Beantwoord

Aanleg glasvezel via KPN niet mogelijk?

  • 28 May 2019
  • 25 reacties
  • 566 keer bekeken

Is het mogelijk om zelf een bedrijf te bereiken wat glasvezel in je straat aan legt? Want ben dit trage internet spuugzat.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 31 May 2019, 10:42

Bekijk origineel

25 reacties

Er zijn idd bedrijven die zeggen overal glasvezel aan te leggen, ik meen dat dit er een is : unet.nl
(postcode controle geeft momenteel een foutmelding)
Maar, de kosten kunnen uiteraard behoorlijk oplopen, verhuizen kan goedkoper zijn :-/

Er zijn ook allerlei "lokale" initiatieven, of anders gezegd bedrijven die bij voldoende aanmeldingen 1500 euro per aansluiting vragen.
Ik heb dan weer het geluk om toevallig in een plaats te zijn gaan wonen waar de lokale kabelstichting zonder bijdrage overal glasvezel aan legt, ook het laatste huis aan het eind van een doodlopende weg.

Wat is je huidige snelheid ?
Voor welke toepassing is dat te weinig ?
In veel gevallen ligt dat aan de computer en/of wifi verbinding nl.
Mn huidige verbinding is misschien net aan 1 mb en dat is als voor de rest alles uit staat. Oude koper verbinding en net buiten het "bereik" van de aansluiting. Ligt niet aan de wifi. Het is gewoon traag.
Hallo @JohnRuiz , kijk eens op onderstaande link en kijk wat er op jouw postcode/huisnummer (toekomstig) mogelijk is:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
daarbij zie je wat er nu mogelijk is en in de naaste toekomst, rechts kun je zien of je voor een opwaardering 4G buitengebied in aanmerking komt, als dat zo is met die vermeende lage internetsnelheid zou ik dat bij KPN aanvragen.
Succes.
A ja, 1 mb is idd wel erg weinig ( alhoewel ik ooit nog veel minder had ).

Geen TV-kabel in de buurt neem ik aan ?
Zijn er nog meer huizen in de buurt ? Gezamelijk iets ondernemen ?
Satelliet internet kan ook, 1 richting, icm met je huidige aansluiting, maar is niet ideaal, hoge ping door de afstand van/naar de satelliet.
En ook kostbaar.
Een eigen straalverbinding is soms ook nog een optie.
Hallo @JohnRuiz , kijk eens op onderstaande link en kijk wat er op jouw postcode/huisnummer (toekomstig) mogelijk is:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
daarbij zie je wat er nu mogelijk is en in de naaste toekomst, rechts kun je zien of je voor een opwaardering 4G buitengebied in aanmerking komt, als dat zo is met die vermeende lage internetsnelheid zou ik dat bij KPN aanvragen.
Succes.


KPN geeft aan dat de snelheid hoger, maar de hoogte die ze aangeven is hier nog nooit behaald. Staat op de website die jij stuurde ook dat ze voorlopig niks gaan doen. 4g verbinding zal het niet veel beter maken, heb ook 4g mobiel van KPN wat het af en toe ook niet zo goed doet in dit gebied.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @JohnRuiz Als eerste is het bijzonder vervelend dat je verbinding zo enorm traag is. Ik kan me voorstellen dat je daar liever vandaag dan morgen verandering in ziet komen. We doen hard ons best om ons glasvezelnetwerk uit te breiden, maar dat gaat helaas niet altijd even snel en het is ook niet altijd mogelijk op alle locaties.

Dan zijn er een aantal andere opties, 4G Buitengebied er inderdaad eentje is. Je moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen: je snelheid moet structureel laag zijn, je moet in het buitengebied wonen én er moet voldoende 4G capaciteit zijn. Ik heb je gegevens niet bij de hand, dus ik kan niet zien wat de status is. Als je wilt kijk ik het met alle plezier na.

Zou je in dat geval je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Kan je die gegevens wel geven, maar dat gaat mij verder niet helpen. Monteur is al meerdere malen geweest, snelheid altijd hoger dan wat ik bij speedtest.net krijg. Ik weet dat dit misschien niet helemaal accuraat is, maar zou graag willen zien dat er eindelijk gewoon iets aan gedaan word. Aangezien we een godsvermogen betalen voor wat we binnen krijgen en ik er nog een mobiel abonnement bij heb ook.
is het niet wat om te kijken naar t-mobile 4g thuis
ik heb een huawei p20 pro waar 2 simkaarten in zitten
en merk dat je bij kpn veel lagere snelheden haalt dan t-mobile
zo op plekken buitenaf bij t-mobile 150mbit makkelijk haalbaar waar kpn nog geen 10mbit haalt
zoek een vriend kennis die t-mobile heeft en test het zo kun je nagaan of het zin heeft
Is niet beschikbaar omdat ik niet in t "buitengebied" woon. Waarom het niet gewoon mogelijk is om dit aan iedereen aan te bieden snap ik echt niet.
Hallo @JohnRuiz ,
ik kan 4G-thuis met of zonder 4G-router gewoon bestellen en woon midden in de stad met een te verwachten snelheid van maximaal 1300Mbps.
Je krijgt dan wel een Huawei-router☺️
Gaf de postcodecheck bij jou dan een negatief advies?
@Jan-D ja klopt, niet beschikbaar zegt ie bij mij
Reputatie 7
Badge +20
Kan je die gegevens wel geven, maar dat gaat mij verder niet helpen. Monteur is al meerdere malen geweest, snelheid altijd hoger dan wat ik bij speedtest.net krijg. Ik weet dat dit misschien niet helemaal accuraat is, maar zou graag willen zien dat er eindelijk gewoon iets aan gedaan word. Aangezien we een godsvermogen betalen voor wat we binnen krijgen en ik er nog een mobiel abonnement bij heb ook.
Ik gun je meer dan van harte een snelle verbinding, maar de te leveren snelheid op een adres is van verschillende zaken afhankelijk. Het is dus geen eenvoudig proces om de snelheid omhoog te krijgen. Je geeft aan dat je 'net aan 1 mb' haalt. Dat is echt bijzonder traag en ik snap heel goed dat je daar niks mee kunt. Wat me bevreemd is dat je dus meerdere monteurs hebt gehad die aangeven dat je een hogere snelheid binnenkrijgt. Hoe meet jij dan je snelheid? Is dat wel via een bekabelde verbinding? Ik ben ook benieuwd welke snelheid de monteur dan ziet bij jou. Het zal vast geen 100mb zijn, maar in jouw situatie kan elk beetje helpen. Voor klanten in jouw situatie kan 4G buitengebied een uitkomst zijn. Zoals ik eerder schreef zijn daar een aantal voorwaarden bij is dat je in het buitengebied. Daar is het product voor ontwikkeld.

