Beantwoord

4G modem voor internet buitengebied

• 25 december 2018
  • 5 reacties
  • 800 keer bekeken

Gisteren van KPN V10 modem ontvangen en 4G modem (Sagemcom) voor sneller internet buitengebied. Woning komt hiervoor in aanmerking. V9 modem vervangen door V10, geen problemen. Daarna 4G modem geplaatst op eerste verdieping. Nagegaan waar zendmasten staan. Met mobiel gekeken waar het signaal goed is. Maar waar ik het 4G modem ook neerzet, het rode lampje bij 4G blijft rood. Heel vaak opnieuw gestart. Sim kaartje verwijderd en weer geplaatst. Niets helpt. Ik zie in het forum wel vragen en problemen met sneller internet met 4G modem, maar ik kom geen vraag tegen met de mededeling dat het 4G modem helemaal niets doet. Heeft iemand een suggestie voor een mogelijke oplossing?
icon

Beste antwoord door jitse m. 27 december 2018, 18:45

Hallo Alex, ik had vanochtend 0800-0402 gebeld over het probleem. Daar wisten ze er ook geen raad mee. Men constateerde wel een probleem in de verbinding. Daarom hadden ze een afspraak gemaakt voor een monteur morgen. Vanmiddag belde iemand van KPN dat er een klant was uitgevallen en of de monteur vanavond mocht komen. Is net weer weg. Heeft allerlei dingen bekeken waar ik ook al naar gekeken had. Uiteindelijk heeft hij het sim kaartje verwijderd, wat ik ook al meerdere keren had gedaan.
Kaartje bleek heel lastig op de goede plaats gedrukt te kunnen worden. Na wat duwen opeens contact!! Monteur heeft alles doorgemeten, wel 4G verbinding en de verbetering is super. Kortom, als zo'n probleem van helemaal geen contact zich voordoet dan kennelijk toch goed kijken of het sim kaartje goed op zijn plaats zit.
Hartelijk dank voor je hulp. Hartelijke groet, Jitse
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi Jitse, welkom op het forum. Hoe is de Sagem aangesloten op de Experiabox? Welke kabels gaan naar welke poorten?

Ik hoor graag van je.
Hallo Alex,
Bij het modem wordt een lange cat 5e kabel meegeleverd en die heb ik op beide ingangen van het 4G modem aangesloten gehad. Bij de Experia box zit de kabel op een van de gele poorten. Ook daar maakt het niet uit welke poort. Het 4G lampje blijft branden.
Reputatie 7
Badge +18
Dat zou moeten werken. Zou je deze stappen willen ondernemen? De resetknop achterop de Experia WiFi lang ingedrukt houden, totdat alle LEDjes oplichten (ong. 10sec). Daarna wil ik je vragen om het volgende te doen:

1. Pak de meegeleverde kabel met gele stekkers en sluit de kabel aan op een willekeurige gele ethernetpoort [ethernet] van de Experia WiFi.
2. Sluit de kabel met gele stekkers aan op een willekeurige gele ethernetpoort [ethernet] van de Experia Box. Geen poort vrij? Je kunt doorlussen via de Experia WiFi.
3. Sluit de Experia WiFi aan met de stroomadapter en steek de adapter in het stopcontact.
4. Zet de Experia WiFi aan met het knopje aan de achterkant. Op de Experia WiFi gaat het lampje ‘Power’ ( ) groen branden. Het lampje ‘Wireless’ ( ) gaat eerst groen branden en dan blauw.
5. Het lampje ‘Wireless’ op de Experia Box gaat uit (dit gebeurt alleen niet bij de Experiabox v10a). Alle WiFi gegevens zijn nu vanaf de Experia Box (het modem) overgeschreven naar de Experia WiFi. Dit kan 5 tot 10 minuten duren.

Laat je me even weten of het is gelukt?
Hallo Alex, ik had vanochtend 0800-0402 gebeld over het probleem. Daar wisten ze er ook geen raad mee. Men constateerde wel een probleem in de verbinding. Daarom hadden ze een afspraak gemaakt voor een monteur morgen. Vanmiddag belde iemand van KPN dat er een klant was uitgevallen en of de monteur vanavond mocht komen. Is net weer weg. Heeft allerlei dingen bekeken waar ik ook al naar gekeken had. Uiteindelijk heeft hij het sim kaartje verwijderd, wat ik ook al meerdere keren had gedaan.
Kaartje bleek heel lastig op de goede plaats gedrukt te kunnen worden. Na wat duwen opeens contact!! Monteur heeft alles doorgemeten, wel 4G verbinding en de verbetering is super. Kortom, als zo'n probleem van helemaal geen contact zich voordoet dan kennelijk toch goed kijken of het sim kaartje goed op zijn plaats zit.
Hartelijk dank voor je hulp. Hartelijke groet, Jitse
Reputatie 7
Badge +18
Hi Jitse, elkaar net gesproken. Fijn dat alles goed werkt. Je weet me te vinden mocht er alsnog wat zijn. 🙂

Reageer