Beantwoord

5GHz WiFi weg Experia WiFi?

  • 10 January 2019
  • 5 reacties
  • 998 keer bekeken

Na WiFi test op de website gedaan te hebben, 2 xperia Wi-Fi’s geleverd gekregen. Allereerst bedankt voor deze top service!

gisteravond beide geïnstalleerd en WiFi in huis vooral op 1e en 2e verdieping verbeterd.

Na alles nu dit probleem, mijn 5ghz WiFi is verdwenen. Op geen van mijn apparaten staat mijn 5ghz WiFi nog in de lijst. Aan mijn router instellingen heb ik niets gewijzigd. Wat me wel opviel is dat in de instellingen WiFi OFF aangevinkt staat. Ik heb wel gewoon verbinding met 2,4ghz netwerk. Als ik dat op ON zet en apply zegt hij ‘opgeslagen’ maar als ik even van tabblad wissel staat het weer op OFF. Wellicht daar een oorzaak te bedenken?

concrete vraag is dus: waar is mijn 5ghz netwerk gebleven?
icon

Beste antwoord door Susan_ 13 January 2019, 11:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen dickvr, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Fijn om te lezen dat de Experia WiFi jouw WiFi omhoog heeft gekrikt 🙂 Wat de Experia WiFi doet, is het uitschakelen van de WiFi op de Experia Box. Indien je de 2,4GHz en 5GHz niet een aparte naam hebt gegeven, kan het zijn dat je dit niet als 'apart' ziet. Kan je aangeven of de netwerken dezelfde naam hebben? Uit je bericht haal ik dat je dit wel hebt ingesteld, maar ben er niet helemaal zeker van of ik dat goed interpreteer 🙂 Zou je het kunnen instellen / controleren via de stappen op deze website (onder het kopje: 'Hoe wijzig ik de SSID en WPA wachtwoord van de Experia WiFi?')
Dat heb ik geprobeerd, geen resultaat. Het lijkt erop dat ik dr WiFi van de xperia box niet meer op ON kan zetten dus omdat dr WiFi door de xperia Wi-Fi’s wordt overgenomen? Dan kan ik dus nergens de 5ghz weer aanzetten??
Reputatie 7
Badge +21
Klopt, de WiFi van de Experia Box wordt uitgezet. Maar de Experia WiFi heeft ook beide netwerken (2,4 en 5GHz) beschikbaar. Zou je de stappen op deze website (onder het kopje 'Hoe kan ik inloggen op de webinterface') willen volgen en controleren of beide opties aan staan. En eventueel het WiFi kanaal wijzigen, om te testen of dat werkt.

Ik zie dat je ook gereageerd hebt op Vikash zijn topic. Hij zal het ook verder uitzoeken, we gaan het hopelijk snel oplossen!
Ik heb de ssid van de 5ghz verbinding gewijzigd. Probleem lijkt opgelost. Dank voor de hulp
Hier wouden enkele apparaten ook standaard niet met 5ghz verbinden bij het gebruik van Experia wifi toestellen.

In eerste instantie dacht ik het ligt aan de tablet nu lijkt het erop dat dit kwam doordat ik in beide EW's voor zowel 2,4 en 5 ghz dezelfde SSid had ingesteld.

Ik kreeg de indruk dat zelfs dichtbij 1 van beide toestellen toch 2,4 de voorkeur heeft door de werking van de EW's. Ik heb nu 1 ssid voor 2,4 en 1 voor 5 ghz op de wifi apparaten beide ssid's op automatisch verbinden gezet nu wordt alleen voor 2,4 gekozen als ik buiten het bereik van de 5 ghz ben.

Reageer