Vraag

76mbit ipv 100

• 16 juni 2016
  • 49 reacties
  • 650 keer bekeken

Goeiemiddag,

ik heb recentelijk kpn compleet genomen met het instap pakket en voor 5 euro extra de internetsnelheid laten opschroeven naar 100mbit down en 10 up.
18 mei werd het opgeleverd maar 8 juni kwam de monteur pas om de pairbonding kabeltjes aan te sluiten. ik had toen n xperiabox v8 en de snelheid was gelijk 11704/77642 bij status in de v8 box.
bij speedtest kom ik niet boven de 50mbit om 4. dus ik gebeld naar 08000402. ja meneer dat is veel te langzaam u moet makkelijk 100 kunnen halen want u woont 20 meter van de wijkcentrale. ik stuur n monteur.
maandag dezelfde monteur langgekomen lichtelijk verontwaardigt.wat er nou allemaal was enzo.....uiteindelijk n xperiabox v10 neergezet. maakt alleen geen enkel verschil. moest ik me bij neerleggen zij hij. dus ik heb weer gebeld wie ik nou geloven moest en toen zijden ze meteen weer er moet n monteur langskomen. ok...... werd ik teruggebeld voor n afspraak en toen zij die vrouw we gaan eerst wel n DLM RESET proberen.als je geen verschil merkt moet je maar even bellen weer. ok is goed mevrouw.....
ik gewacht n paar dagen en geen verschil. ik weer gebeld naar het nummer wat mij gesmst is nadat de monteur geweest was....en die zegt dat het gewoon niet sneller kan dan 77mbit bij mij en dat ik niks kan doen desnoods maar mn abbonement naar beneden aanpassen.
ik lees hier het halve forum door en volgens mij moet ik tog echt wel rond de 100mbit kunnen halen want ik heb 2 x attainable rate van 78 mbit down.

Is er iemand hier die mij kan helpen want het valt me allemaal vies tegen hoe het gaat. er is mij meerdere keren met gemak 100mbit beloofd en haal bekabeld met cat6 kabel van n meter niet meer dan 50/4 mbit

ik ben benieuwd. alvast bedankt als iemand dit kan oplossen.

49 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Plaats de complete DAL status pagina van de V8 en dr output van deze pagina eens? https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Robin
Admin: link met adresgegevens verwijderd, screenshotje gemaakt

[i]https://

dal status heb ik n foto van die ik kan mailen ofzo.kan hem hier niet plaatsen. k doe alles met mn telefoon nu
mn email adres is *******

Admin: e-mailadres verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 2
Badge
Probeer anders eens een speedtest via deze site te doen.

Omdat deze site geen flash plugin meer nodig heeft kan de daadwerkelijke snelheid hoger zijn dan de gewone speedtest.

Meet de snelheid altijd via een bedrade verbinding

Reputatie 2
Badge

schuit1 schreef op 16 jun '16 om 16:23u
<knip>

Niet slim om je postcode en huisnummer te vermelden.

Kwaadwillenden kunnen zo je adres achterhalen. Ik hoop dat admin dit verwijdert

Hallo ,

Vraag een glasvezel aan, aangezien je je beloofde snelheid niet hebt ontvangen. Zodra je je glasvezel hebt, haal je makkelijk 90-100.

Met vriendelijke groet,

YassinEl

Reputatie 2
Badge
YassinEl schreef op 16 jun '16 om 19:54u
Hallo @schuit1,

Vraag een glasvezel aan, aangezien je je beloofde snelheid niet hebt ontvangen. Zodra je je glasvezel hebt, haal je makkelijk 90-100.

Met vriendelijke groet,

YassinEl

Glasvezel is niet beschikbaar op zijn adres

Reputatie 7
Badge +30
Je kan foto's gewoon plaatsen door de desktopversie op te vragen
Reputatie 6
Badge +9
YassinEl schreef op 16 jun '16 om 19:54u
Hallo @schuit1,

Met vriendelijke groet,

YassinEl

Reageer dan gewoon niet als je niks beters te melden hebt ;)

Er is bonding op zijn adres beschikbaar en daarmee zou 100/30 mogelijk moeten zijn ;)

Reputatie 7
wicket schreef op 16 jun '16 om 19:48u
schuit1 schreef op 16 jun '16 om 16:23uhttps://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=VERWIJDERD&commit=ZoekNiet slim om je postcode en huisnummer te vermelden.

