Beantwoord

Aanbieding bestaande klanten

  • 8 July 2020
  • 31 reacties
  • 16946 keer bekeken

waarom krijgt een nieuwe klant wel korting bij abonnement voor tv en internet, als je als bestaande klant vraag om een korting als je wild verlengen wordt er gezegd er zijn nu geen aanbiedingen voor bestaande klanten, wil de KPN zijn klanten dan niet graag houden?  

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 July 2020, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ten Cate ,

Wat betreft jouw opmerking over kortingen of aanbiedingen: 

Die zijn alleen bestemd voor nieuwe klanten.   

KPN vindt het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor het vertrouwen in KPN 💚

KPN schrijft : Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,SpotifyAmazone Prime en nog veel meer. 

Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

Ik snap jouw opmerking over promoties. Maar dit is niet ongebruikelijk. Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geeft KPN korting op het abonnement of de Super WiFi als cadeau bij je nieuwe abonnement. Wanneer KPN dat vaker doet, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. KPN investeert liever in een goed netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening.

 

Reputatie 7
Badge +7

Ja, het leven is hard. Mensen die een nieuwe auto kopen krijgen soms korting. Ik rij in een 9 jaar oude auto en wat denk je? Ik kreeg die korting niet. Schande!

Bij AH is nu vast een actie. Jammer als je dat product net vorige week gekocht hebt. 

En stel dat jij EUR 100,- korting wil omdat je vaste klant bent. Hoeveel klanten denk je dat KPN heeft? Vele honderdduizenden. Maal EUR 100,- is enorm veel geld. Hoeveel nieuwe klanten door zo’n kortingsactie? Laten we zeggen 1000. Maal EUR 100,- is voor KPN te doen vanuit het marketingbudget.

Kortom, niet zeuren, gewoon blij zijn met wat je hebt of naar de concurrent stappen. Maar dan begint je gezeur over een jaar weer opnieuw...

Reputatie 7

Hey @ten Cate, goed dat je de vaag stelt aan de kpn community, welkom op het forum :)

Klopt helemaal wat Noordzee schrijft, we vinden het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. We willen dat graag belonen met de kwaliteiten die we in huis hebben en teruggeven aan onze klanten. 
Ook Ernst-Jan slaat de spijker op z'n kop. Iedere nieuwe klant krijgt een welkomstcadeau. Wanneer we dat vaker doen, wordt dat uiteindelijk verrekend in het maandbedrag van al onze abonnees. Daar wordt niemand blij van. We investeren liever in een goed netwerk en onze dienstverlening, zodat al onze klanten daarvan kunnen profiteren :D

Heb je nog vragen of loop je ergens tegenaan, laat het ons gerust weten. We helpen je graag! :) 

Reputatie 1
Badge

@ten Cate

Gewoon kpn bellen en zeggen dat je wil stoppen met je abonnement 

Dan krijg je meestal korting

Krijg je die niet gewoon over stappen 

Meestal als je aan geeft dat je je abonnement stop wil zetten 

Geven ze je korting 

Badge +19

@PRIME Z270 als je bedelen geen probleem vind kan dat weleens lukken ja. Maar dan niet gaan zeuren als de prijzen weer omhoog gaan he!

Reputatie 1
Badge

@Joep1965

Het gaat niet om mij hoor maar een tip aan. @ten Cate 

Dat de prijzen zo omhoog gaan zijn eerder nieuwe klanten binnen slepen en veel korting geven.

En ook nog de nieuwste apparatuur (vaste klanten moeten het maar met oude routers tv ontvangers doen)

En dan ook nog eens tv toestellen weg geven enz.

En dan kun je wel zeggen oude klanten hebben ook een voordeeltje gehad.

Maar deze klanten hebben vaak hele oude apparatuur.

En dan waarom een nieuwe klant het nieuwste 4k ontvanger standaard krijgt ook zonder 4k pakket.

Hoezo dat het abonnement duurder word.

Die klanten kunnen ook een HMB2260 krijgen bijvoorbeeld.

Reputatie 7

@PRIME Z270 hé Peter, heb je problemen met inloggen op je andere account: peter-keetfm? 

