Beantwoord

Aanbod voor abonnement glasvezel aan de deur gekregen. Kan ik dat aanbod op papier krijgen?

  • 15 September 2021
  • 8 reacties
  • 830 keer bekeken

Meneer spontaan aan de deur. Mooi aanbod, maar ik ben een leek. Dus wil even nalezen en overleggen. Moest persee op dat moment beslissen en op papier krijgen kon niet. Hij gebruikte een meting van de huidige ontvangst die zo niet gemeten kan worden en vertelde niets over de extra kosten als je wilt opnemen. Ik was ooit bij KPN en toen tevredener dan nu. Maar kan ik gewoon dat aanbod even op papier krijgen, zodat ik kan vergelijken? Van de betreffende meneer aan de deur niets meer. Hij zal flink balen dat hij na een heel gesprek geen bonus heeft verdiend... Jammer deze manier. Kan ik hetzelfde aanbod nog op papier/mail krijgen? 

Vriendelijke groet. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Hanna_ 16 September 2021, 19:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +12

@Lies74 grote kans dat het geen medewerker van KPN maar een externe partij die KPN-producten verkoopt en hiervoor een bonus krijgt. KPN werkt wel vaker samen met externe partijen (maar dat hoeft hier natuurlijk niet het geval te zijn).

Op het moment dat er alleen een verkooppraatje wordt gehouden, er niets op papier gezet wordt en je meteen moet beslissen, dan is de kans groot dat er zaken worden verzwegen (om toch de bonus maar te krijgen). Een goede keuze om hier niet op in te gaan. ervaring leert dat het vaak niet klopt. 

Is het bekend van welk bedrijf deze meneer was? Hij hij zich wel gelegitimeerd?

Meneer had een KPN shirtje aan. Net als zijn collega die er eerder op de dag al bij mijn kinderen was. Zijn naam noemde hij. Vind ik hier nu niet relevant. Reden was het de week ervoor aangelegde glasvezel en een aanbod ivm grootschalige overstap.Mijn vraag aan KPN is dus nu mij een aanbod te doen. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik geef je het advies om eerst te kijken of glasvezel bij jouw beschikbaar is, of je maandelijks opzegbaar contract(en) hebt en dan te kijken of je mobiel en internet/tv bij dezelfde provider wilt, enz.

En Google dan es op "glasvezel vergelijken".

En ga niet in op de meneertjes van de verschillende providers aan de deur, die krijgen betaald per contract en vertellen je meestal niet alles wat je weten moet. Doe je dat toch, je moet binnen 14 kalenderdagen beslissen of je verder wilt met je nieuwe provider.

En denk eraan, gigabit up/down en 5G is leuk, maar nodig?

Hallo @Lies74 , als er pas glasvezel bij jou is aangelegd en je bent geen klant van KPN, gaat KPN je actief benaderen om over te stappen, per post of via een glasvezelmannetje aan de deur, die laatste moet zich natuurlijkwel kunnen legitimeren.

Als nieuwe klant kun je dan een zeer aantrekkelijk aanbod verwachten, nog beter dan via de website.

Het blijft natuurlijk je eigen keus om daar wel of niet op in te gaan.

 

 

Klopt Jan D, alleen is het voor iemand die hier totaal geen verstand van heeft lastig te beslissen. Vandaar de vraag of het even op papier kon en wat minder dwingend nu meteen. 🤷. Nee dus...

Reputatie 7
Badge +7

Het zou KPN sieren om ver van dit soort praktijken weg te blijven. Doet de telecomsector niet goed dit volledig voorbij gaan aan consumentenrecht. Vaak wordt zelfs een klein zakelijk abonnement aangeboden zonder dat mensen weten dat je bij zakelijke abonnementen geen consumentenrecht meer hebt. Dus langlopende contracten zonder herroeping, met automatische jaarverlening etc. etc.

 

Klopt Jan D, alleen is het voor iemand die hier totaal geen verstand van heeft lastig te beslissen. Vandaar de vraag of het even op papier kon en wat minder dwingend nu meteen. 🤷. Nee dus...

Hallo @Lies74 , wacht dan eventueel het papieren aanbod van KPN af, dan heb je alles zwart op wit.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Lies74, welkom. 

Ik kan jou helaas niet het exacte aanbod doen wat deze medewerker jou heeft aangeboden. Ik vermoed dat @SledgehammerNL gelijk heeft, het klopt dat er medewerkers van externe sales bedrijven de straat op gaan om mensen een aanbod te doen. Dit betekend natuurlijk niet dat er rare praktijken gaande zijn. Deze verkopers hebben een apart deur-aan-deur aanbod wat ik niet kan reproduceren. 

@Lies74 grote kans dat het geen medewerker van KPN maar een externe partij die KPN-producten verkoopt en hiervoor een bonus krijgt. KPN werkt wel vaker samen met externe partijen (maar dat hoeft hier natuurlijk niet het geval te zijn).

Op het moment dat er alleen een verkooppraatje wordt gehouden, er niets op papier gezet wordt en je meteen moet beslissen, dan is de kans groot dat er zaken worden verzwegen (om toch de bonus maar te krijgen). Een goede keuze om hier niet op in te gaan. ervaring leert dat het vaak niet klopt. 

Is het bekend van welk bedrijf deze meneer was? Hij hij zich wel gelegitimeerd?

Je kan natuurlijk wel op onze website kijken, vaak hebben we ook mooie aanbiedingen lopen voor nieuwe klanten.Â