Vraag

Aanmelden psn fout error xperia v9 ps4

  • 13 December 2019
  • 12 reacties
  • 283 keer bekeken

Als ik probeer in te loggen op mijn PlayStation 4 met bekabeld internet krijg ik een error bij PSN. Dit probleem heb ik pas sinds gister. Het schijnt dat er poorten opengezet moeten worden bij mijn Xperia V9. De instructiemail van KPN werkt niet en ik heb echt geen idee hoe dit moet. Kan iemand mij niet bij helpen? 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Absurt om poorten open te moeten zetten voor een spelletjes console. Welke error krijgt u precies?

Bij psn aanmelding error np-40831-6 en vervolgens np-32364-8

Beste Nick83, heb jij de oplossing? 

 

Reputatie 7
Badge +17

 @Isafie Welkom op ons Forum! Vervelend dat je zo ineens niet meet op je PSN netwerk komt. Heeft het altijd wel gefunctioneerd en is het ineens ontstaan? 
Kan je wel via de laptop die verbonden is met je wifi inloggen op je PSN, of niet? 

Even rondgekeken bij Playstation zelf.  NP-32364-8 PS4 - “Error CodeThere is a temporary issue with the server. Please try restarting your PS4 system, or try again later.”
De andere code is niet zo makkelijk te vinden. Op andere Fora lees ik over het resetten van het modem, had je dit al gedaan? Daarnaast kan je het volgende proberen.

uPNP Aanzetten in het modem:

  1. Ga naar de webinterface van de V9
  2. Application > UPnP IGD > ‘Enable’

Ik neem aan dat je de playstation al eens opnieuw hebt opgestart. 
Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen?

 

 

 

 

Beste Lisa, dankjewel voor je reactie. Het p probleem is zomaar in eens ontstaan en hebben we alleen op de ps4. Alle andere apparaten doen het wel goed en ook de Xbox. We hebben de router al gereset en tegelijkertijd uit gedaan en vervolgens opnieuw opgestart. Ook kan hij via een ander apparaat wel inloggen op zijn PSN. 

Hoe kom ik op de webinterface van de V9?

Tevens voeg ik een foto toe van wat het probleem volgens play station is. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij psn aanmelding error np-40831-6 en vervolgens np-32364-8

Er zijn enorm veel YouTube filmpjes over te vinden. Heeft u daar wel eens na gekeken?

Reputatie 7
Badge +17

@Isafie Bedankt voor de verdere uitleg. Ik heb nog het instellingen voor de PS en experiabox gevonden die wellicht een goede verbinding tot strand kunnen brengen. 

webinterface van de V9

  • UPnP IGD ‘enabled’
  • IP Bonding: MAC -adres playstation invoeren (Dit vind je in onder het tabblad ‘apparaten’)

PS DNS instellingen

  • DNS primair 8.8.8.8
  • DNS secundair 8.8.4.4
  • MTU 1473

 

Reputatie 7
Badge +17

@Isafie Ik heb helaas niets meer van je gehoord en ben erg benieuwd of het uiteindelijk nog gelukt is. Ik hoor graag van je.

Helaas is het nog steeds niet gelukt. Inmiddels hebben we de poorten opengezet in de router en een aantal dingen aangevinkt maar nog steeds geen verbinding. Van de week gaan we nogmaals alle stappen doorlopen om te kijken of we iets gemist hebben. Het ligt niet aan zijn PSN want bij een vriend kan hij wel inloggen. Het moet aan de verbinding liggen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Isafie Hmm.. De informatie in dit topic is het enige wat ik kan vinden om een verbinding tot stand te krijgen wanneer er problemen zijn. Voorheen heeft het altijd wel gewoon gewerkt?

Vandaag was er een update van playstation en hij doet het nu! Dank voor jullie hulp!

Reputatie 7
Badge +17

@Isafie Fijn om te horen en bedankt voor het melden!:smiley:

Reageer