Reputatie 1
Badge

Nadia

Ik weet niet waar u het over hebt.

Ik gebruik inderdaad dekeet in mijn email adres.

Ik ken geen Peter alleen via het kpn forum.

Wat bedoel je met inloggen nooit problemen mee.

 

Reputatie 7

Oh echt? @PRIME Z270. Mailadres komt inderdaad wel aardig overeen, opvallend. Ik stuur je een PM, laten we daar verder kletsen :)  

Reputatie 1
Badge

Off topic.

Maar dek….. @…. Was toen bezet.

Toen heb ik er dek….. @…. Van gemaakt.

Dit was jaren geleden.

@Nadia Sorry voor het misverstand.

waarom krijgt een nieuwe klant wel korting bij abonnement voor tv en internet, als je als bestaande klant vraag om een korting als je wild verlengen wordt er gezegd er zijn nu geen aanbiedingen voor bestaande klanten, wil de KPN zijn klanten dan niet graag houden?  

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Als je wil verlengen gewoon eisen dat je de korting van een nieuwe klant wil hebben. Al drie jaar gedaan. Eerst werd er negatief op geantwoord en dan vroeg ik om de leidinggevende en werd door verbonden. Toen kon het ineens wel. Die tip heb ik gekregen in een KPN winkel

Reputatie 7
Badge +8

Je kunt ook afvragen of de kortingen en ‘gratis’ apparatuur die nieuwe klanten ontvangen, wel echte kortingen of ‘gratis’ zijn. 
 

Een bedrijf is geen filantropische instelling maar gericht op het maken van winst. De gratis apparatuur, kortingen, aanbiedingen en de kosten van bruikleen apparatuur zijn verdisconteert in de tarieven. 

Badge +19

@Maurice11 natuurlijk joh de andere klanten betalen jouw korting wel. Lekker sociaal ook.

Ja, het leven is hard. Mensen die een nieuwe auto kopen krijgen soms korting. Ik rij in een 9 jaar oude auto en wat denk je? Ik kreeg die korting niet. Schande!

Bij AH is nu vast een actie. Jammer als je dat product net vorige week gekocht hebt. 

En stel dat jij EUR 100,- korting wil omdat je vaste klant bent. Hoeveel klanten denk je dat KPN heeft? Vele honderdduizenden. Maal EUR 100,- is enorm veel geld. Hoeveel nieuwe klanten door zo’n kortingsactie? Laten we zeggen 1000. Maal EUR 100,- is voor KPN te doen vanuit het marketingbudget.

Kortom, niet zeuren, gewoon blij zijn met wat je hebt of naar de concurrent stappen. Maar dan begint je gezeur over een jaar weer opnieuw...

Geen de nieuwe klant korting en mijn modem en geef mij een nieuwe

Heb net klantenservice gebelt en die zeggen dat er geen actie is voor vate klanten .

Wij al meer dan 10jaar vaste klant en daar is ook niets voor.

Zeg ik dan kan ik beter naar ziggo kan gaan krijg ik het antwoord als ik dat wil moet ik het lekker doen . 

Maar dan kwan ik op een zwarte lijst te staan  (te gek voor woorden )

Elke keer als ik verleng was er 6 maand korting en nu opeens niets meer 

 

Badge +19

Dat wordt inderdaad terecht niet meer gedaan. Wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dan moet je inderdaad ieder jaar overstappen.  Iedere vast klant korting geven kost teveel geld.

Reputatie 7
Badge +24

Maar dan kwan ik op een zwarte lijst te staan

Huh? Heb je gevraagd wat dat precies inhoud? Kan een KPN medewerker hier wat over zeggen?

Ik heb gevraagd wat dat inhoud en ze zeiden als ik dan weer terug wou komen het moeilijker was om een nieuw contract af te sluiten.

