Beantwoord

aanlsuiten van experia box met homevox

• 10 maart 2012
  • 6 reacties
  • 5005 keer bekeken

Hallo,

Vanaf as. donderdag gaan wij over naar een nieuwe experia box de witte...wij hebben nu nog een zwarte box....nu gebruiken wij 4 aansluitingen te weten: 1 draad voor computer, adsl, lijn, en telefoon 1.

Op de LIJN zit nu momenteel een HOMEVOX  op de nieuwe witte experia box geeft de handleiding maar 3 aansluitingen weer... adsl, phone 1 en computer .Kunt u mij zeggen waar ik de HOMEVOX aansluiting in kan doen???

Waar staat de PSTN voor???? of kan ik hem in aansluiting Phone 2 doen????? Weet U het???

icon

Beste antwoord door pvdvelde 10 maart 2012, 19:42

De aansluiting PSTN is hetzelfde als de aansluiting lijn op het oude modem.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge
De aansluiting PSTN is hetzelfde als de aansluiting lijn op het oude modem.
Oke bedankt voor je reactie....waar staat PSTN voor dan???

Reputatie 5
Badge +7
PSTN = Public Switched Telephone Network oftewel de oude (analoge) telefonie.

Maar ik begrijp dat je een ISDN centrale op je modem hebt aangesloten.

Ik neem aan dat je internetplusbellen hebt (al dan niet met TV)?

Zo ja, dat heb je dan waarschijnlijk ook al langere tijd?

Als dat zo is, dan is die ISDN centrale overbodig.

Die centrale moest er de eerste twee week van je abonnement tussen ivm inkomende telefonie.

Maar ik vermoed dat dit al lang en breed voorbij is. Dan kun je dus simpelweg 1 kabel trekken van de telefoonstekker in de muur naar je DSL poort.

Die homevox mag weg en wie weet vang je er nog wat voor via marktplaats.

Maar zoals verder boven gemeld door PSTN poort tegebruiken kan toch ook????Zou veel makkelijker zijn.....voor mij..

Anders zal ik dus zoals ik het lees...alle telefoontoestellen moeten schakelen met kastjes...naar de phone 1  want de (A) DSL daar komt al de kabel van buiten in....zo was/is het ook al op de oude experiabox.

De homevox is puur voor de meerdere telefoons in huis dat we elkaar met vaste telefoons elkaar kunnen bellen.....die draden zitten verbonden in het kastje maar zijn niet lang genoeg om door te trekken...dus....als het lukt zoals helemaal boven ga ik daarvoor....

Reputatie 5
Badge +7
Jep. Kabeltje van poort 1 (waarschijnlijk) naar PSTN

Nog even als reactie, het werkt nu allemaal wel maar niet volgens jullie bovenstaande adviezen...

De losse kabel van de telefoon vervalt gewoon en alles wat uit de homevox komt sluit je aan op telefoon 1..en uiteindelijk werkte alles.....even zoeken als je er geen verstand van hebt maar dit is wel logisch.....misschien handig voor een volgende klant die hierna op zoek is....SUCCES

Reageer