Beantwoord

500/500 naar 100/100 toch te langzaam

  • 31 October 2019
  • 83 reacties
  • 1001 keer bekeken

beste kpn webcare

ik heb mijn verbinding verlaagt van 500/500

naar 100/100 maar vind het toch te langzaam

is er een manier om dit weer terug te zetten i.p.v. een maand te wachten

bedankt

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 3 November 2019, 23:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

jammer dat ik nog geen antwoord heb

ik krijg van het weekend veel mensen over de vloer en wou graag weten of het weer terug gezet kon worden zo niet ook even graag bericht

't Schijnt erg druk te zijn op het forum, zodat het tot twee dagen kan duren voordat een moderator zich meldt. Misschien kun je beter 0800-0402 bellen. 

Bedankt henk maar bellen met kpn zit ik niet op te wachten slechte ervaringen mee

Via het forum wel netjes geholpen

 

Graag naar 500/500

Laat de berekening dat ik 2 dagen 100/100 heb maar zitten

zet maar gelijk om indien mogelijk

Hallo @peter-keetfm , ik ben benieuwd in welk opzicht je de verbinding te langzaam vindt en waaraan je dat merkt.

 

Ik vind het laden van internet traag

Maargoed 500/500 werkt iets sneller

Sinds het omgooien hier buitenaf de glasvezel

Uit drukriool is het traag geworden

Oorzaak weet ik niet speedtest 520 down 650 up oude situatie

 

 

 

Reputatie 7

Ik vind het laden van internet traag

Toch wel vreemd want de kans is groot dat je nog steeds niet die volle 100Mbps gebruikt bij het laden van pagina's op Internet.

De vraag is dan ook of dat werkelijk te wijten is aan een bandbreedte van "maar" 100Mbps of dat daar toch een andere oorzaak aan ten grondslag ligt.

Ik heb, zoals je vast wel weet, een 200Mbps glasvezel abonnement maar een verbruik van meer dan 25Mbps komt eigenlijk alleen voor als er op één televisie naar een HD-"Glas" zender gekeken wordt en op een andere televisie een Netflix film.

Een verbruik van meer dan 50Mbps komt eigenlijk nooit voor behalve als mijn NAS backups synchroniseert met een NAS elders.

Wjb er is wat veranderd is de glasverbinding

Maargoed ik haal de snelheden wel via speedtest dus kpn zal dit niet gaan nakijken

ik hoop dat de 500/500 nog even doorgevoerd kan worden

ik dacht dat de v10 de oorzaak was maar bij de fritzbox ook het zelfde iets beter

Misschien dat de tp-link switch een probleem is tussen nt en fritzbox

Maargoed de v10 heeft het zelfde zonder switch

Misschien het hel netwerk na lopen

Tevens het is alleen online

Lokaal netwerk geen vertraging

 

 

 

 

Reputatie 7

Persoonlijk zou ik nooit meer voor 500Mbps kiezen, die bandbreedte zal je echt nooit verbruiken. Mijns inziens ben je dief van de eigen portemonnee als je voor 500Mbps kiest, kies dan voor 200Mbps.

Jammer dat je met een Experia Box of Fritz!Box niet eenvoudig kunt meten wat je verbruik nu werkelijk is. Ik kan dat met mijn EdgeRouter Lite 3 wel en, geloof me, je moet echt stinkend je best doen om boven de 100Mbps uit te komen.

Onderstaand wat metingen om je een idee te geven.

 

HD titel kijken via Netflix.

 

HD-"Glas" zender kijken.

 

HD-"Glas" zender en 4K Ultra-HD titel via Netflix kijken.

 

Ja dief van eigen portemonnee ben ik eigenlijk altijd al hier in het café betaal ik 2,25 voor een pijpje grolsch in de supermarkt een heel krat 24 voor een 10 euro in de aanbieding thuis maar ga toch naar het café

Ik wil gewoon weer terug naar 500/500

 

Hallo @peter-keetfm  en @wjb Zelfs voor het MKB is 500 Mbit/s 'overkill', laat staan voor een particulier.

Zelf ben ik vorige maand opgewaardeerd van 18 Mbit/s naar 100 Mbit/s, vooral met het downloaden van updates/bestanden enz. merk ik het goed, voor het overige dataverkeer geen wonderen.

 

Dat waren ook de opmerking die kwamen met de hdd van 500mb maargoed waarom zijn provides met 1gb en zelfs met 10gb per seconde bezig

Als het geen nut heeft waarom is het er dan

ik heb veel cameras om huis dat gaat die data wel veel bandbreedte nemen hoor

jammer dat nog geen kpn webcare de verbinding weer naar 500 kan zetten

Reputatie 7

Dat waren ook de opmerking die kwamen met de hdd van 500mb maargoed waarom zijn provides met 1gb en zelfs met 10gb per seconde bezig

Als het geen nut heeft waarom is het er dan

Die grotere bandbreedtes hebben ook helemaal geen nut alleen denken mensen dat dat wel nut heeft en daarmee is de "marketing" dus blijkbaar succesvol.

