80mb/s download ?

• 25 september 2012
  • 9 reacties
  • 9477 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Waarom krijgen nieuwe abonnee's 80mb/s down / 8mb upload en bestaande abonnee's niet?? Daar ik ook een premium abonnee ben verwacht ik ook de dezelfde snelheid. Hoe zit dat??

9 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Bestaande KPN-klanten die al een van deze Premium abonnementen hebben, zullen (indien mogelijk) eind 2012 ook een hogere snelheid, tot 80 Mb/s, krijgen. nog heel even geduld.
Reputatie 1
Badge
Wat je zelf al steld !! (indien mogelijk)

Maar waarom niet gelijk maar pas einde van het jaar ??

Nieuwe abonnee's krijgen het nu gelijk ??, waarom die wel??

Ze moeten vaste klanten toch vasthouden??, op deze manier lopen deze weg !!

Reputatie 7
Badge +28
Beste pbs,

Het is niet mogelijk om in één keer alle abonnees om te zetten. Voor 80mb/s is een monteursafspraak nodig, daarom wordt dit gefaseerd uitgevoerd in verband met monteurscapaciteit. Bij nieuwe klanten kan deze afspraak direct meegenomen worden bij de levering, daarom kan het tot het eind van het jaar duren voor bestaande klanten.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
En het zou natuurlijk ook zo maar kunnen zijn dat jouw wijkcentrale niet voldoende capaciteit heeft voor de "nieuwe" Premium snelheid. Daarvoor gebruikt KPN de nieuwe pair bonding techniek en als daarvoor in jouw wijkcentrale niet voldoende vrije lijnen zijn kom je er helemaal niet voor in aanmerking en zul je met de "oude" Premium snelheid (50/5 Mb/s toch?) genoegen moeten nemen. Eventueel kun je er voor kiezen terug te schalen naar Standaard (max 40/4 Mb/s).

Reputatie 1
Badge
Als dat zo zou zijn, verwacht ik gewoon van KPN dat ik daar over wordt geinformeerd !! en als daarvoor geen 80 Mb/s mogelijk is ik dan ook automatisch een lagere bedrag voor moet betalen> Maar mijn ervaring met de KPN is dat je zelf overal achteraan moet gaan !! 

Als het mogelijk is moet je dat ook bij allang zijnde abonnee's realiseren en niet wachten tot einde van het jaar. Ik betaal al voor premium dus heb ook recht op de 80 Mb/s download als het er voor de nieuwe abonnee's. Dus ook al recht op resitutie van het teveel betaalde abonnee geld

Ik heb ook gekeken of het bij mij adres mogelijk is en het blijkt dat het zo is;

"Goed nieuws! Internet Premium is leverbaar op je huisadres."

Reputatie 6
Badge +9
Blaas niet zo hard van de toren.

Waar staat dat je recht hebt op die snelheid? Immers in de voorwaarden die jij bent aangegaan stond 50/5 😉 Dus dat dat jou het allergrootste onrecht wordt aangedaan en je recht hebt op restitutie zou ik maar niet te hard schreeuwen.

Tevens is het zo dat als Premium beschikbaar is dat absoluut niet betekend dat pair bonding beschikbaar is. Namelijk KPN garandeerd dat de ondergrens van het abbonement in ieder geval gelijk staat aan de hoogst haalbare snelheid van het eerst volgend goedkopere abbonement. In dit geval dus 40/4.

Dus het krijgen van restitutie op je abbo geldt volgens mijn weten ook alleen als je beneden de 40/4 zou zitten, daar ga je al ;)

Reputatie 7
Ik ben met je eens dat je met Premium minimaal recht hebt op 40/4 Mb/s, het maximum van Standaard.

Dat je alleen Premium kunt krijgen op adressen waar pair bondig mogelijk is, is volgens een zeer behulpzame medewerker van de KS (waar ik onlangs mee belde) de nieuwe norm bij KPN: zonder pair bonding kunnen ze op geen enkel adres de maximale snelheid van 80/8 Mb/s halen. Toegegeven: het is geen wet van Meden en Perzen, maar wel een vuistregel. Anderzijds krijg je ook met pair bonding alleen de garantie op minimum snelheid (voor Premium is dat dus 40/4 Mb/s, het maximum van Standaard).

Ook klanten die ruimschoots onder de maximale snelheid van een abo blijven komen in principe in aanmerking voor pair bonding. Zo haal ik met moeite 16/1,3 Mb/s met mijn Standaard abo. Helaas is de capaciteit (qua vrije aderparen) van "mijn" wijkcentrale niet hoog genoeg voor pair bonding, zo bleek na een kort onderzoek van de medewerker van de KS. Premium is hier dan ook niet mogelijk, ook niet volgens de postcodecheck. Een andere wijkcentrale in een dorp in de buurt levert wel Premium en dus ook pair bonding.

Reputatie 1
Badge
Wat ik ben aangegaan heeft niets te maken over hetgeen jij stelt. dus.....

Reputatie 1
Badge
Henk,

Je slaat de spijker op z'n kop !!

Reageer