Beantwoord

4g thuis aanvragen

  • 6 February 2019
  • 18 reacties
  • 374 keer bekeken

Badge
4g thuis is volgens postcode check niet leverbaar op mijn adres. Heb met een 4g kastjes van de KPN bij mij thuis het 4g signaal gemeten en overal in huis 2 en plaats van de max 3 streepjes, is dit dan voldoende om toch een 4g abonnement te nemen en kan dit ondanks dat de check negatief is.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 28 February 2019, 14:26

Bekijk origineel

18 reacties

Ook al is het signaal goed genoeg, er moet ook voldoende capaciteit zijn in de buurt op de masten en misschien is dit (nog) niet het geval of er is nog een andere reden.

Leest ook nog eens de Veel gestelde vargen - antwoorden door hier:
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Reputatie 7
Badge +20
@nixs001 Welkom hier en goed dat je deze vraag hier stelt. Zoals Tmoesel al terecht aangeeft spelen er meerdere zaken mee die bepalen of je dit product wel of niet kunt afnemen. Ik kijk natuurlijk graag met je mee, zodat ik je iets meer kan vertellen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Badge
Dag Bart, Ik heb mijn profiel aangepast, ik ben nog geen kpnklant, ik wil graag 4G thuis omdat ik in een buitengebied woon. Mijn max downloadsnelheid is 4mbps, ik zoek dus naar een alternatief. 4g thuis van de KPN lijkt mij een prima optie voor mij en mijn gezin.
Reputatie 7
Badge +20
@nixs001 Dank voor het updaten van je profiel. Ik ga ermee aan de slag en ik laat je weten wat er wel en niet mogelijk is!
Reputatie 7
Badge +20
@nixs001 Nog een extra vraag, om alles helemaal duidelijk te hebben. Je ervaart dus wel 4G-dekking in huis? Kun je dit eens testen, met een speedtest? En zou je de resultaten hier willen neerzetten in de vorm van een screenshot?
Badge
Dag Bart,

Ik zal bij mijn vrienden en kennissen vragen of iemand een kpn mobiel abonnement heeft, zo dat ik een speedtest kan doen. Het 4g kastje heb ik van een vriend geleend om te kijken of er dekking in huis was.
Reputatie 7
Badge +20
Graag! Ik ben heel nieuwsgierig en ik zie de resultaten graag tegemoet!
Badge
Dag Bart,

Mijn buurman (3 huizen naast mij 3648GC nr. 12) is bij mij langs geweest met zijn 4G modem van de KPN dit is een andere dan die op de site staat namelijk een HUAWEI B525s-23a (deze heeft hij ook via jullie gehad, hij was al KPN afnemer) deze geeft wel een wifisignaal af en deze hebben wij bij mij thuis getest. De speedtest (gedaan met mijn telefoon op het wifisignaal van de 4G modem) geeft waarde aan van 12 t/m 41 mbps zie screenshot (de 2,97 is de waarde van de adsl)



Reputatie 7
Badge +20
Hallo @nixs001 Dank voor je bericht terug en de moeite die je hebt gedaan. 🙂 Wat je nu echter gemeten hebt is de sterkte van een wifi-signaal. Ik wil graag weten hoe het reguliere 4G-bereik via ons is, in jouw huis, gemeten met een KPN-aansluiting. Dat is wat ik nodig heb. Zou je dat kunnen proberen? Ik lees het graag!
Badge
Hoi Bart,

Dus je moet de meting doen met een 4G KPN abonnement op een telefoon? Dus dan meet je de 4G sterkte?
Ik dacht, als er een wifi-signaal is, is er ook 4G dekking, vandaar deze meting met het KPN 4G-modem van mijn buurman, welke een KPN "4G thuis" abonnement heeft.
Reputatie 7
Badge +20
Nee, dat is toch iets anders. Wifi is een draadloos netwerk, via je thuisnetwerk, dus 'afkomstig' van je Experia Box. Bot gezegd: het internet dat je krijgt via de vaste verbinding en de lokaal. Het mobiele netwerk, van ons of van een andere provider, is min of meer overal beschikbaar en gaat via zendmasten. Met de simkaart in je telefoon haal je het signaal 'uit de lucht'.

