Beantwoord

500/500 naar 100/100 toch te langzaam

  • 31 October 2019
  • 83 reacties
  • 1001 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Bovenstaande reactie heeft niets (meer) met een snelle internetverbinding te maken en overstappen naar xs4all is zinloos daar xs4all in KPN opgaat binnenkort, net als Telfort.

 

ja dat kan een v10 ook maar in de praktijk haal ik met de 7490 veel sneller dan de v10

daar ben ik benieuwd naar hoe deze 7581 werkt

wat een verademing dat die sip gegevens komen 2022 misschien

@Jan-D dit heeft alles met naar 500/500 te maken

ik wil gewoon de maximale over het glasdraadje halen

als ik 1gbit kon krijgen ging ik er ook voor

maar geen zin om over te stappen naar tweak

@Jan-Ddit heeft alles met naar 500/500 te maken

ik wil gewoon de maximale over het glasdraadje halen

als ik 1gbit kon krijgen ging ik er ook voor

maar geen zin om over te stappen naar tweak


Dat is de vrije keus die we in NL hebben, als jij dat graag wilt moet je dat gewoon weer doen, maar wel gewoon even afwachten totdat je weer kunt aanpassen, is dat na een maand, dat zij dan zo, met 100 Mbits/s ben je nu ook niet slecht af, ik heb het jaren met ongeveer 12-18 Mbit/s gedaan en heb sinds kort 100 Mbit/s en voel me de koning te rijk, zelfs draadloos behaal ik die snelheid goed.

 

nou de echte rede ik wil de data doorvoer testen met mijn fritzbox 7581

Dit zal ook wel niet de echte reden zijn denk ik zo. Misschien is overstappen naar die van ‘het best geteste’ netwerk meer bij jouw passend. Met de nadruk op de aanhalingstekens.

 

ja jan ik heb altijd gedaan met geen 2mbit en upload 200kbit

youtube kon ik niet eens

een paar jaar glasvezel door drukriool eerst 100/100 wat volgens de meeste voldoende is

is daarna de pop wel omgebouwd naar 1gbit ach ja waarom doen ze dat toch een heel pop station ombouwen naar 1gbit niemand heeft het toch nodig

het zelfde als glasvezel aan leggen en van 3g naar 4g + en volgend jaar naar 5g

we hebben het allemaal niet nodig

en ze zijn al bezig om glasvezel naar 10gbit te maken en weer ach ja niet nodig

deze term had in de jaren 90 een mobiel niet nodig

Hallo @peter-keetfm , om met Tele2 te spreken:

niet omdat het moet, maar omdat het kan:relaxed:

 

nee jan tele2 geen bereik hier net als kpn slecht bereik

daarom heb ik t-mobile:grinning:

Hallo@peter-keetfm , om met Tele2 te spreken:

niet omdat het moet, maar omdat het kan:relaxed:

 


Hallo @peter-keetfm , helaas heb je de grap niet begrepen.:persevere:

Je wilt 500/500 niet omdat het moet maar omdat het kan, gesnopen:thinking:

jawel jan leuke 1 april grap hoor

met verlengsnoer dan

Reputatie 7

nee jan tele2 geen bereik hier net als kpn slecht bereik

daarom heb ik t-mobile:grinning:

T-Mobile en Tele2 delen elkaars netwerk en je zou dus verwachten dat Tele2 op jouw adres ook een even goed bereik zou hebben als T-Mobile.

Overigens is T-Mobile een hele goede keuze hoor. :wink:

nee mijn pa had tele2 en geen bereik hier

maar ja dat was wel 10 jaar geleden

nu zitten we bij t-mobile altijd goed

ook in het buitenland behalve in Geesteren gelderland

maar heeft de data sim van kpn ook geen bereik

Reputatie 7

nee mijn pa had tele2 en geen bereik hier

maar ja dat was wel 10 jaar geleden

Tijden veranderen. :wink:

jawel jan leuke 1 april grap hoor

met verlengsnoer dan

Je snapt het nog niet, maar het is niet anders.:disappointed_relieved:

@Jan-D niet te persoonlijk gaan doen

zoals aangegeven wil ik de fritzbox 7581 testen wat hij doet ten opzichte van de 7490

maar goed als een webcare het gelijk geregeld had was deze discussie niet gestart

ik wil gewoon 500/500 niet omdat het niet moet maar kan

ook al gebruik ik het niet mijn audi loopt ook 250 kmh dat MOET je ook niet rijden

 

Reputatie 7

ik wil gewoon 500/500 niet omdat het niet moet maar kan

Dus jij wilt per jaar €90,- (KPN Hussel) of €96,- (Alles-in-1 en Internet en TV) extra uitgeven, maar je vraagt je daarbij niet af wat je werkelijk voor dat bedrag geleverd krijgt en of je dat echt wel nodig hebt?

