Beantwoord

500/500 naar 100/100 toch te langzaam

  • 31 October 2019
  • 83 reacties
  • 1001 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 7

kijk de beelden wel tegelijk

vind ik wel makkelijk ik neem aan dat je de app kent dscam startscherm krijg je alle camera,s te zien live beeld

bij een pc in buitenland en via vpn heb ik echt bandbreete nodig

is 200 ook genoeg maar ik heb meer zaken lopen via knx bijvoorbeeld

en ik hoop dat ik de 500 verbinding weer terug kan krijgen hoe sneller hoe beter

Met alles wat je noemt kom je echt niet boven de 50Mbps uit.

Ik zou willen dat ik je kon laten zien d.m.v. zo'n meting die ik op mijn EdgeRouter kan doen dat je echt veel minder verbruikt dan dat je denkt en dat het dus absoluut niet nodig is om 500Mbps af te nemen want je zult het echt nooit gebruiken. 

 

Maar goed, het is jouw eigen keuze om weer 500Mbps te willen en dat respecteer ik.

jou edge router maar als je nou een speedtest doet hoe piekt hij dan

dat zie ik niet terug in je tabellen ik neem aan dat je ook wel eens tests uitvoert

waarom als ik vragen mag wjb jij hebt 200 waarom geen 100 of 5/50 als jou data backup in de nacht een half uur duurt of 4 uur maakt dan ook niet uit toch

 

 

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7

jou edge router maar als je nou een speedtest doet hoe piekt hij dan

Hier zie je een speedtest via wifi vanaf mijn OnePlus 5T.

 

waarom als ik vragen mag wjb jij hebt 200 waarom geen 100 of 5/50 als jou data backup in de nacht een half uur duurt of 4 uur maakt dan ook niet uit toch

Het synchroniseren van mijn backups duurt met 200Mbps twee keer 5 uur dus met 100Mbps zou dat al bijna een volle dag zijn en met 50Mbps ben je ruim anderhalve dag verder.

oke duidelijk daarom die 200 dus

maar ik moet waarschijnlijk wachten tot ik het weer kan veranderen

anders had ik nu direct 500 aangeklikt in mijn kpn

met aanvraag voip gegevens natuurlijk :yum:

Reputatie 7
Badge +24

@wjb Euhm... dat synchroniseren, wat versta je daar onder? Word dan de complete inhoud van de hele NAS over internet gekopieerd tussen thuis en de zaak ofzo? Of alleen de gewijzigde bestanden? 

Je moet wel een heel groot bedrijf hebben als je 5 uur nodig hebt om alleen de gewijzigde bestanden te kopiëren over een 200 mb lijn. En is dat elke nacht? Of 1x per week?

nick dat ligt aan de snelheid

bij mij van  synology naar synology in het zelfde netwerk is het meestal een half uur

de data stroom is dan de 1gbit verbinding

Reputatie 7

Euhm... dat synchroniseren, wat versta je daar onder? Word dan de complete inhoud van de hele NAS over internet gekopieerd tussen thuis en de zaak ofzo? Of alleen de gewijzigde bestanden? 

Je moet wel een heel groot bedrijf hebben als je 5 uur nodig hebt om alleen de gewijzigde bestanden te kopiëren over een 200 mb lijn...

De incremental backup van gewijzigde documenten wordt 24x7 gesynchroniseerd en dat neemt ook geen noemenswaardige bandbreedte.

Elke week wordt een full backup van een aantal virtuele machines gemaakt en die worden in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag gesynchroniseerd.

Per virtuele machine praten we al snel over zo'n 150GB.

Reputatie 7

met aanvraag voip gegevens natuurlijk :yum:

Nog eventjes geduld, het duurt niet lang meer. :sunglasses:

ff weer een jaar wachten :rofl:

Reputatie 7
Badge +24

nick dat ligt aan de snelheid

bij mij van  synology naar synology in het zelfde netwerk is het meestal een half uur

de data stroom is dan de 1gbit verbinding

En wat kopieer je dan? Alles of alleen de gewijzigde bestanden?

nick dat laat ik aan de synology over dus alleen wat ik in de "hoofd” nas verander word doorgevoerd

dus niet de complete data opnieuw

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... dat synchroniseren, wat versta je daar onder? Word dan de complete inhoud van de hele NAS over internet gekopieerd tussen thuis en de zaak ofzo? Of alleen de gewijzigde bestanden? 

Je moet wel een heel groot bedrijf hebben als je 5 uur nodig hebt om alleen de gewijzigde bestanden te kopiëren over een 200 mb lijn...

De incremental backup van gewijzigde documenten wordt 24x7 gesynchroniseerd en dat neemt ook geen noemenswaardige bandbreedte.

Elke week wordt een full backup van een aantal virtuele machines gemaakt en die worden in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag gesynchroniseerd.

Per virtuele machine praten we al snel over zo'n 150GB.

Een complete virtuele machine? Waarom doe je dat? Wat is daar het nut van? Je kopieert toch alleen data lijkt me? Meer specifiek: alleen gewijzigde data?

maar hopen dat de kpn webcare het op pakt net gebeld geen zin dus

zet me maar om naar 500 ben ik tevreden

Hallo @wjb  en @peter-keetfm 

Intern netwerk verkeer heeft mijns inziens niets met snel internet te maken. Ik neem aan dat het interne netwerk een Gigabit netwetk is en dat alle aangesloten devices ook de Gigabit snelheden aan kunnen.

Reputatie 7

Een complete virtuele machine? Waarom doe je dat? Wat is daar het nut van? 