Maar nu reageert er ook niemand van kpn hier 😂😂

Reputatie 7

Hi @marchus, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier ons een vraag stelt. Het klopt dat we spaarzaam zijn met het geven van kortingen. We geven nieuwe klanten éénmalig een welkomstcadeau. Daarna hopen we jou aan ons te binden door de kwaliteit van ons netwerk, en de service de je daarbij mag verwachten. Want we investeren het liefste in een robuust en toekomstbestendig netwerk, waar uiteindelijk iedereen van profiteert. 
Zwarte lijst herken ik niet, we zijn een groen en open provider, iedereen is welkom. Wel wordt er gekeken als je nieuwe klant wordt óf je 6 maanden eerder al klant van ons was. Je krijgt dan geen welkomstcadeau of korting, we sluiten je dan uiteraard wel aan op ons netwerk :)  

Reputatie 2

waarom krijgt een nieuwe klant wel korting bij abonnement voor tv en internet, als je als bestaande klant vraag om een korting als je wild verlengen wordt er gezegd er zijn nu geen aanbiedingen voor bestaande klanten, wil de KPN zijn klanten dan niet graag houden?  

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Gewoon een jaar overstappen glasvezel maken meer aanbieders gebruik van das gewoon kpn netwerk,

en na het jaar ga je terug naar kpn en heb je daar ook weer korting.

Zo doen zat mensen dat hoor en niks mis mee

Badge +19

Als je het gedoe niet erg vind dan is dat een aardige oplossing. 

Reputatie 2

Als je het gedoe niet erg vind dan is dat een aardige oplossing. 

Van Glas naar Glas is geen probleem

Dan komt zelfs ook gewoon  de KPN monteur om de verbinding te controleren.

Dus af en toe wisselen kan goed zijn voor de portemonnee behalve nu met gas dan hahaha maar daar heb ik een vast contract in voor 5 jaar. (maar dat is een andere zaak)

Reputatie 4
Badge +1

ik ken heel veel mensen die elk jaar overstappen.

dus 1e jaar tmobile, 2e jaar kpn, 3e jaar tmobile, etc.

dan krijg je alle kortingen wel.

Reputatie 7
Badge +11

Als je het gedoe niet erg vind dan is dat een aardige oplossing. 

Van Glas naar Glas is geen probleem

Dan komt zelfs ook gewoon  de KPN monteur om de verbinding te controleren.

Dus af en toe wisselen kan goed zijn voor de portemonnee behalve nu met gas dan hahaha maar daar heb ik een vast contract in voor 5 jaar. (maar dat is een andere zaak)

Tikkeltje kort door de bocht, enkel bij glasvezelverbindingen van Online komt er een KPN monteur (op dat moment namens KPN Wholesale) om het glasvezelkastje te plaatsen en de verbinding te controleren, dat komt omdat Online hiervoor betaald aan KPN Wholesale. Misschien dat er nog andere wholesale-providers zijn maar het gros plaatst die apparaten zelf. De diensten zijn verder wel echt anders, bij iedere provider, ook op glasvezel. Denk aan service-niveau maar ook aan bijvoorbeeld de wijze waarop het internetverkeer door het netwerk gerouteerd wordt. Dat kan bij de ene provider heel gunstig zijn maar bij de ander weer wat minder. Internet en TV bij Provider A is niet hetzelfde als internet en TV bij Provider B. Vaak is het zo: hoe goedkoper de provider, hoe minder de service en hoe hoger de latency omdat dataverkeer vaak met een lagere prioriteit over het netwerk gaat.

Ook moeten de ‘opstartkosten’ ook meegerekend worden. Ik heb het voor de grap eens uitgerekend wat het mij zou kosten om over te stappen naar een andere provider met dezelfde diensten als dat ik nu heb voor een jaartje, maandbedrag was ongeveer tien euro per maand lager maar ik betaalde wel 85 euro voor een verplichte installatiemonteur en nog eens 25 euro activatiekosten. In zo'n jaar komt het verschil dan uit op een paar tientjes. Dat is mij de moeite niet waard.

Hetzelfde zie je ook op de mobiele netwerken, zit je bij Vodafone, T-Mobile of KPN dan haal je de hoogste snelheden op de mobiele netwerken. Ga je over naar bijvoorbeeld Budget, Youfone of Ben dan betaal je minder maar je snelheid daalt ook drastisch. 