Met alle respect, maar soms snap ik mensen echt niet. Je gaat toch niet vrijwillig de kas spekken van een commerciële organisatie om daar vrijwel niets voor terug te krijgen.

Waarom had je eigenlijk jouw 500Mbps abonnement terug gezet naar 100Mbps?

Wjb om de tweaken “klooien"

En dacht probeer 100 eens maar het is een merkbaar werschil misschien moet ik wel het zelfde nemen als jou 200

@wjb

En dan wachten dat 200/200 weer voor 4.99 word aangeboden

ik berijp dat jij dat hebt

@peter-keetfm  In  theorie zal ‘downloaden’ 5x zo langzaam gaan, dus er kan een merkbaar verschil zijn daardoor. Maar het kan ook zijn dat mede met de omzetting nu standaard een andere route voor voor een groot deel van sites en/of IP adressen die je aandoet wordt genomen. Ik denk het niet, maar zou een gehaaide truuk zijn om jouw weer terug te krijgen naar 500/500 wat dan niet meer voor de oude prijs te verkrijgen is (maar wel met de nieuwe route, dus b.v. hogere ping).

‘klooien’ zou je beter lokaal kunnen doen, b.v. een managed switch ergens tussen zetten en daar een snelheidslimit op instellen.

Nog simpeler was de WAN ethernetpoort even op FastEthernet (100Mbps) te zetten, dan heb je voor je hele thuislan ook 100/100. Of alleen van 1 PC waarop de snelheidservaring wilt beleven, hoewel dat natuurlijk ook de toegang tot  een NAS o.i.d. onderdruk zet.

@tmoesel leuk dat je mee denkt die reactie van @Jan-D zit ik echt niet op te wachten

als ik de wan van de fritz op 100 zet is de speedtest lager en klapt de tv ontvanger dicht

voor de rest lijkt het redelijk goed te werken nu

met 100 alleen mijn Huawei p20 pro heeft haperingen met firefox

maar de telefoon is ook nog sinds aankoop nooit leeg gehaald

2 jaar bijna speedtest gaat wel tegen de 500 toen ik nog 500 had met deze telefoon

denk toch maar dat ik een Huawei mate 30 pro moet gaan halen binnenkort

@tmoeselleuk dat je mee denkt die reactie van@Jan-D zit ik echt niet op te wachten

als ik de wan van de fritz op 100 zet is de speedtest lager en klapt de tv ontvanger dicht

voor de rest lijkt het redelijk goed te werken nu

met 100 alleen mijn Huawei p20 pro heeft haperingen met firefox

maar de telefoon is ook nog sinds aankoop nooit leeg gehaald

2 jaar bijna speedtest gaat wel tegen de 500 toen ik nog 500 had met deze telefoon

denk toch maar dat ik een Huawei mate 30 pro moet gaan halen binnenkort

Zoals al is aangegeven, de teneur is meten is weten en dat ontbreekt er simpelweg aan in you berichten. Er kunnen legio zaken aan de hand zijn (trage DNS, hoge ping, packetloss, botnet in huis, enz). Maar goed als je een mate 30 pro koopt, dan kun je de p20 pro wel aan mij kwijt, op voorwaarde dat je de bootloader ervan unlocked (en em kompleet wist natuurlijk).

Reputatie 7
Badge +24

Wauw, dik 70 reacties in dit topic! 

Ik ga even lui doen als het van jullie mag, hoop ik stiekem op. Los van de discussie, @peter-keetfm ik zie dat er nu nog 100/100 actief is. Omzetten naar 500?

ja graag alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +24

ja graag alvast bedankt

Done. Kan tot 24 uur duren. Graag gedaan uiteraard. :) 

Reputatie 7

@wjb

En dan wachten dat 200/200 weer voor 4.99 word aangeboden

ik berijp dat jij dat hebt

Klopt. :slight_smile:

Â