Beantwoord

4G voor Buitengebied

  • 22 March 2019
  • 8 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Hallo

Mijn buurman op de camping heeft een telefoonlijn met als provider KPN.
Ik maakte hem erop attent dat KPN nu ook sneller internet heeft dmv de 4G modem samen met een V10 experiabox, de snelheid die hij nu heeft is maximaal 8 MB.
Hij heeft contact gehad met KPN en zou daarvoor ipv 30 € pm naar 40 € per maand gaan om dit te kunnen gebruiken. Ik heb ook verhalen gelezen dat dit juist niet duurder zou zijn, dus mijn vraag is klopt dit wel ?
icon

Beste antwoord door Joran 23 March 2019, 10:16

Bekijk origineel

8 reacties

Je buurman heeft dan waarschijnlijk een soort coulance korting momenteel vanwege de lage snelheid van maar 8Mbps.
Met hybride DSL+4G zit je weer op een nominaal breedbandsnelheidsniveau en vervalt de korting en wordt de aboprijs dus ook weer nominaal. Het gaat dan ook om een nieuw contract, of vergelijkbaar met een verlenging, dus je gaat weer een nieuwe periode van 1 jaar minimale contractsduur aan.
Omdat zowel 4G als DSL van KPN is en technisch 1 geheel is, is het dus niet zo dat je 4G en DSL apart en dus dubbel zou moeten betalen. Dat is natuurlijk wel het geval als je DSL zo zou laten bij KPN en dan 4G voor Thuis van T-mobile zou nemen.
Reputatie 4
Badge +4
Voor de duidelijkheid .............. hij betaald nu 30 € pm en als hij DSL+4G wil moet hij 40 € betalen.
Ik dacht dat dit gratis aangeboden zou worden omdat de snelheid zo laag is (8 MB)
Voor de duidelijkheid .............. hij betaald nu 30 € pm en als hij DSL+4G wil moet hij 40 € betalen.
Ik dacht dat dit gratis aangeboden zou worden omdat de snelheid zo laag is (8 MB)

Dat was wel gratis, maar dan waren het 2 onafhankelijke internetwerken. Je kreeg dan een losse Huawei 4Gmodemrouter. Nu een Sagemcom 4Gmodem die je moet aansluiten op een Experiabox v10 met speciale/extra firmware erin.
Reputatie 4
Badge +4
Dat was wel gratis .............. ok en nu dus blijkbaar niet meer ?
Dat was wel gratis .............. ok en nu dus blijkbaar niet meer ?
Ik weet niet inhoeverre korting verdween als je los 4G buitengebied nam. Bij intro in augustus 2017 was het 39 Euro als je al ADSL had. Als mensen toen b.v. 11Mbps DSL hadden en geen korting kregen, bleef de aboprijs dus min of meer hetzelfde en dus zou je het als gratis kunnen zien.

Maar het is nu dus 40 Euro en als er nog voldoende ADSL capaciteit is, wordt los 4G niet meer geleverd, alleen Hybride. Je kan op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ wat er technisch gezien aan de orde is.

Maar als het te duur is, moet je buurman het niet nemen.
Reputatie 4
Badge +4
Ok bedankt @tmoesel misschien komt er nog een medewerker van KPN langs dit forum om het te verduidelijken.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Wibisa, het zou ook kunnen dat hij nog een oud abonnement heeft. Sneller Internet Buitengebied is alleen te bestellen in combinatie met een internetabonnement vanaf 2017. Het zou dan € 41,50 worden voor het Internetabonnement, kan dat kloppen?
Reputatie 4
Badge +4
Hallo @Joran

Ja dat kan kloppen volgens mij heeft hij al jaren KPN op de camping.
Ik kon ook nergens vinden dat de prijs € 41.50 was vandaar mijn vraag.
Het is dus duidelijk zo.

Reageer