Als je al veel contact hebt gehad is dat kans inderdaad aanwezig dat er misschien niets mogelijk is. Dat is enorm frustrerend, maar ik merk dat ik nu niet beoordelen wat jouw situatie is: daar heb ik echt je gegevens voor nodig.
@Bart_
Ik heb het ingevuld, hoop dat het goed is.
Heb de speedtest via speedtest.net gedaan, bekabeld en via wifi. Beide gevallen ongeveer zelfde resultaat.
Hallo @JohnRuiz ,
Ik heb een standaard xDSL-verbinding van ongeveer 17Mbps, als ik sneller wil internetten koppel ik mijn telefoon aan de pc en heb dan via USB-tethering een supersnelle internetverbinding.
Het is maar een idee.☺️
@Jan-D dat is ervan uitgaand dat ik onbeperkt internet zou hebben, dan zou ik dat wel overwegen, maar dat heb ik niet dus is niet echt een goed idee voor mij. En voor gamen is de ping dan veels te hoog. Toch dank voor de reactie 👍🏻
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_
Ik heb het ingevuld, hoop dat het goed is.
Heb de speedtest via speedtest.net gedaan, bekabeld en via wifi. Beide gevallen ongeveer zelfde resultaat.

Ik kan er mee uit de voeten. 🙂 Ik zie dat we ongeveer 11 MB kunnen op jouw adres leveren en dit komt ook bij je binnen. Dat is niet enorm snel, maar het is wel een verschil met 1MB. Het betekent ook dat de vertraging dus ergens tussen de Experia Box en jouw apparatuur optreedt. Kun je me iets meer vertellen over de situatie is en hoe je die test gedaan hebt. Het is belangrijk dat je met een rechtstreekse kabel van je Experia Box naar je computer meet, dus echt zonder tussenliggende apparatuur. En zou je dan deze test willen gebruiken en de resultaten daarvan via een screenshot hier willen plaatsen?

@Bart_ is een beetje fout gegaan denk ik met de afbeeldingen, maar goed. Het grote verschil tussen de kabel en wifi is toch wel een beetje bijzonder zo
Reputatie 7
Badge +20
Dat geeft niet, @JohnRuiz Ik kan goed zien zo. Er is altijd een verschil tussen kabel en wifi. Kabel heeft echt de voorkeur. Kun je me nog iets meer vertellen over hoe je het één en ander hebt aangesloten? Zit er nog andere apparatuur tussen de Experia Box en de laptop? En zou je de test willen via de link die ik je in mijn vorige bericht stuurde?
@Bart_ als ik op die link klik dan kom ik bij die test uit in de Google play store, neem aan dat je bedoelt dat ik de KPN speedtest doe? En voor hoe het op mijn PC zit aangesloten: Experia box naar 2e router (oud en redelijk groot huis) en dan wifi. Ga waarschijnlijk binnenkort een kabel door het huis heen trekken rechtstreeks naar mijn PC om te kijken of dat helpt. Zou het heel fijn vinden als het 4g abonnement voor iedereen beschikbaar komt, maar tot die tijd moet ik het hier maar mee doen.
Dankje wel voor je hulp! Hoop dat er snel glasvezel voor heel NL is!
Zo ga je naar de KPN speedtest
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Die link die Bart geeft opent bij mij ook de playstore.
Niet de speedtest.net website van ookla
Reputatie 7
Badge +20
Ha @JohnRuiz Dank voor je reactie. Ik doel op de test die je via onze site kunt vinden: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

"Experia box naar 2e router (oud en redelijk groot huis) en dan wifi."
Dat is inderdaad even iets anders en dit kan invloed hebben. Waar ik nieuwsgierig naar ben is de snelheid die je haalt als je een kabel vanuit je Experia Box aansluit op je pc of laptop. Rechtstreeks, zonder tweede router of wifi.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @JohnRuiz Het is al enige tijd geleden sinds onze laatste berichten. Hoe is de situatie nu? Ik help je natuurlijk nog steeds graag als dat nodig is.
@Bart_ het is een soort van gelukt met de kabel, is nu veel sneller. Zou het nog wel sneller willen maar kan niet alles hebben natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @JohnRuiz Dat is fijn om te horen! Sneller is altijd mooier, maar goed in elk geval dat het nu beter is dan het was.

Reageer