 

ik heb veel cameras om huis dat gaat die data wel veel bandbreedte nemen hoor

Nee hoor, die nemen helemaal niet veel bandbreedte en al helemaal niet als je je bedenkt dat je waarschijnlijk maar naar één camera tegelijkertijd kijkt.

Onderstaand mijn bewakingscamera in HD (720p) die dus net iets meer dan 1Mbps vraagt. Ja, je leest het goed, één Mbps.

 

Reputatie 7

Ik wil gewoon weer terug naar 500/500

Prima, dat is jouw keuze en dat is uitstekend. Weet echter dat het je in de praktijk helemaal niets gaat opleveren want jouw verbruik ligt (100% zeker weten) lang niet zo hoog.

O ik kom toch op 20 mb per camera

Zijn wel hele oude axis maar ik gebruik wel hoofd stream niet sub stream

134k zal ook wel k.. beeld zijn

Maargoed ik wil weer 500 hebben

Trouwens heerlijk deze discussie

 

Reputatie 7

O ik kom toch op 20 mb per camera

20Mbps per camera :joy::rofl: laat me niet lachen.

Dat is nog meer dan een 4K Ultra-HD stream van Netflix.

 

Zijn wel hele oude axis maar ik gebruik wel hoofd stream niet sub stream

Ik gebruik ook de main stream hoor.

 

134k zal ook wel k.. beeld zijn

Prima beeld hoor, niets mis mee voor het beoogde doel (bewakingscamera).

Hallo @peter-keetfm  en @wjb 

Grote bandbreedte is nuttig als er veel mensen en/of apparaten tegelijk met acceptabele snelheid van internet gebruik moeten maken, anders zinloos en zonde van het geld.

 

Overdag tikt hij bijna de 20 /000 aan

dus die bandbreedte zit er echt wel in

Reputatie 7

Plaats dan morgen overdag nog maar eens een screenshot.

Als dat werkelijk 20Mbps zou zijn, dan moet je je een heel goed gaan afvragen wat hier fout gaat immers 20Mbps is echt een belachelijk verbruik voor een bewakingscamera.

Maar zelfs dan, 20Mbps is nog steeds maar 1/5de van 100Mbps.

 

Overigens kan ik mijn camera ook best 4,5Mbps laten verbruiken door de framerate van 15 naar 30 frames per seconde te veranderen maar dat is voor een bewakingscamera natuurlijk niet nodig.

Maar 20Mbps ... nee, dat gaat me niet lukken. :slight_smile:

Ja wjb ik heb er veel meer en niet 1

Als ik axis pak nu 4 mb als ik hikvision pak ook allemaal donker je weet zelf wel dat de bandbreedte toe neemt bij licht

Ik heb ook nog een foscam in de garage voor controle op pompput hoogwater die trekt nog geen 1 mb

Misschien heb ik alles verkeerd ik weet het niet maar deze opstelling draaid al jaren zo

Tips altijd welkom

 

Reputatie 7

Ja wjb ik heb er veel meer en niet 1

En naar hoeveel van die camera's kijk jij tegelijkertijd via Internet?

Waarschijnlijk is jouw antwoord "één" en dus moet je de bandbreedte van die camera's niet bij elkaar optellen voor het berekenen van het verbruik op jouw Intenet verbinding.

 

Misschien heb ik alles verkeerd ik weet het niet maar deze opstelling draaid al jaren zo

Plaats eens een screenshot van de instelling van jouw camera's (zie mijn vorige bericht als voorbeeld). Wat is het merk en type van jouw camera's?

 

Aangezien ik op mijn Synology NAS ook de opnames vastleg van die camera's zodra er bewegingen gedetecteerd worden heb ik de framerate niet op 30 maar op 15 staan, dat scheelt de helft in opslag en dus ook in bandbreedte. Een hogere framerate is voor een bewakingscamera echt niet nodig.

wij hebben ook 1 camera op de oprit die live naar de vs360 gaat

maar 15 fr krijg je dan geen schokkend beeld

ga me er maar eens in verdiepen

ik heb 8 camera,s op een ds1512+ draaien en allemaal met opname

gebruik voor het bekijken dscam en dat is alle cameras tegelijk

 

bij deze mag een webcare het terug zetten naar 500/500

ben ik weer blij van het weekend :grinning:

 

Reputatie 7

ik heb 8 camera,s op een ds1512+ draaien en allemaal met opname

gebruik voor het bekijken dscam en dat is alle cameras tegelijk

Die DS1512+ staat bij jou thuis dus dat gaat niet via Internet.

Via DS Cam kijk je toch ook niet live naar alle camera's tegelijk en anders in ieder geval niet in full HD of met de hoogste bitrate.

 

kijk de beelden wel tegelijk

vind ik wel makkelijk ik neem aan dat je de app kent dscam startscherm krijg je alle camera,s te zien live beeld

bij een pc in buitenland en via vpn heb ik echt bandbreete nodig

is 200 ook genoeg maar ik heb meer zaken lopen via knx bijvoorbeeld

en ik hoop dat ik de 500 verbinding weer terug kan krijgen hoe sneller hoe beter

 

Â