Beantwoord

Vraag over 5G-zendmasten

  • 19 November 2019
  • 4 reacties
  • 231 keer bekeken

Ik lees net dit artikel 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kpn-loopt-voor-de-troepen-uit-en-bouwt-ondanks-politieke-strijd-alvast-huawei-zendmasten-in-de-randstad~b1f26ef8/

Ik zou graag willen weten hoe jullie dit uitleggen en hoe dit legaal kan zijn. 
alsmede op welke locaties dit wordt uitgevoerd. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 25 November 2019, 15:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Uit het artikel : 

Een woordvoerder van KPN benadrukt dat het bedrijf eigen veiligheidseisen heeft, die recent zijn aangescherpt: ‘We worden talloze keren per jaar aangevallen, dus dat we ons netwerk goed moeten beveiligen, is niets nieuws.’ 

De zegsman wil niet speculeren over de vraag wat er gebeurt als het kabinet met voorschriften komt waaraan Huawei niet kan voldoen. ‘We wachten dit af en zullen altijd aan de eisen van de overheid voldoen.’ In het uiterste geval zullen T-Mobile en KPN hun Huawei-antennes weer moeten ontmantelen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Dhr. zeker Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je deze vraag hier stelt. Ik heb je vraag doorgezet en daar kreeg zonet terugkoppeling. Dit is het statement dat ik je kan geven. 

 

We hebben als KPN eind 2018 aangekondigd dat we de komende jaren ons hele mobiele netwerk gaan moderniseren, vervolgens hebben we onze aanpak voor de modernisering van ons mobiele netwerk in april van dit jaar aangekondigd, in dat opzicht geen nieuws. Zie: https://overons.kpn/nl/nieuws/2019/update-modernisering-mobiele-netwerk-in-aanloop-naar-5g. Daarbij hebben we aangekondigd dat:

- KPN zijn verantwoordelijkheid neemt en extra veiligheidsmaatregelen neemt voor alle leveranciers van zijn netwerken.

- KPN voor de vernieuwing van het meest gevoelige deel van het mobiele netwerk, de core, een Westerse leverancier zal selecteren.

- KPN voor de vernieuwing van het radio- en antennenetwerk van het mobiele netwerk zal samenwerken met Huawei.

In juli heeft de overheid zijn beleid geformuleerd, zie https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-economische-zaken-en-klimaat/nieuws/2019/07/01/kabinet-zet-eerste-stap-in-bescherming-telecomnetwerken-en-5g en eind dit jaar of begin volgend jaar verwachten wij dat de overheid de doorvertaling van dit beleid in de AMVB zal publiceren.

Recent zijn we begonnen met de start van de modernisatie van ons mobiele netwerk (2G, 3G en 4G) in de regio Den Haag. Bij de modernisatie van ons mobiele netwerk gaan wij zorgvuldig te werk. Voor de goede orde, wij zullen altijd voldoen aan het overheidsbeleid.

Dit gaat vooral over jullie veiligheid en niet over die van de burgers.
wat voor maatregelen treffen jullie voor de samenwerking met Huawai?

 

Reputatie 7
Badge +20

@Dhr. zeker Volgens mij is bericht best duidelijk en is de tekst van toepassing op ieders veiligheid. Ik kan er niets anders aan toevoegen. Ik kan wel benadrukken dat KPN altijd voldoet en zal voldoen aan overheidsbeleid en strenge veiligheidsmaatregelen hanteert. 

Reageer