Beantwoord

Aanbiedingen glasvezel geven aan dat koper uitgezet gaat worden, maar wanneer doen ze dit?

  • 22 September 2022
  • 13 reacties
  • 269 keer bekeken

 

Glasvezel in Hengelo (ov)

 

Om de haverklap krijg ik aanbiedingen met  onrustige opjuttende e-mails

als '’nu nog maar 171 dagen en U wordt afgesloten'’  enz.

Dat kan toch zomaar niet, ik ben gewoon erg content met het '’kopernetwerk'’,

en bovendien moet ik dan van Tele2 naar T-Mobile verhuizen met een ander email adres

enz. enz.

Daar zit ik echt niet op te wachten.

De glasvezel ligt al in de tuin.

Kan de KPN ook alvast een modem aanleggen 

en ik dan in alle rust een aanbieder uitzoeken?

Daar krijg ik namelijk ook geen antwoord op.

 

Hoe zit het nu werkelijk?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 22 September 2022, 16:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @har.,
Helaas is het zo dat KPN Netwerk de koperaansluiting uit gaat zetten in alle gebieden waar glasvezel ligt. Hier heeft er onder anderen mee te maken dat koper een verouderd en zeer kostbaar netwerk is. Met glasvezel heb je een sneller, stabieler en zuiniger netwerk dat klaar is voor de toekomst. 

Daarnaast wil ik benadrukken dat het gehele kopernetwerk dan uitgezet wordt, dus ook Tele2 of T-Mobile kunnen daarover dan ook niet meer leveren. 

Heb je de glasvezel kabel al in huis laten aanbrengen of ligt deze enkel tot de gevel?

Reputatie 7
Badge +7

Van welke aanbieder(s) krijgt u de verontrustende berichten? Want de situatie is zo dat alleen in gebieden waar KPN glasvezel heeft aangelegd op termijn het kopernetwerk gaar “uitzetten”. Dus als bij wijze van voorbeeld Delta bij u glasvezel aanlegt blijft het kopernetwerk gewoon werken.

Lees o.a. hier: 

 

Hallo @har.,
Helaas is het zo dat KPN Netwerk de koperaansluiting uit gaat zetten in alle gebieden waar glasvezel ligt. Hier heeft er onder anderen mee te maken dat koper een verouderd en zeer kostbaar netwerk is. Met glasvezel heb je een sneller, stabieler en zuiniger netwerk dat klaar is voor de toekomst. 

Daarnaast wil ik benadrukken dat het gehele kopernetwerk dan uitgezet wordt, dus ook Tele2 of T-Mobile kunnen daarover dan ook niet meer leveren. 

Heb je de glasvezel kabel al in huis laten aanbrengen of ligt deze enkel tot de gevel?

 

Tot aan de voorgevel,

met een kaartje van de KPN aan de binnenmuur

waar het KPN modem dan komt.

Tot aan de voorgevel,

met een kaartje van de KPN aan de binnenmuur

waar het KPN modem dan komt.

Reputatie 7
Badge +24

Als u over wilt stappen: gewoon doen. De nieuwe aanbieder zal dan zorgen dat het glasvezelpunt geplaatst word. Die moet wel. Want een nieuwe aanbieder mag niet meer over koper leveren. Bij overstappen moet dat op glasvezel. 

Reputatie 7
Badge +10

@Chrizziey Kleine aanpassing aan je antwoord: Het is niet KPN Netwerk die het uitzet maar KPN Wholesale. Zij doen ook alle aankondigingen elk kwartaal (voor volgende adressen die uitgaan).

 

Reputatie 7
Badge +7

 

Glasvezel in Hengelo (ov)

 

Om de haverklap krijg ik aanbiedingen met  onrustige opjuttende e-mails

als '’nu nog maar 171 dagen en U wordt afgesloten'’  enz.

Dat kan toch zomaar niet, ik ben gewoon erg content met het '’kopernetwerk'’,

 

 

het maakt toch niet uit of internet/tv/bellen via koper of glasvezel geleverd wordt?! waarom geen glasvezel? maakt voor het abonnement niet uit.

Reputatie 7
Badge +10

 

Glasvezel in Hengelo (ov)

 

Om de haverklap krijg ik aanbiedingen met  onrustige opjuttende e-mails

als '’nu nog maar 171 dagen en U wordt afgesloten'’  enz.

Dat kan toch zomaar niet, ik ben gewoon erg content met het '’kopernetwerk'’,

 

 

het maakt toch niet uit of internet/tv/bellen via koper of glasvezel geleverd wordt?! waarom geen glasvezel? maakt voor het abonnement niet uit.

In geval van T-Mobile/Tele2, zoals hier maakt dat zeker wel uit. Voor de portemonnee om precies te zijn. 

Bij KPN als provider is er  geen prijsverschil.

Reputatie 7
Badge +7

dus tmobile/tele2 stoppen hun dienstverlening?! 

Reputatie 7
Badge +24

dus tmobile/tele2 stoppen hun dienstverlening?! 

Nee, bij tmobile/tele2 is een verbinding over glasvezel duurder dan een verbinding over koper.

Reputatie 7
Badge +7

ik snap ‘m niet, wat heeft deze discussie dan met kpn te maken? 

Reputatie 7
Badge +24

ik snap ‘m niet, wat heeft deze discussie dan met kpn te maken? 

Ja... KPN is degene die glasvezel aanlegt. En die dit dus veroorzaakt. Dat klanten bij een andere provider op glasvezel van KPN dus soms meer moeten gaan betalen. 

Reputatie 7
Badge +10

ik snap ‘m niet, wat heeft deze discussie dan met kpn te maken? 

Ahoewel dit forum officieel alleen voor zaken is aangaande de provider KPN, gaat het regelmatig over KPN Netwerk of (zoals hier) KPN Wholesale waar Tele2 / T-Mobile zijn koperlijn huurt. En het is KPN Wholesale die dat uit gaat zetten.