Beantwoord

500Mbps niet haalbaar

  • 21 January 2019
  • 7 reacties
  • 605 keer bekeken

Wij betalen voor 500Mbps internet en met een speedtest via een internet kabel haal ik maar ~30Mbps. Via de wifi ~25Mbps. Wij hebben een Experia box V10. -60 dBm.
icon

Beste antwoord door Ivopas98 27 January 2019, 13:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Ik neem aan dat je de snelheid test via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC waarbij er geen gebruik gemaakt is van zo'n "draadloze" verbindingsset. Klopt dat?
Kan je hier eens een screenshot plaatsen van het resultaat van die meting?

Reputatie 7
Gebruik eens een andere netwerkkabel, rechtstreeks met de Experia Box verbonden.
Welke Experia Box heb je?
Bij een 500Mbps abonnement zou je zowel download als upload een snelheid van zo'n 515Mbps moeten meten.
Sommige PC's zijn te traag daarvoor, maar de snelheden die jij hier laat zien duiden op andere problemen.
Reputatie 6
Badge +9
En de pc/laptop waarop je die speedtest doet is rechtstreeks op de Experiabox aangesloten?
Wanneer die PC of laptop rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten dan suggereert je upload van 95mbit mogelijk het volgende:
  • de PC/laptop heeft maar een 100mbit netwerkkaart of
  • de kabel tussen de Experiabox en het glasvezelkastje (NT) niet goed is
Je download is wel bizar, maar dat zou door het tweede punt kunnen komen.

Mocht de PC/laptop wel een gigabit netwerkkaart hebben én rechtstreeks zijn aangesloten op de Experiabox en de kabel tussen de Experiabox en het glasvezelkastje is gecontroleerd/vervangen dan zou je:
  • de stroom eens van het glasvezelkastje kunnen halen
  • de Experiabox uitzetten
  • stroom weer op het glasvezelkastje kunnen zetten en even een minuut of 2 wachten
  • de Experiabox weer aanzetten
  • nogmaals een speedtest uitvoeren
Als je het nog niet gedaan hebt, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je klantnummer e.d.?
Dan kan de webcare medewerker die jouw topic gaat behandelen direct jouw gegevens erbij pakken en één en ander meten.

Waarom ben je eigenlijk niet in je vorige topic verder gegaan?
Daar hebben @Susan_ en @wjb je ook al geprobeerd te helpen
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Ivopas98. Ik zie dat je je gegevens nog niet hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel. Is het probleem al verholpen? In het andere topic geef je aan e maanden geleden met gemak 500 MB kon downloaden. Heb je iets gewijzigd aan de bekabeling of is er iets anders gewijzigd aan het netwerk?
Het oude topic heb ik over het hoofd gezien.
Ik heb de internet kabel direct vanuit de router aan mijn pc aangesloten en het probleem was weg. Het ligt dus aan de poort op mijn kamer waardoor ik zoveel Mbs verlies.
Reputatie 7
Badge +21
Dat is erg vervelend. Goed dat je inmiddels het probleem hebt kunnen achterhalen. Als ik nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!

Reageer