Vraag

76mbit ipv 100

• 16 juni 2016
  • 49 reacties
  • 650 keer bekeken

Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 2
Badge
schuit1 schreef op 17 jun '16 om 16:43u
ja maar ik heb pair bonding. ik heb 2 x n attainable van 78 Smiley Vrolijk

Ja misschien dat dit op een of andere manier niet goed gaat.

Reputatie 7
Mijn gedachte gaan uit naar het nog niet geactiveerd zijn van het 100/10Mbps abonnement.

Het is gebruikelijk dat, indien haalbaar, de maximale snelheid hoger ligt dan de gecontracteerde snelheid. Ik heb dan ook het vermoeden dat hier administratief nog een 60/6Mbps abonnement actief is.

nou ik heb dat wel nagevraagd laatst en als het goed is heb ik 100/10 abbo werd mij verteld.

dan moet ik nu maar afwachten tot iemand van webcare dit leest denk?! 

Reputatie 7
Badge +30
Het gaat hier om de kabel van en naar je IS/RA (telefoonaansluiting)
Reputatie 7
RobinFlikkema schreef op 17 jun '16 om 17:22u
Het gaat hier om de kabel van en naar je IS/RA (telefoonaansluiting)
Kan je ook uitleggen waarom het daar om gaat en waar je dat op baseert?

Daar kan ik als verstokte glasvezel abonnee vast nog wat van leren.

de kabeltjes

https://

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Die 2 uiteinden gaan in het IS/RA, of is dat een verlening van het IS/RA?

wjb, de margin (down) is in dit geval heel hoog (rond de 4-6 is normaal). De margin is alleen heel hoog bij een perfecte lijn (niet voorkomend) of bij lijnen waar de DSLAM heeft ingegrepen waardoor de snelheid omlaag is gezet. Al helemaal i.c.m. met het grote verschil Actual en Attainable lijkt me dit het geval van het ingrijpen van de DSLAM.

Robin
ja die 2 gaan in het isra.

wanneer gaat die dslam dat weer goedmaken dan?

het zat eerst met 1 kabeltje en n hele gare isra n ouwe. 2 weken na oplevering kwam er n monteur het isra vervangen en het kabeltje

Reputatie 7
RobinFlikkema schreef op 17 jun '16 om 18:08u
Hoi,

Die 2 uiteinden gaan in het IS/RA, of is dat een verlening van het IS/RA?

wjb, de margin (down) is in dit geval heel hoog (rond de 4-6 is normaal). De margin is alleen heel hoog bij een perfecte lijn (niet voorkomend) of bij lijnen waar de DSLAM heeft ingegrepen waardoor de snelheid omlaag is gezet. Al helemaal i.c.m. met het grote verschil Actual en Attainable lijkt me dit het geval van het ingrijpen van de DSLAM.

Robin
En ik maar denken dat we hier naar "near perfect" waarden zitten te kijken uitgezonderd de Interleave depth die ik wel hoog vind.

ik weet het niet. het kpn wijkstation staat bij mij aan de overkant dus ik dacht dat het haast niet beter kon....

maar t is n oud huis. 1955 dus die kabel ook.

Reputatie 2
Badge
schuit1 schreef op 17 jun '16 om 19:11u
maar t is n oud huis. 1955 dus die kabel ook.

Ik woon ook in een oud huis (1965) en toch haal ik de beloofde snelheid

Uiteindelijk zal alles wel goedkomen met je verbinding ;)

dat denk ik ook wel. ben blij met wat ik gehoord heb. prettig weekend allemaal!

Reputatie 7
Badge +30

schuit1 schreef op 17 jun '16 om 19:10u

ik weet het niet. het kpn wijkstation staat bij mij aan de overkant dus ik dacht dat het haast niet beter kon.... 

Hierom vroeg ik op de Attenuation 15 of 1.5 was. 1.5 is namelijk super laag (en super goed) en komt overeen met amper 80 meter. Heb je toevallig een foto van dat IS/RA?

wjb schreef op 17 jun '16 om 19:08u
En ik maar denken dat we hier naar "near perfect" waarden zitten te kijken uitgezonderd de Interleave depth die ik wel hoog vind. 

Die is inderdaar heel hoog, al helemaal als TS op <100 meter afstand woont. Hierom denk ik dat er ergens iets in de verbinding mis gaat

.

wat zou er zoal mis kunnen gaan dan in de verbinding als ik vragen mag?

Reputatie 7
Badge +30
Slechte connectie bijvoorbeeld of te dunne of geen koper kabels. Deze laatste 2 dingen komen eigenlijk niet voor op het stuk tussen IS/RA straatkast. Maar kunnen wel tussen het modem en IS/RA voorkomen maar dat is dus niet het geval.

Je haalt dus 2 kabels uit het IS/RA. Maar die kabel die er in gaat, dat ziet er wel gek uit. Is dat gewoon een zelfgemaakte verbinding (eventueel door de monteur)? Het ziet er niet heel professioneel uit en t zou zomaar kunnen dat daar iets mis gaat.

Die witte kabel, die gaat de grond in naar de straatkast? Of komt dat nog ergens uit in de meterkast ofzo?

Robin

ja die kabel gaat daar de grond in en is door de monteur zo gemaakt. oude isra eraf geknipt en deze erop.
ik heb dat kastje opengehaald.kon zo het kapje eraf trekken. de koperkabeltjes zaten tegen elkaar aan terwijl de isolatie ervan af was op sommige stukjes.

ik heb ze allemaal losvan elkaar gebogen n btje zodat ze elkaar niet meer aanraken waar het isolatie eraf was. k zal ff n foto maken ook van hoe het nu zit.
heb m ff opnieuw opgestart de v10 maar alles is hetzelfde.
ik heb even gekeken met n lamp in het isra en alkes zit keurig netjes aangesloten nu. niks raakt elkaar en alle koperdraadjes zitten diep genoeg in de connectortjes.

tot later 😉
Reputatie 7
Badge +24
Hoi , heel erg irritant als je 100 mbit is verteld maar dat niet haalt. De verschillende metingen lijken elkaar wat tegen te spreken. Wel goed dat jullie hier al zo druk bezig zijn geweest!

Ik wil niet te veel in de herhaling vallen met een monteur, dus ik ga dit eerst uit laten zoeken door een achterliggende afdeling. Ik verwacht daar in de loop van komende week terugkoppeling op te krijgen. 

Als blijkt dat het echt aan de is/ra ligt stuur ik natuurlijk alsnog een monteur langs met een duidelijk boodschap wat er moet gebeuren maar om dat nu gelijk weer te doen lijkt me niet verstandig.

Ik moet dus beroep doen op je geduld, maar we zoeken het wel helemaal uit. Als je vragen hebt hoor ik het graag!

ik heb nog wel wat geduld. alvast heel erg bedankt.ik wacht het rustig af.prettig weekend 🙂

Reageer