Beantwoord

aanleggen KPN glasvezel aansluiting nieuwbouw in Soest

  • 23 June 2020
  • 11 reacties
  • 146 keer bekeken

Reputatie 1

Augustus 2019 is er door de aannemer een aanvraag gedaan voor aanleg kabel en glasvezel via mijnaansluiting.nl. Inmiddels 38 weken verder nog geen aansluiting cq actie van KPN. 1 Juli gaan wij ons nieuwbouw huis in. Er lag als glasvezel en kabel van KPN en Ziggo. Al deze kabels zijn teruggehaald naar de weg ten tijden van de sloop. Ziggo heeft al een nieuwe aansluiting gemaakt. Wij willen echter glasvezel van KPN (Reggefiber). Mijn ervaring is helaas dat er een gebrekkige communicatie is door de uitvoerder. Zou iemand eens willen vragen aan de uitvoerder (?) wat de stand van zaken is, 38 weken na de aanvraag!!!

icon

Beste antwoord door Ward_ 23 June 2020, 22:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Ikke2020 . Welkom op het forum.

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil graag een beeld van de situatie krijgen

Reputatie 1

Beste Erwin_ Ik heb m’n profiel aangepast naar het nieuwe adres en situatie

Dank. Ik zie nog geen verhuisorder in ons systeem. Als ik zoek op het nieuwe adres krijg ik de melding dat de aanleg van Glasvezel gaande is. 

Ik vrees dat ik nu geen middelen heb. Ik kan pas navragen en bemiddelen als je ook daadwerkelijk leverbaar bent. Dat is nu (nog) niet het geval. 

Dit is een project in Soest begrijp ik? @Ward_  heb jij daar misschien nog nuttige informatie over? 

Reputatie 1

Dankje Erwin. weet je wat zo raar is,… ik heb de oranje glasvezel zelf in de oude inmiddels gesloopte woning gezien en was erbij toen ze m  terug gegraven hebben, opgerold hebben en thv de weg begraven hebben. Vanaf deze positie kan hij zo weer naar binnen gevoerd worden. Maar blijkbaar is t weer eens zo’n mission impossible voor Nuts of gerelateerde bedrijven!!! Zucht, 37 weken geleden aangevraagd 🤔🤔. 1 juli trekken we in onze nieuwe woning.

nogmaals bedankt voor je reactie en inzet Erwin

 

gr Ikke

Reputatie 7
Badge +24

Dankje Erwin. weet je wat zo raar is,… ik heb de oranje glasvezel zelf in de oude inmiddels gesloopte woning gezien en was erbij toen ze m  terug gegraven hebben, opgerold hebben en thv de weg begraven hebben. Vanaf deze positie kan hij zo weer naar binnen gevoerd worden. Maar blijkbaar is t weer eens zo’n mission impossible voor Nuts of gerelateerde bedrijven!!! Zucht, 37 weken geleden aangevraagd 🤔🤔. 1 juli trekken we in onze nieuwe woning.

nogmaals bedankt voor je reactie en inzet Erwin

 

gr Ikke

Waarom laat je die kabel zelf niet terug leggen? Want KPN gaat dat niet doen denk ik.

Wie heeft die kabel buit de oude woning terug gehaald en netjes opgerold onder de grond gestopt? Wie heeft daar opdracht voor gegeven? Wie heeft dat betaald? En waar is het glasvezel modem gebleven?

Reputatie 1

Bijzonder. Ziggo namelijk wel.

Reggefiber

Reputatie 7
Badge +10

Dit doet KPN zeker wel. Als ik via DM een postcode en huisnummer kan krijgen wil ik wel even kijken wat er aan de hand is.

 

@Nick83 Als je een woning sloopt vraag je via mijnaansluiting.nl ook de verwijdering aan van bestaande kabels. In het geval van de glasvezel komt de aannemer van KPN die kabel en FTU weghalen en de kabel terugbrengen naar de stoep om te wachten op de nieuwe woning. 

Reputatie 1

Dank je Ward, ik heb je een DM gestuurd

Inderdaad Nick, zo is t gegaan!

 

Reputatie 7
Badge +10

@Erwin_ Adres is wel orderbaar als NL9. Als jullie dat wel vast doen kan KPN Netwerk NL bij de aansluiting ook meteen de NT ophangen en de patch zetten. Scheelt wachten en misschien een in-home monteur...

@Ikke2020 : Ik stuur je even een privébericht. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.