Kwaadwillenden kunnen zo je adres achterhalen. Ik hoop dat admin dit verwijdert

Niet zo slim om die postcode en huisnummer dan ook nog eens een keer te herhalen!

Reputatie 2
Badge
wjb schreef op 17 jun '16 om 08:11u
Niet zo slim om die postcode en huisnummer dan ook nog eens een keer te herhalen!  
Tevens niet zo slim om het zelf ook nog eens te herhalen.

Maar het is gelukkig al door de admin verwijderd.

Reputatie 7
wicket schreef op 17 jun '16 om 10:30u
wjb schreef op 17 jun '16 om 08:11uNiet zo slim om die postcode en huisnummer dan ook nog eens een keer te herhalen!Tevens niet zo slim om het zelf ook nog eens te herhalen.

Dacht je nu echt dat ik dat woordje "VERWIJDERD" in die link niet zelf al daarin had gezet.

Dat valt me tegen, ben ik toch slimmer dan je dacht. ;)

dit is de dal status

https://

en mn adres boeit me echt niet hoor. iedereen die me op wil zoeken mag dat.

bij openspeedtest haal ik 53mbit down en 8mbit up
Reputatie 7
Badge +30
Hoe is die Experiabox aangesloten? Je verliest namelijk heel veel snelheid door hoge marge als gevolg van een slechte verbinding.

Is de lineattenuattenuation 1.5 of 15?
na n paar x testen haal ik upload 10mbit maar down komt niet hoger als 53 mbit.
line attenuation is 3.2/1.5

hij zit met n cat6 kabel van 3 meter n nieuwe. heb ook andere geprobeerd dat maakt geen verschil
Reputatie 2
Badge
Ik denk dat het aan je modem ligt

Voorheen haalde ik met mijn V9 ook maar iets van 77mbit en nu met de V10 110mbit.

Oplossing is bij KPN een V10 aanvragen die wel hogere snelheden aan kan.

Het is natuurlijk geen garantie maar de V10 is gewoon een stuk geavanceerder dan de V8

Reputatie 2
Badge
wjb schreef op 17 jun '16 om 11:13u
wicket schreef op 17 jun '16 om 10:30uwjb schreef op 17 jun '16 om 08:11uNiet zo slim om die postcode en huisnummer dan ook nog eens een keer te herhalen!Tevens niet zo slim om het zelf ook nog eens te herhalen.

Dacht je nu echt dat ik dat woordje "VERWIJDERD" in die link niet zelf al daarin had gezet.

Dat valt me tegen, ben ik toch slimmer dan je dacht. Smiley Knipoog

Volgens mij is dit forum bedoelt om mensen te helpen en niet om ze af te zeiken!

Dus ik zou zeggen geniet gewoon van je door jezelf toebedeelde intelligentie.

ik heb al n xperiabox v10 wicket.

Reputatie 7
wicket schreef op 17 jun '16 om 16:06u
wjb schreef op 17 jun '16 om 11:13uwicket schreef op 17 jun '16 om 10:30uwjb schreef op 17 jun '16 om 08:11uNiet zo slim om die postcode en huisnummer dan ook nog eens een keer te herhalen!Tevens niet zo slim om het zelf ook nog eens te herhalen.

Dat valt me tegen, ben ik toch slimmer dan je dacht. Smiley Knipoog

Volgens mij is dit forum bedoelt om mensen te helpen en niet om ze af te zeiken!

Dus ik zou zeggen geniet gewoon van je door jezelf toebedeelde intelligentie.

Oeps, altijd maar serieus en niet in voor een grapje.

Reputatie 2
Badge
schuit1 schreef op 17 jun '16 om 16:19u
ik heb al n xperiabox v10 wicket.

Ow excuses dacht dat je een V8 had.

Ja dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk ergens in de wijkcentrale of kast

Je attainable rate ligt ook al onder de 80 dus 100 ga je zoals het nu ervoor staat helemaal niet halen.

Misschien dat Webcare nog wat voor je kan betekenen

Deze snelheid die ik thuis heb zou jij ook met gemak moeten kunnen halen.

https://

ja maar ik heb pair bonding. ik heb 2 x n attainable van 78 :)

Reageer