Vraag

5 Ghz op experiabox 12 uitschakelen

  • 26 December 2021
  • 48 reacties
  • 781 keer bekeken

Mijn rolluik en mijn videodeurbel krijg ik niet aangesloten op mijn nieuwe experia 12 box. Overige apparaten wel. Volgens mij heeft dat te maken met inloggen op 2.4 Ghz. Ik heb het geprobeerd maar krijg de 5 Ghz op mijn box niet apart uitgeschakeld. Op welke (andere?) manier is die apparatuur wel op deze box aan te sluiten? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Welke firmware heb je?

Sorry voor de late reactie Martijn, ik had het via mijn computer gevraagd. had ik ff niet bij me!?

mijn firmware is SGEJ10000448. mvg Mathieu

Helaas...Dan is het niet(meer) mogelijk.Je hebt dan 2 opties.

Optie 1:Trek de stekker uit de box 12 en bel 0800-0402 zeg dan dat je de Box 12 zo zat bent dat je graag via de logistieke afdeling een V10 ontvangt(bij de v10 kan je 2 verschillende ssids instellen)

Optie 2:Koop een 2.4GHZ acces point

Je kan ook zelf een V10 kopen indien de logistieke afdeling niet wil meewerken.

bij kpn zelf

tweedehands

Bedankt Martijn,:ok_hand: ik ga eerst eens met KPN onderhandelen:muscle: en zie dan wel verder. mvg Mathieu 

top!

Ik ben benieuwd,Laat maar weten of het lukt!

Reputatie 5
Badge +5

Je kan ook zelf een V10 kopen indien de logistieke afdeling niet wil meewerken.

bij kpn zelf

tweedehands

Beste Martijn, 

Ik twijfel al een poosje over het kopen van een (reserve) V10 op MP. 

Maar heb alleen nog steeds niet duidelijk of deze dan gaat werken op mijn, begonnen als Telfort glasvezel en later omgezet naar KPN glasvezel aansluiting.…

Zou, volgens het één en ander wat ik hierover op dit forum heb kunnen ontdekken, moeten werken. Maar is dat dan 'plug and play' als ik m omwissel met mijn V8??

Deze, volgens KPN zelf, al antieke V8 heb ik toendertijd van Telfort gekregen en is dus technisch(?) later omgezet naar KPN. 

Hoe kom ik erachter dat ik dan wél een KPN V10 in handen krijg? En geen oude Telfort V10 ivm technische omzetting?? Want die laatste zou dan niét op mijn KPN verbinding gaan werken(?) 

Vragen, vragen, in een onsamenhangend verhaal, hahaha. Hoop toch op antwoorden. 

Bij voorbaat dank. 

En excuses voor of topic.....

Hoi @JanIvor ,

Zelfs een telfort/nle/budget V10 kan je kopen.Echter moet je dan herstel+reset indrukken totdat alle lampjes uitgaan.Dan word autohunt geactiveerd en download hij de software die voor dat type lijn nodig is.Voor de rest is het plug en play.En als er al KPN firmware opstaat hoef je helemaal niks te doen.

Hopelijk heb je hier wat aan!

 

En excuses voor of topic.....

Vind ik niet erg hoor:wink:

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @JanIvor ,

Zelfs een telfort/nle/budget V10 kan je kopen.Echter moet je dan herstel+reset indrukken totdat alle lampjes uitgaan.Dan word autohunt geactiveerd en download hij de software die voor dat type lijn nodig is.Voor de rest is het plug en play.En als er al KPN firmware opstaat hoef je helemaal niks te doen.

Hopelijk heb je hier wat aan!

 

Hier heb ik zeker wat aan!

Helemaal top, ga ik een V10 zoeken op MP.

Dit allemaal ivm met de goed werkende, maar toch slechter wordende V8, plus meer en meer devices erop (domotica, tablets van de kids, etc etc)  

En bij de V10 heb je toch 2,4 en 5 GHz wifi, die je apart kan benoemen?? Stukje vooruit in de tijd/ techniek, maar niet té ver want in het (eventuele) gezeur met de box 12 heb ik geen zin, hahaha. Had ook mijn zinnen gezet op een Fritzbox 7590, maar qua budget ben je met een goede V10 natuurlijk beter uit. 

Nogmaals dank!

En bij de V10 heb je toch 2,4 en 5 GHz wifi, die je apart kan benoemen?

Ja,Gelukkig wel.

Graag gedaan natuurlijk:wink:

 

Reputatie 4
Badge +2

Dan kan je beter een Fritz box kopen. Je modem kan je via kpn namelijk gewoon omruilen, met beetje aandringen voor een v10. Ik zou geen grijs modem via marktplaats willen. 

Je modem kan je via kpn namelijk gewoon omruilen, met beetje aandringen voor een v10.

Als je om de logistieke afdeling vraagt wil het soms idd nog wel eens lukken,Maar dan moet je wel geluk hebben.

@MathieuT , @JanIvor ,

Hoe is dit afgelopen?