En dan hebben we naast alles natuurlijk ook nog ‘randzaken’ waar je als klant waarde aan kan hechten. Denk dan aan hoe veel een bedrijf investeert in verduurzaming of maatschappelijke betrokkenheid maar ook zaken als privacy en hoe wordt dit gewaarborgd?

Persoonlijk zal ik niet zo snel over stappen naar een andere provider, niet omdat ik zelf KPN’er ben maar juist die randzaken en combinatievoordelen is dit de provider die voor mij het gunstigste is. Er wordt enorm veel geïnvesteerd in verduurzaming en ook de maatschappelijke betrokkenheid is er met Klassecontact en het Mooiste Contactfonds. Voor mij zijn ook die onderdelen van grote waarde voor de maatschappij.

Reputatie 2

Als je het gedoe niet erg vind dan is dat een aardige oplossing. 

Van Glas naar Glas is geen probleem

Dan komt zelfs ook gewoon  de KPN monteur om de verbinding te controleren.

Dus af en toe wisselen kan goed zijn voor de portemonnee behalve nu met gas dan hahaha maar daar heb ik een vast contract in voor 5 jaar. (maar dat is een andere zaak)

Tikkeltje kort door de bocht, enkel bij glasvezelverbindingen van Online komt er een KPN monteur (op dat moment namens KPN Wholesale) om het glasvezelkastje te plaatsen en de verbinding te controleren, dat komt omdat Online hiervoor betaald aan KPN Wholesale. Misschien dat er nog andere wholesale-providers zijn maar het gros plaatst die apparaten zelf. De diensten zijn verder wel echt anders, bij iedere provider, ook op glasvezel. Denk aan service-niveau maar ook aan bijvoorbeeld de wijze waarop het internetverkeer door het netwerk gerouteerd wordt. Dat kan bij de ene provider heel gunstig zijn maar bij de ander weer wat minder. Internet en TV bij Provider A is niet hetzelfde als internet en TV bij Provider B. Vaak is het zo: hoe goedkoper de provider, hoe minder de service en hoe hoger de latency omdat dataverkeer vaak met een lagere prioriteit over het netwerk gaat.

Ook moeten de ‘opstartkosten’ ook meegerekend worden. Ik heb het voor de grap eens uitgerekend wat het mij zou kosten om over te stappen naar een andere provider met dezelfde diensten als dat ik nu heb voor een jaartje, maandbedrag was ongeveer tien euro per maand lager maar ik betaalde wel 85 euro voor een verplichte installatiemonteur en nog eens 25 euro activatiekosten. In zo'n jaar komt het verschil dan uit op een paar tientjes. Dat is mij de moeite niet waard.

Hetzelfde zie je ook op de mobiele netwerken, zit je bij Vodafone, T-Mobile of KPN dan haal je de hoogste snelheden op de mobiele netwerken. Ga je over naar bijvoorbeeld Budget, Youfone of Ben dan betaal je minder maar je snelheid daalt ook drastisch. 

En dan hebben we naast alles natuurlijk ook nog ‘randzaken’ waar je als klant waarde aan kan hechten. Denk dan aan hoe veel een bedrijf investeert in verduurzaming of maatschappelijke betrokkenheid maar ook zaken als privacy en hoe wordt dit gewaarborgd?

Persoonlijk zal ik niet zo snel over stappen naar een andere provider, niet omdat ik zelf KPN’er ben maar juist die randzaken en combinatievoordelen is dit de provider die voor mij het gunstigste is. Er wordt enorm veel geïnvesteerd in verduurzaming en ook de maatschappelijke betrokkenheid is er met Klassecontact en het Mooiste Contactfonds. Voor mij zijn ook die onderdelen van grote waarde voor de maatschappij.

Oke ik heb zelf een abbo de 1 Gbps bij jullie,

en zat er zelf over na te denken om over te stappen naar Online?

Slechte keuze mijn contract is maandelijks opzegbaar bij jullie.

En dan een beetje rondkijken is soms interessant.

Maar ik lees ook weer veel klachten over Online terwijl de oprichters toch de pioniers waren van het internet?