Beantwoord

4G-modem in het zogenaamde buitengebied

  • 16 January 2019
  • 6 reacties
  • 317 keer bekeken

Wegens slechte downloadcapaciteit monteur van KPN op bezoek gehad en daarna telefonisch contact met KPN.
Oplossing is het leveren van een 4G-modem door KPN, omdat ik in een zogenaamd buitengebied zou wonen. Nu heb ik begrepen dat het wel voorkomt dat mensen die in een zogenaamd buitengebied wonen wel een 4G-moden van KPN krijgen. Waarom de een wel en de ander niet? Men weet het bij KPN niet. De afdeling die het wel weet is telefonisch voor de klanten niet bereikbaar.
De oplossing zou overstappen naar een andere provider zijn. Maar ik ben juist sinds jaar en dag zo tevreden over KPN. Ik wil helemaal niet overstappen. Waarom worden mensen die graag een 4G-modem willen, niet daarvan voorzien?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 January 2019, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Er is een reeks aan voorwaarden en mitsen en maren m.b.t. het verkrijgen van SIB.
Ik zou de volgende pagina nog eens goed doornemen:
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

Verder spreek je jezelf min of meer tegen. Je geeft aan dat je tevreden bent met KPN, maar toch wil je meer, namelijk een extra 4G versneller oplossing. Daarvoor rekent KPN geen extra maandkosten, maar het kost natuurlijk wel 4G capaciteit, wat ten nadele van andere bestaande 4G klanten kan zijn.

Over welk medium gaat het dan bij die andere provider (coaxkabel of glasvezel) ?
Bedankt voor de reactie. Ik had de pagina ik al volledig gelezen. Daarna kreeg ik dan ook sterk de indruk dat met een beetje goede wil van KPN het wel mogelijk gemaakt kan worden. Er staat immers: 'We doen ons best zoveel mogelijk adressen in het buitengebied te helpen met Sneller Internet Buitengebied en breiden het aantal adressen periodiek flink uit.' Wat zou het mooi zijn als KPN op basis van de vraag SIB gaat uitbreiden. Geweldige reclame voor KPN! Een prijsverhoging van bijvoorbeeld 5 euro zou ik zelfs redelijk vinden.
Mijn tevredenheid komt doordat KPN heeft gezorgd voor een versterker van de TV-ontvangst. Ook hebben mijn vrouw en ik beide een telefoon en wij hebben een vaste lijn. Daar ben ik allemaal zeer tevreden over! Fijn toch!
Ik woon in Doorn. Daar ligt glasvezel van CAI. Ik heb begrepen dat zij het alleenrecht voor een aantal jaren hebben. Wanneer mag ook KPN van de glasvezel gebruik gaan maken?
Nog even ter informatie. Voordat er glasvezel lag ben ik overgestapt van CAI naar KPN, omdat ik niet tevreden was over CAI. Ik zou zeggen, koester zulke cliënten!
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum Ben! Het is me niet helemaal duidelijk uit je bericht, maar ik begrijp dat jij niet in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied en dat je dat wel graag zou willen. Klopt dat? Wil jij je gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan ga ik voor je kijken waarom je niet in aanmerking komt.

Goed om te horen dat je verder wel erg tevreden bent!

Verder willen we inderdaad in de komende tijd de beschikbaarheid van Sneller Internet Buitengebied vergroten. Er worden dan ook regelmatig nieuwe adressen toegevoegd.

Of KPN gebruik mag maken van het netwerk van CAI in jouw buurt durf ik niet te zeggen. Maar ik kan wel aangeven dat KPN bij voorkeur kiest voor leveren over eigen netwerk, en niet vaak kiest voor leveren over het netwerk van een andere netwerkbeheerder.
Beste Erik, fijn om deze reactie te ontvangen. Ik heb mijn profiel bijgewerkt. Mocht het nog niet helemaal volledig zijn, dan hoor ik dat wel.

Ik wil graag gebruik maken van SIB. Niet nodig voor de TV-ontvangst. Ik heb een versterker van jullie, werkt perfect. Maar downloaden van YouTube op de tablet is traag, blijft dikwijls lang draaien. Jullie monteur heeft gisteren laten zien dat verbinding van de tv uitzetten, een forse verhoging van de downloadsnelheid geeft. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Mijn vrouw en ik willen tegelijk TV en tablet kunnen gebruiken.
De oplossing zou volgens hem SIB zijn.

Benieuwd of er toch niet voor mij een mogelijkheid is om gebruik te kunnen maken van een 4G-modem.
Zoals gezegd, ik wil niet naar CAI overstappen!
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het invullen, Ben! Ik heb voor je gekeken en ik heb duidelijkheid voor je. Qua snelheid zou je inderdaad in aanmerking komen, maar (de rand van) Doorn valt niet in wat wij als een buitengebied zien. We kunnen Sneller Internet Buitengebied alleen leveren in echte buitengebieden omdat we anders niet voldoende dekking en signaalsterkte kunnen garanderen voor de klanten. Zowel de buitengebied klanten als reguliere mobiele klanten. Ik verwacht dan ook niet dat Sneller Internet Buitengebied op korte termijn voor jou beschikbaar zal komen.

Wel is het mogelijk dat we de reguliere internetsnelheid gaan verbeteren. In de komende twee maanden zijn er geen upgrades gepland, maar je kunt deze pagina in de gaten houden. Als er op jouw postcode een upgrade komt, wordt dit daar vermeld.
Bedankt voor het uitzoeken en het gegeven antwoord.
KPN maakt dus onderscheid tussen de rand van Doorn en een buitengebied. Tsja, het zal wel.
De conclusie van KPN blijft dat zij geen redelijke downloadsnelheid kan/wil bieden.
Dat wordt dan stappen naar Caiway. Jammer na al die jaren, maar helaas, het is niet anders.