Beantwoord

4g modem geen snelheidsverbetering

  • 1 November 2019
  • 8 reacties
  • 260 keer bekeken

Vandaag mijn 4g modem gekregen en aangesloten zoals het omschreven staat. Net gebeld en de modem is geactiveerd, alleen geen snelheidsverbetering en de modem al diverse malen opnieuw opgestart. Wat kan ik nog meer doen of moet ik instellingen veranderen?

icon

Beste antwoord door jrxs4all 2 November 2019, 11:25

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Dat probleem heb ik ook. Welke versie Experiabox heb je ?

 

Het werkt alleen met een V10, ondanks het feit dat in de handleiding staat dat het zowel met een V10 als met een V10A werkt.

Ik heb een V10A box, maar als het niet werkt waarom stuurt KPN dan deze boxen op? Hoe heb jij dit opgelost dan?

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb een V10A box, maar als het niet werkt waarom stuurt KPN dan deze boxen op?

 

Dat is een hele goede vraag, die je eigenlijk aan KPN zou moeten stellen. Volgens mij gaat er daar ergens in het administratieve proces iets fout.

 

Hoe je dit moet oplossen: contact opnemen met de klantenservice en uitleggen dat het 4G modem alleen werkt in combinatie met een V10. Als het goed is krijg je dan een V10 toegestuurd.

 

Wat er bij mij is gebeurd: ik had al bij de bestelling van het 4G modem gevraagd om een nieuwe Experiabox (ik had een V9).   Vervolgens kreeg ik alleen het 4G modem toegestuurd. Contact opgenomen met de klantenservice: er werd een V10A naar een ophaalpunt gestuurd. Dat werkte dus niet, nog een keer contact opgenomen met de klantenservice: ik kreeg een V10 thuisbezorgd en nu werkt alles perfect.

 

Zoals ik al zei, er gaat iets fout of eigenlijk gaat er heel veel fout.

Als ik het goed begrijp is v10 A het probleem 

 

Reputatie 4
Badge +2

Als ik het goed begrijp is v10 A het probleem 

 


Klopt, het werkt niet met een V10A. Dus als je ook een V10A hebt: contact opnemen met KPN en vragen om een V10.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Pipo16, welkom op ons KPN forum. De V10 is de voorganger van de V10A, maar dat betekent niet dat 'ie minder goed is of iets dergelijks. 😉 Sneller Internet Buitengebied (SIB) werkt inderdaad alleen met de V10. Had je inmiddels al contact met de klantenservice gehad om het modem te laten ruilen? Als dat niet het geval is ga ik voor je aan de slag!

 

Zou je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Ik heb ondertussen bij de KPN winkel in Arnhem de V10a modem omgewisseld voor een V10 en alles werkt weer naar behoren. Wel hebben verschillende mensen van de KPN gezegd dat ik nu ook 1 digitale televisie ontvanger kan aansluiten. Toen ik dit wilde gaan regelen kon dat ineens niet meer, volgens een andere medewerker konden ze wel mijn vaste internet stapelen zodat ik 8 MB kon krijgen, zodat ik ook digitale televisie kon kijken, achteraf kon dat toch weer niet. Kortom complete onduidelijkheid binnen de KPN, mochten jullie mij daar nog mee kunnen helpen dan zou dat erg fijn zijn.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Marc27111973, fijn dat het internet buitengebied weer goed werkt. Als het gaat om interactieve televisie moet ik je helaas teleurstellen. Interactieve televisie gaat alsnog via de ADSL verbinding op jouw adres is deze niet snel genoeg om daar interactieve televisie bij toe te voegen. 

Reageer