Beantwoord

5G wordt niet weergegeven bij mijn mobiele apparaten, hoe los ik dit op? Zie meer uitleg in de omschrijving.

  • 3 April 2019
  • 2 reacties
  • 96 keer bekeken

5G versie van mijn internet wordt niet weergegeven in de lijsten van mijn mobiele apparaten, volgens de router staat hij wel aan en heeft de 5G dezelfde naam als de 2.4G. Maar het wordt maar 1x in mijn lijst aangegeven en als ik mijn apparaat er mee verbind geeft het aan dat het de 2.4G versie. Ik kan de naam niet wijzigen van de 5G. Hoe moet ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 April 2019, 17:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Update:
De router geeft aan dat de 5G inderdaad aan staat, maar mijn WIFI analyser geeft aan dat dit niet het geval is. Zou het probleem daar in zitten? En zo ja, hoe los ik het op?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Mr. Hyde, welkom! Als jouw 2,4 en 5Ghz beide dezelfde naam hebben, wordt het in de lijst met wifinetwerken ook maar één keer weergegeven. Je apparaat zal dan zelf kiezen of het met de 5GHz of de 2,4Ghz variant verbindt. Net welke verbinding op dat moment sterker is.

Als je zeker wilt weten dat je met de 5Ghz verbindt, dan kun je deze beter een aparte naam geven. Dat kan met deze servicetool.