Beantwoord

Aanpassen abonnement levert dezelfde diensten tegen hoger tarief

  • 3 October 2021
  • 26 reacties
  • 213 keer bekeken

Momenteel heb ik een Alles in één Standaard abonnement met Spotify en ESPN voor € 85,99.
Daarnaast heb ik een mobiel abonnement van € 23,60.
Voor mijn vrouw (en eventueel ook voor de kinderen) wil ik een extra mobiel abonnement afsluiten en toen werd ik via jullie website erop gewezen dat ik het beste kon overstappen van Alles in één Standaard naar een Hussel abonnement.
Echter wordt dit opeens duurder tegen dezelfde diensten.
Kan er wat geregeld worden dat ik niets extra's betaal? Want anders is overstappen naar een andere provider voor internet en mobiel wellicht een slimmere optie voor mij.
Bij voorbaat dank voor een reactie.

icon

Beste antwoord door NHendriks 3 October 2021, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon niks doen. Je bent niet verplicht om je thuis abonnement aan te passen. Dat loopt gewoon door zolang u niks doet.

U heeft nu ESPN gratis als het goed is. Bij Hussel moet u daarvoor betalen. Daarom is het duurder. 

Maar kan ik dan bv wel mijn Spotify abonnement upgraden van Premium naar Family (zonder dat alles door elkaar gehusseld wordt)?

Reputatie 7
Badge +24

Maar kan ik dan bv wel mijn Spotify abonnement upgraden van Premium naar Family (zonder dat alles door elkaar gehusseld wordt)?

Nee. Dat kan niet. Maar daar had u het niet over in uw startpost. Wilt u dat?

Reputatie 7
Badge +24

Bij uw huidige abonnement heeft u ook nog telefonie. Wilt u dat behouden?

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit toch even te rekenen wat de prijs word bij Hussel, het sommetje:

Internet 100 mbit: € 48,88

Televisie: 10 euro

2de tv ontvanger: 5 euro

ESPN: € 12,99

Spotify: € 9,99

Husselkorting: - 5 euro

Maakt: € 81,86

Dat is dus zonder telefonie. Wat vergeet ik?

Huistelefonie kan er eventueel uit, want dat gebruiken we tegenwoordig amper meer.
Spotify upgraden van Premium naar Family zou fijn zijn, maar daarvoor het hele abonnement omgooien is niet handig als alles dan weer duurder wordt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Huistelefonie kan er eventueel uit, want dat gebruiken we tegenwoordig amper meer.
Spotify upgraden van Premium naar Family zou fijn zijn, maar daarvoor het hele abonnement omgooien is niet handig als alles dan weer duurder wordt.

 

Maar ik kom uit op € 81,86. Dat is goedkoper. Dus ik vergeet misschien iets?

Heeft u nu misschien extra snelheid? 200 mbit? 

Als je er Spotify Family van maakt word het duurder uiteraard. Maar dat zult u begrijpen.

We hebben 4 tv ontvangers.

 

Nu zitten er 2 in het pakket en betaal je er 2 extra van 5 per ontvanger.
In Hussel krijg je er 1 en betaal je er 3.

 

Reputatie 7
Badge +24

We hebben 4 tv ontvangers.

 

Aha. Ja dan komt er 10 euro bij. En word het € 91,86. Dat is duurder dan wat u nu heeft.

Dit gaat u betalen p/mnd€ 95,48

Product

Hussel Internet 100 Mbit/s

€ 47,50

Hussel Entertainmentkorting

€ -5,00

Maandelijkse kosten

Opnemen Pakket

€ 0,00

ESPN Compleet

€ 12,99

Interactieve TV met 1 tv-ontvanger

€ 10,00

Extra tv-ontvanger

€ 5,00

Extra tv-ontvanger

€ 5,00

Extra tv-ontvanger

€ 5,00

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

€ 0,00

Glasvezel Upgrade

€ 0,00

Nieuw toegevoegd

Spotify Family

€ 14,99

Overstappen naar andere glasvezel-aanbieder is nu een stuk aantrekkelijker.
Maar eigenlijk wil ik liever bij KPN blijven en dat er wat met service wordt geregeld.
Na 35 jaar trouw klant te zijn hoop ik een beetje op die service ;-)

 

In ieder geval dank voor de snelle communicatie via dit forum. :-)

 

Reputatie 7
Badge +11

Je kan gewoon een nieuw mobiel contract afsluiten, dit wordt dan wel een Hussel-abonnement met bijbehorende voordelen, denk dan aan gratis onderling bellen en een maandelijkse korting op het mobiele abonnement.

 

Overstappen naar de Hussel voor je diensten thuis is absoluut niet nodig. Het kan maar dit hoeft zeker niet! Voor de ene is het goedkoper om het abonnement naar de Hussel om te zetten en voor de ander is dat niet het geval. Het is echt per situatie afhankelijk.

 

Spotify Family hoeft natuurlijk niet via KPN te lopen, als je nu betaald voor Spotify Premium bij KPN kan je dat daar gewoon stopzetten en het bij Spotify zelf afnemen. Ik heb het recent andersom gedaan. Let wel, omdat je Spotify-account tijdelijk door een staat van ‘gratis abonnement’ gaat zul je alle playlists en dergelijke opnieuw moeten downloaden op mobiele apparaten indien dit van toepassing is.

Reputatie 7
Badge +24

Bij het Alles-in-1 Standaard abonnement zit Spotify volgens mij "gratis" bij in. Dat kun je niet stopzetten zodat vervolgens het abonnement goedkoper word.

Reputatie 7
Badge +11

Bij het Alles-in-1 Standaard abonnement zit Spotify volgens mij "gratis" bij in. Dat kun je niet stopzetten zodat vervolgens het abonnement goedkoper word.

