Beantwoord

Aanleggen KPN kabel nieuwe woning

  • 1 March 2019
  • 5 reacties
  • 1097 keer bekeken

Goedemorgen,

We zijn afgelopen week gestart met de bouw van onze nieuwe woning.
Volgens huidige planning wordt in week 14 de nutsvoorzieningen naar de woning gebracht.
De grond zal hiervoor dus open gegraven worden.
Graag wil ik een KPN aansluiting in mijn woning.
Dus week 14 is een mooie kans om gelijk de KPN kabel mee te nemen tijdens het aanleggen van de nutsvoorziening.
Echter zal ik eerst een KPN pakket moeten afsluiten voordat de KPN kabel aansluiting werkzaamheden in gang gezet gaan worden.
De ingangsdatum van dit KPN abonnement is pas eind juli, en dat is niet mogelijk om op de site in te voeren.
Hoe kan ik dit het beste regelen ?
In week 14 de KPN kabel tegelijk aan laten leggen met nuts ?
Of wachten tot een later tijdstip en de kabel later aanleggen ?

Groet,

Martin
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 1 March 2019, 18:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Martin, welkom op het forum. Ik zal je eerst een uitleg geven over de gang van zaken bij nieuwbouw. Normaal gesproken gaat de aannemer of de partij die het huis levert zorg dragen dat alles wordt aangelegd. Internetdiensten maar ook elektriciteit, gas etc. Zelf kun je dit ook aanvragen via MijnAansluiting. Dit is echter al wel gedaan vermoed ik. Dit omdat je aangeeft dat je een abonnement bij KPN hebt aangevraagd. Dit zou je namelijk niet kunnen doen als ons systeem aangeeft dat er geen kabel ligt waarop wij kunnen leveren.

Ik kijk dit zelf ook graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hi Alex,

Onze woning bouwen we in eigen beheer.
De nuts aansluitingen heb ik zelf aangevraagd via MijnAansluiting.nl
Dit heb ik inderdaad al gedaan en de definitieve aansluiting wordt naar verwachting in week 14 gerealiseerd.
Echter KPN doet niets zolang je geen pakket aanvraagt.
Als ik nu een KPN pakket aanvraag, dan is de laatst mogelijk ingangsdatum eind Mei.
Echter wil ik een ingangsdatum van eind Juli.

Nu lijkt het me wel handig als in week 14 de grond wordt open gegraven, dat KPN ook gelijk de datakabel aanlegt, dat voorkomt werk.

Wat zijn de beste stappen die ik kan nemen ?
Toch een KPN pakket aanvragen ?
Of wachten tot een later moment zodat ik de juiste ingangsdatum kan opgeven ?

Groet, Martin
Reputatie 7
Badge +24
Hi Martin. Ik volg het niet helemaal. Als er nog niets is aangelegd kun je ook niet bij KPN een pakket bestellen, het systeem herkent je adres in dat geval niet. Als je wel kunt bestellen kunnen we daarna wel de datum aanpassen waarop we leveren, in dit geval iets later.

Maar:

Ik kijk dit zelf ook graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Praktisch, simpel, leg een mantelbuis in de sleuf, dan kan daar later een kabel, of misschien op termijn glasvezel door.
Reputatie 7
Badge +24
Martin, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.