Dan ben ik binnen vijf minuten weer up-and-running in her geval van een calamiteit op de primare Hyper-V server. En tijd is ... :slight_smile:

Reputatie 7

Intern netwerk verkeer heeft mijns inziens niets met snel internet te maken. 

Klopt, ik heb het dan ook helemaal niet over het interne netwerk. Ik synchroniseer die backups met een NAS elders.

Reputatie 7
Badge +24

Een complete virtuele machine? Waarom doe je dat? Wat is daar het nut van? 

Dan ben ik binnen vijf minuten weer up-and-running in her geval van een calamiteit op de primare Hyper-V server. En tijd is ... :slight_smile:

Daarvoor hoef je die niet wekenlijks te kopiëren over het het internet naar een andere locatie. Kopiëren naar een andere locatie doe je maar voor 1 ding: brand. Voor data heel belangrijk dat je dat op verschillende locaties altijd up-to-date hebt.

Voor images van complete systemen is dat heel wat minder van belang. Als je na een brand het zooitje weer gaat opbouwen, dan geeft het niks als je daarbij images van een half jaar oud of ouder gebruikt. Software weer updaten kost even tijd ja, maar je gaat er niet vanuit dat je ieder jaar een x afbrandt toch?

Intern netwerk verkeer heeft mijns inziens niets met snel internet te maken. 

Klopt, ik heb het dan ook helemaal niet over het interne netwerk. Ik synchroniseer die backups met een NAS elders.


Hallo @wjb , die reactie was niet zo zeer specifiek aan jou gericht, want jij weet wel hoe het werkt maar meer aan TS en aan jou ter  aanvullende info.

Reputatie 7

Kopiëren naar een andere locatie doe je maar voor 1 ding: brand. 

Precies, je hebt hem helemaal door.

P.S. En diefstal overigens. 

 

Voor images van complete systemen is dat heel wat minder van belang. Als je na een brand het zooitje weer gaat opbouwen, dan geeft het niks als je daarbij images van een half jaar oud of ouder gebruikt. Software weer updaten kost even tijd ja, maar je gaat er niet vanuit dat je ieder jaar een x afbrandt toch?

We hebben het hier niet over één standaard image die je even vanaf een master opnieuw opbouwt. En ja, die images van die virtuele machines wijzigen dermate frequent dat het gewoon veel eenvoudiger is om frequent een backup veilig te stellen van die images.

Ik maak al jaren wekelijks backups van die virtuele machines die vervolgens buiten de deur opgeslagen worden en dat zal ik ook blijven doen. Ik heb thuis ook een spare Hyper-V server staan zodat bij een eventuele calamiteit die VM's direct weer operationeel gemaakt kunnen worden. Gelukkig is er nog nooit brand of diefstal geweest op mijn kantoor en hoop ik uiteraard dat dat ook nooit zal gebeuren zodat al deze backup maatregelen dus volledig overbodig zullen blijken te zijn. Toch is goed voorbereid zijn het halve werk. Waar het in het kader van dit topic echter over gaat is dat een 500Mbps verbinding zelfs voor de hoge belasting door het synchroniseren van backups niet nodig is.

 

@peter-keetfm, hoeveel Mbps meet je nu bij licht voor die camera?

Welke beeldkwaliteit heb je ingesteld staan voor de weergave binnen DS Cam?

Denk je dat Synology met een tool (DS Cam) zou komen die bij het meerendeel van de bevolking niet zou werken omdat de upload sbelheid onvoldoende is?

Je hoeft me niet te geloven, maar zelfs met zes camera's live op één scherm hoeft de benodigde bandbreedte niet meer dan 5Mbps te bedragen.

Wat een discussie pfff

Ik had gehoopt dat een webcare het opgepakt had en mij op 500/500 gezet had

Over die cameras ja dat was maar een grap

Ja die trekken bandbreedte maar dat is lokaal

En dat is niet de rede dat ik naar 500 wil

 

 

 

Reputatie 7

En dat is niet de rede dat ik naar 500 wil

Wat is de reden dan wel en wat denk je te bereiken met een 500Mbps verbinding?

Sta je open om eens na te gaan of je die 500Mbps echt wel nodig hebt?

Ik ben er 100% van overtuigd dat jij die 500Mbps nooit zult verbruiken en dat 200Mbps of zelfs jouw huidige 100Mbps voldoende zou moeten zijn.

De reden voor mijn stelligheid is dat wij hier thuis absoluut geen kleinverbruikers zijn en, uitgezonderd die twee nachten, ook makkelijk met 100Mbps toe zouden kunnen.

camera gaat naar 5mb nu ik had toen een andere er achter die tegen de 20 kwam

maar dat was een hd camera deze oude kunnen dat niet dus

axis 221 en tijdelijk 223m

 

nou de echte rede ik wil de data doorvoer testen met mijn fritzbox 7581

ik weet dat de fritzbox 7490 goed werkt

maar wou een fritz met Nederlands menu daarom die 7581

helaas heeft deze geen analoge landline dus kan de telefoon niet via fritz lopen

nog een hogere behoefte naar die sip gegevens

op een 7581 kan ik dus geen dect gebruiken en de interne telefoon centrale jammer met kpn

misschien wel een optie om naar xs4all over te stappen krijg ik een 7590 en voip sip gegevens

Reputatie 7

nou de echte rede ik wil de data doorvoer testen met mijn fritzbox 7581

Die Fritz!Box 7581 heeft geen enkel probleem met 500Mbps verbindingen.

 

misschien wel een optie om naar xs4all over te stappen krijg ik een 7590 en voip sip gegevens

Tegen de tijd dat jij overgestapt zou zijn naar XS4ALL zullen de SIP gegevens bij KPN ook geen geheim meer zijn. Gewoon nog even geduld hebben.