Hallo Martijn, Ik heb met KPN contact gehad. Ze hebben, mede door op mijn router in te loggen, een gast-account/ toegang  op 2.4 ghz aangelegd. Werkt niet, 5 ghz blijft ook daar actief. Bleek ik zelf ook al gedaan te hebben. (dacht dat deze anders was). Heb van een kennis een oude asus-N10 router gekregen om als access point te gebruiken. Loop wat tegen problemen aan met installeren als AP. Blijft open onbeveiligde verbinding. Is in mijn buurt niet zo’n probleem (afstand buren) maar dat wil ik toch niet. Ik ga komend weekend er weer ff voor zitten. gr Mathjieu

Reputatie 7
Badge +9

@JanIvor 

Ieder V10 voldoet gezien deze beschikken over Auto-Hunt dat wil zeggen dat deze Fabrieks-af op een firmware draaien die automatisch de Juiste firmware ophaalt op basis van de lijn waar deze opzit.

En idd net wat @martijn197108 zegt kan deze firmware weer geforceerd worden door Herstel+Reset te gebruiken (Monteursreset) waardoor deze weer ze Auto-Hunt gaat draaien.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo Martijn, Ik heb met KPN contact gehad. Ze hebben, mede door op mijn router in te loggen, een gast-account/ toegang  op 2.4 ghz aangelegd. Werkt niet, 5 ghz blijft ook daar actief. Bleek ik zelf ook al gedaan te hebben. (dacht dat deze anders was). Heb van een kennis een oude asus-N10 router gekregen om als access point te gebruiken. Loop wat tegen problemen aan met installeren als AP. Blijft open onbeveiligde verbinding. Is in mijn buurt niet zo’n probleem (afstand buren) maar dat wil ik toch niet. Ik ga komend weekend er weer ff voor zitten. gr Mathjieu

Gast account heeft ook 5Ghz inderdaad. Er komt in de toekomst wel een oplossing om een "Extra WiFi" aan te maken die je dan alleen op 2.4Ghz laat uitzending om dit te ondervangen. Echter heb je daar NU zo weinig aan

@JanIvor

Ieder V10 voldoet gezien deze beschikken over Auto-Hunt dat wil zeggen dat deze Fabrieks-af op een firmware draaien die automatisch de Juiste firmware ophaalt op basis van de lijn waar deze opzit.

En idd net wat @martijn197108 zegt kan deze firmware weer geforceerd worden door Herstel+Reset te gebruiken (Monteursreset) waardoor deze weer ze Auto-Hunt gaat draaien.

 

Weet je heel toevallig ook of de V8 ook een monteursreset heeft?

 

Reputatie 7
Badge +9

Weet je heel toevallig ook of de V8 ook een monteursreset heeft?

 

Nope heeft hij niet... deze staan hard op specifieke Firmware net als bijna alle andere modems

Thanks Laurens, enig idee wanneer die separate wifi 2.4 GHz voor de V12 beschikbaar komt en hoe dit (voor betreffende) wereldkundig wordt gemaakt? mvg Mathieu

Thanks Laurens, enig idee wanneer die separate wifi 2.4 GHz voor de V12 beschikbaar komt en hoe dit (voor betreffende) wereldkundig wordt gemaakt? mvg Mathieu

Nou,dat kan nog wel een tijdje duren .

Rond september denk ik maar niemand weet het/mag het zeggen.Het blijft dus gokken.

Reputatie 5
Badge +5

@MathieuT , @JanIvor ,

Hoe is dit afgelopen?

 Heb een, zo goed als nieuwe,  V10 op de kop kunnen tikken. Had de vorige "eigenaar" nieuw uit de doos gehaald en heeft bij diegene een half jaar gedraaid. Door een verhuizing had hij niks meer aan de V10 en verkocht m zodoende. Draaide al op KPN, dus moet goed komen. 

Alleen nu nog even tijd zien te vinden om hem even om te wisselen met de V8.

Als het inderdaad plug and play is ben ik zó klaar, maar trek er voor de zekerheid toch maar wat tijd voor uit, ben namelijk toch huiverig voor SSID wachtwoord geneuzel, en daarmee samenhangende instellingen (veranderen) op de nu op deze wifi draaiende domotica.

De ssid en wachtwoord wordt overgenomen.

Ik zou omdat het een tweedehands box betreft wel het modem voor gebruik even een reset doen.

Een reset doe je door een pinnetje in het reset gaatje te doen tot power rood word.maar dat weet je vast al:wink:

Reputatie 5
Badge +5

De ssid en wachtwoord wordt overgenomen.

Dat hoop ik inderdaad, heb wel de SSID naam veranderd maar niet het wachtwoord.

Een reset doe je door een pinnetje in het reset gaatje te doen tot power rood word.maar dat weet je vast al:wink:

Is mij bekend inderdaad, alleen vraag ik mij af: de V10 alleen onder stroom zetten en dan die reset, of alles aansluiten (wan, en lan's) en dán resetten??

 

Badge +19

Eerst resetten dan randapparatuur aansluiten.