt, idem aan de rest?

Alleen i.c.m. vast internet.
Reputatie 3
Badge
PeterG schreef:

Harley schreef:

Alleen i.c.m. vast internet.

Ja dat is al een tijdje zo 😉

Maar alle mobiele abbo's krijgen een grotere datalimiet. Aangezien dit ook als een mobiele abbo wordt gezien, vandaar de opmerking/vraag.
Reputatie 6
Badge +17
Hé Harley, leuk je hier weer te zien! Vooralsnog blijven het aantal MB's van 4G internet buitengebied hetzelfde. Je zult het dus verder met je huidige bundel moeten doen 😞
Reputatie 3
Badge
Marcia_ schreef:

Hé Harley, leuk je hier weer te zien! Vooralsnog blijven het aantal MB's van 4G internet buitengebied hetzelfde. Je zult het dus verder met je huidige bundel moeten doen :-(

Hoi Marcia

Dat is weer een beetje teleurstellend. Ga met de telefoon naar een absurde 50Gb, terwijl ik voor internet thuis met de billen bij elkaar moet zitten om niet over de limiet te komen. Terwijl dit behoorlijk (75 euro) prijzig is, Buitengebied abbo + de aangehouden ADSL verbinding om voor de verdubbeling naar de 100Gb in aanmerking te komen..
Reputatie 6
Badge +17
Sorry 😞. Ik snap dat heel goed! Je kunt nu met het abonnement van je mobiele telefoon wat meer gebruik maken van internet, misschien kan je dat combineren? Hopelijk kunnen we je in de toekomst verblijden met een verhoging, ik duim met je mee. Hou het forum en de website van tijd tot tijd in de gaten, dan blijf je op de hoogte!
Reputatie 3
Badge
Vraagje, hoe kan ik de IP adressen zien van de aangesloten LAN apparatuur? Modem laat alleen de WLAN ip adressen zien.
Reputatie 6
Badge +17
Goede vraag, Harley. Zit er onder ethernet in het linkermenu niet een overzichtje? Hoewel ik wel zou verwachten dat het gewoon bij de status te zien is.
Reputatie 3
Badge
Helaas niet, ga van de week ff een 4G fritzbox of een Asus 4G-AC55U halen. Geleverde Huawei modem is niet echt een aanrader.
Reputatie 6
Badge +13
Marcia_ schreef:

Hé Harley, leuk je hier weer te zien! Vooralsnog blijven het aantal MB's van 4G internet buitengebied hetzelfde. Je zult het dus verder met je huidige bundel moeten doen :-(

Vind dit wel apart, de mobiele abonnementen worden wel verdubbeld qua MB's, maar voor mensen in het 4G buitengebied niet. Wie verzint zoiets? @Erik_, ik snap dat jullie hier niks aan kunnen doen. Maar ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat jullie als Webcare straks ook niks meer te vertellen hebben. En dat vind ik zo beroerd. Jullie zijn er toch voor om dingen voor klanten te behartigen? Natuurlijk kan niet alle wensen vervult worden. Maar die mensen die de databundels verzinnen, en de abonnementen... Die zouden eens beter moeten gaan luisteren naar de Webcare + klanten van KPN.
Reputatie 6
Badge +17
Harley schreef:

Helaas niet, ga van de week ff een 4G fritzbox of een Asus 4G-AC55U halen. Geleverde Huawei modem is niet echt een aanrader.

Jammer dat 😞 Ben benieuwd hoe ook verder dan de Fritzbox of Asus functioneren in vergelijking met de Huawei.
Reputatie 3
Badge
Ben nu de asus aan het testen, zit nog even met snelheid. Kom nu aan 45/20 ipv de 150/80.

Moet ik voor de 4G+ niet een ander apn invullen?

Reputatie 3
Badge
Asus 4G-AC55U is btw aanrader

Alle Wlan en Lan netjes op een rij met naam/ip/mac
Reputatie 6
Badge +17
Harley schreef:

Ben nu de asus aan het testen, zit nog even met snelheid. Kom nu aan 45/20 ipv de 150/80.

Moet ik voor de 4G+ niet een ander apn invullen?

Portalmmm kan 4G+ aan. Volgensmij doet die router geen 4G+, of wel?
Reputatie 3
Badge
owja, dat kan natuurlijk ook. Natuurlijk weer op de 150mb kreet op de doos blindgestaard.

Getver, kan ik weer kiezen tussen hoge snelheid en totaal geen overzicht, of overzicht en lagere snelheid..

Wordt tijd dat we glasvezel krijgen.
Reputatie 3
Badge +1
Wie weet wat hiervan klopt? Ben benieuwd.
Reputatie 6
Badge +14
RobCoenen41 schreef:

Ik weet wat hiervan klopt. Nog heel even geduld. 😉
Reputatie 6
RobCoenen41 schreef:

Ergens in die blog wordt gesproken over (vaak door de overheid gesubsidieerde) aanleg van glasvezel in buitengebieden. Dat soort projecten lijken als paddestoelen uit de grond (of hier beter in de grond) te schieten. Nog ff en dan is de dekkingsgraad van glasvezel in het buitengebied hoger dan in de steden (waar het zo goed als stil ligt). En vaak zijn het min of meer lokale glasvezelaanbieders (hier b.v. FiberFlevo). Dat gaat KPN inderdaad klanten kosten want KPN doet bij dat soort initiatieven vaak niet (nooit?) mee als provider en het betreft vaak wel telefonie/DSL-klanten die omgezet worden; Ziggo heeft in die gebieden geen klanten want die beperken zich tot steden en dorpskernen.
Onbegrijpelijk trouwens dat VodafoneZiggo als buitenlandse firma zoveel voordelen geniet op de Nederlandse markt terwijl KPN heeft te voldoen aan allerlei (vaak kostbare) wettelijke verplichtingen (netwerk openstellen voor iedereen die als provider wil optreden, leveringsverplichting ook in zeer afgelegen gebieden etc.). Dat soort verplichtingen kost geld, dat we met z'n allen moeten ophoesten en/of remmend werkt op de inovatieve initiatieven van KPN, of b.v. op de aanleg van glasvezel.
Reputatie 6
Badge +12
Klinkt als erg goed nieuws voor de mensen in buitengebieden 😉
Reputatie 1
Krijg net deze mail,

-----------------
Goed nieuws op 1 augustus!

• Wij passen uw abonnement aan naar onbeperkt GB’s!
• Daarnaast vervallen uw maandelijkse kosten voor uw Internet Buitengebied zolang u uw vaste internetverbinding van KPN behoudt. Omdat deze dienst een verbetering is van uw internetsnelheid, vervalt de ‘Korting Internetsnelheid’ op uw vaste aansluiting.

--------------------
Goed nieuws dat de maandelijkse kosten van 45 euro gaan vervallen.

Maar waar zit het addertje onder het gras? Staat niet bij dat de boel geknepen gaat worden, ga ik dan ook van uit.

Had trouwens altijd al onbeperkt, vrijwel elke maand ver boven de 100Gb uitgekomen, waarbij snelheid nooit beperkt is.
Reputatie 1
Ow en mijn naam is geen Harley meer zie ik, wazig weer.

Reageer