Het idee achter Sneller Internet Buitengebied is dat je eigenlijk een combinatie krijgt tussen bovenstaande zaken. Internet in huis gaat via de ondergrondse bekabeling en wijk- en verdeelkasten naar je huis. Afhankelijk van de beschikbaarheid en afstanden tot deze wijkkasten komt daar een haalbare snelheid uit op je adres. Als zo'n snelheid heel laag is én je woont in het buitengebied dan kunnen we een oplossing bieden in de vorm van Sneller Internet Buitengebied. Je krijgt dan een extra modem binnen, die je linkt aan je Experia Box. Dit apparaatje plukt het mobiele internet (4G) uit de lucht en koppelt het aan jouw 'vaste' internet. Daarmee krijgt je een hogere snelheid.

Er zijn een aantal voorwaarden om deze dienst te kunnen gebruiken. Je moet in het buitengebied wonen, je vaste internetsnelheid moet structureel laag zijn én het beschikbare 4G-signaal moet sterk genoeg zijn. Dat laatste punt is de reden dat ik je vraag om die meting te doen. Het is dus inderdaad echt noodzakelijk dat je de sterkte van het 4G-signaal bij jou in huis meet. 🙂
Badge
Hoi Bart,

Deze modem die gebruikt is een standalone en wordt dus niet verbonden met een adsl-modem, er staat dus geen adsl-modem in combinatie met een 4G-modem.
Deze 4G-modem vangt de 4G-signaal direct uit de lucht en zorgt voor een wifi-signaal in huis/omgeving en versterkt het adsl-lijn niet, maar werkt alleen (dsl-lijn wordt niet gebruikt).
Dan heb je toch wel een eerlijke 4G dekking graad meter????

Even gegoogled, via dit forum genoemd als SIB4G (deze link)

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/ervaringen-sneller-internet-buitengebied-4g-443041?campaignid=ps:s=go:t=KPN-Mobiel-KPN:c=5.+kpn+%7C+mob+%7C+dsa+%7C+alg+%7C+rlsa+-+sitebezoekers:d=dsa+%7C+rlsa+%7C+sitebezoekers:co=:f1=DYNAMIC+SEARCH+ADS:f2=b&&campaignid=ps:s=go:t=KPN-Mobiel-KPN:c=kpn%7cmob%7cdsa%7csitebezoekers:d=dsa%7crlsa%7csitebezoekers:co=dsa:f1=:f2=dsa&gclid=Cj0KCQiAhKviBRCNARIsAAGZ7Cfyzsa9ifzk3J5J0pF8ylMPvzud5J5d1NJy6m4USouHlbp-luym94EaAqUaEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Reputatie 7
Badge +20
Ok, helder. Dat is een iets ander variant en dat zou inderdaad ook moeten kunnen. Ik ga er mee aan de slag en je hoort van me.
Badge
Dank, ik wacht het af.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @nixs001 Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk nieuws voor je. Het is inmiddels mogelijk om op jouw adres Sneller Internet Buitengebied aan te vragen. Dat kun je zelf doen via onze site, maar ik kan je ook in contact brengen met een collega die het in orde maakt. Wat wil je het liefste?
Badge
Graag contact via collega.
Reputatie 7
Badge +20
Dat komt helemaal in orde! @Raymond. gaat contact met je opnemen!
Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond Nixs,

We hebben elkaar net telefonisch gesproken en het abonnement ingevoerd met de ingangsdatum 15-03.
Mochten er toch nog vragen naar boven komen, laat het ons vooral weten! :)

Goed weekend!

Reageer