Beantwoord

Aanleg Glasvezel Moerdijk door efiber en de (on)mogelijkheid tot het afsluiten van een KPN abbonnenment

  • 1 July 2022
  • 11 reacties
  • 212 keer bekeken

Momenteel volop in beweging; De aanleg glasvezelnetwerk in de gemeente Moerdijk door Fa. efiber.

Efiber gaat in zee met diverse providers zoals:

youfone, freedom, tweak, trined, glasnet, snlr.nl, stipte.nl, fiber, Onvi etc. 

 

Maar KPN gaat niet in zee met efiber.

Volgens goed ingelichte kringen en navraag bij efiber vertikt KPN het om met efiber hierover in onderhandeling te gaan terwijl efiber hiervoor open staat.

Zodat niet duidelijk is of KPN in later stadium misschien alsnog in zee gaat met efiber.

Dit maakt het zeer lastig voor bestaande KPN klanten/cliënten om de juiste keuzes te maken.

  • Wat is de rede dat KPN niet hierover in onderhandeling gaat? 
  • Wat is de rede waardoor onderhandelingen worden belemmerd.
  • Waarom worden bestaande klanten/cliënten hierover niet geïnformeerd?
  • Is hiermee bevestigd dat KPN nooit zaken gaat doen met efiber?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 July 2022, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7

KPN legt vrijwel overal haar eigen netwerk aan. Dat is de reden.

Nu graag een antwoord van een Moderator van KPN s.v.p.

Badge +19

Nu graag een antwoord van een Moderator van KPN s.v.p.

Dat duurt een dag of twee. Overigens denk ik dat u beter bij de netwerkbeheerder kan informeren.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. Gelukkig zijn er in dit geval voldoende alternatieven. Kijk ook even hier

Wat verwacht je als de zoveelste vrager van dit probleem als ander antwoord te krijgen dan alle anderen.

Op dit moment heeft KPN geen overeenkomst met E-Fiber eigenlijk met bijna geen andere netwerkbeheerder en het zit er op de korten en waarschijnlijk ook de lange termijn niet in dat er een overeenkomst komt, ook geen garantie dat die er wel komt, als het zover is laten ze het weten.

Dus de keuze is, blijf op het koper of zeg KPN vaarwel als je van de glasvezel wil gaan genieten.

Jullie antwoorden zijn correct jongens en ik ben hiervan al op de hoogte; uiteraard bedankt hiervoor maar;

Eigenlijk  nog geen echt antwoord van een Moderator betreffende mijn vragen: 

  • Wat is de rede dat KPN niet hierover in onderhandeling gaat? 
  • Wat is de rede waardoor onderhandelingen worden belemmerd.
  • Waarom worden bestaande klanten/cliënten hierover niet geïnformeerd?
  • Is hiermee bevestigd dat KPN nooit zaken gaat doen met efiber?
  • Immers; efiber is een “open Netwerk” waar elke provider mee in zee kan gaan.
  • We zijn in Nederland gebaat bij een snelle “Uitrol” van het glasvezel netwerk, Toch?

 

 

Die antwoorden ga je ook niet krijgen, daar gaat men gewoon als oficieel standpunt van KPN omheen draaien.

Niks is zeker, maar wel bijna dat KPN geen zaken gaat doen met E-Fiber.

Hallo @Globe een moderator zal daar ook geen antwoord op kunnen geven omdat hij/zij werkt voor KPN de provider.

Voor nadere info kun je kijken bij www.kpnnetwerk.nl en visa je posctcode/huisnummer een status opvragen of mailen of bellen.

KPNNetwerk.nl is namelijk verantwoordelijk voor de infrastructuur, dus de aanleg en onderhoud van het fysieke netwerk.

 

Ho @JanD , KPN netwerk heeft niks te maken met of KPN provider zijn diensten gaat aanbieden over een “vreemd” netwerk, die gaan alleen over de aanleg van het KPN glasdraadje.

Dus de vragen horen hier, alleen weten de personen aan het roer de antwoorden, en die gaan ze ons echt niet mededelen.

Hoi @Globe . Welkom op het forum.

Ik kan hier, zoals de anderen al aangeven niks over vertellen. Ik werk voor de provider KPN en help bij abonnementsvragen en technische kwesties.

Jouw vragen hebben betrekking op de bedrijfsvoering van KPN. Ik denk niet dat we het publiek onze motieven laten weten waarom we wel of niet met partijen  in zee gaan.

Ik moet je dus teleurstellen. 

Erwin;

Jouw antwoord op mijn vragen komt nog het dichtste in de buurt van wat ik al verwachtte!

Hiermee raak je volgens mij juist een gevoelige snaar.

N.l. ; is de bedrijfsvoering van KPN alléén voor “insiders” of;

Is deze bedrijfsvoering open en transparant voor heel Nederland en weten we binnenkort allemaal waar de Missie en Visie van KPN om draait gelet op het in zee gaan met andere bedrijven.

Erwin; jij bent insider dus mag ik je langs deze weg vragen mijn vragen door te spelen naar het KPN management?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Globe u gaat nooit antwoord krijgen op deze vragen. Erwin ook niet. Uw vragen gaan over een onderwerp wat onder het bedrijfsgeheim vallen. Daarover word niet over gecommuniceerd met de buitenwereld. Ook niet intern met personeel.