Aah, dat was mij niet bekend, ik dacht dat dat ooit al stopgezet was. Dan gaat een deel van mijn opmerking inderdaad niet op.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Ewald_, goed om te zien dat je hier al een boel hulp en adviezen hebt gekregen! Het is natuurlijk heel persoonlijk of een nieuwer pakket goed bij je past of niet, ook afhankelijk van het abonnement dat je nu hebt. Je kunt natuurlijk gerust bij je huidige abonnement blijven, als blijkt dat dat het beste bij je past. Het is niet verplicht om te vernieuwen. Ik hoop dat je, onder andere met de adviezen die je hier gekregen hebt, tot de voor jou beste oplossing komt. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt. We denken hier graag met je mee.

Hoi Alexandra,
Inderdaad is er al aardig wat meegedacht door diverse mensen. Fijn dat je als KPN-moderator ook wil meedenken.
Ik was van plan om in ieder geval 1 extra mobiel abonnement bij KPN af te nemen (voor mijn vrouw) en mogelijk nog 2 extra mobiele abonnementen (voor de kinderen). Het zou mooi zijn als er tegelijkertijd  iets gedaan kan worden aan het huidige Alles-in-één-Standaard-contract, want anders lijkt overstappen naar een andere provider de beste en goedkoopste optie. 
Mvg, Ewald

Reputatie 7
Badge +19

Hoi Alexandra,
Inderdaad is er al aardig wat meegedacht door diverse mensen. Fijn dat je als KPN-moderator ook wil meedenken.
Ik was van plan om in ieder geval 1 extra mobiel abonnement bij KPN af te nemen (voor mijn vrouw) en mogelijk nog 2 extra mobiele abonnementen (voor de kinderen). Het zou mooi zijn als er tegelijkertijd  iets gedaan kan worden aan het huidige Alles-in-één-Standaard-contract, want anders lijkt overstappen naar een andere provider de beste en goedkoopste optie. 
Mvg, Ewald

Hi Ewald, ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten. Waar nodig springen wij als moderators in om een handje te helpen. Daarom is ons forum vooral geschikt om algemene of heel specifiek technische zaken te bespreken en op te lossen. Als je echt specifiek vragen over jouw abonnementen hebt en graag wilt weten wat er mogelijk is - wat natuurlijk geen probleem is - dan raad ik je aan om even te bellen (via 0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Dan heb je direct en persoonlijk contact. Mijn collega's daar helpen je dan verder en bekijken welke opties er zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Je gaat nu betalen voor je pluspakket kosten €6,99

Dat klopt niet. Per 1 november is het Pluspakket gratis bij Hussel indien je een mobiel abonnement hebt.

Maar nu het ander HD ontvanger was gratis nu krijg je in het hussel abonnement het Interactieve TV met 1 tv-ontvanger kosten €10 per maand ander optie niet mogelijk. geen belang bij het interactieve gedeelte opnemen doen we niet etc. maar wel voor betalen ?

Je krijgt nu helemaal niets gratis. Alles zit nu in 1 pakketprijs gerekend. Bij Hussel is alles uitgesplitst.

Opnemen kun je niet bij Hussel bij 1 ontvanger. Dat moet je er apart bij nemen. Precies hetzelfde als wat je nu hebt.

Je moet naar de totaalprijs kijken, niet naar individuele onderdelen. 

Nu ziet het er zo uit per maand.

 

Alles-in-1 Instap €57,01 let op zelfs hoger wegens verhoging abonnement

Pluspakket 9,99 Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

totaal €62,00 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger -

Gratis Onderling Bellen -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -

Vast telefoonnummer - 0,00

U betaalt nu dus 62 euro.

Als je datzelfde om zet naar een Hussel abonnement, dan krijg je:

  • 100 mbit internet: € 47,50
  • TV, 1 ontvanger zonder opnemen: € 10,-
  • Telefoon: € 2,-

Totaal: € 59,50.

Zoals gezegd: pluspakket is gratis per 1 november indien je een mobiel abonnement hebt.

Als je 200 mbit internet wilt, dan komt daar € 2,50 bij. Want 200 mbit kost bij Hussel 50 euro. Dan kom je dus op precies 62 euro uit. Hetzelfde als wat u nu betaald en dan 100 mbit extra. Is dat nog eens een goede deal?

 

 

Weet niet welke berekeningen en bedragen je hanteert maar het klopt niet helemaal.

200 mbit internet: € 50,-

TV, 1 ontvanger (zonder opnemen) staat bij mij interactief achter : € 10,-

Telefoon: € 2,-

tv pluspakket €6,99

Totaal het hussel abonnement €68,99 

En ja de totale kosten bij elkaar op gerekend.

Ga dus meer betalen mijn berekeningen eerder kloppen wel 

Aangezien de korting een deel combi vervalt door het hussel  abonnement, het mobiel abonnement verandert er niets door alleen de 5 euro korting blijft op de mobiele factuur overeind.

Het gratis pluspakket is niet meer van toepassing op in het hussel abonnement maar wordt €6,99

mijn HD ontvanger verandert niet krijg geen (nieuwe) ook geen belang en volgens mij is de standaard HD tv ontvanger ook geen interactieve volgen mij heeft dat met opname te maken maar dat laat ik even in het midden maar wel €10 betalen voor tv 1 ontvanger interactieve zoals dat staat vermeld in het hussel abonnement mijn KPN.

opnemen hoeft voor mij ook niet heb ik nu ook niet de  randapparatuur zoals modem experia V8 en HD tv ontvanger verandert ook niet met het nieuwe hussel abonnement.

Heb alle berekeningen in mijn KPN er op los gegooid nu heb ik 100mbit huidig abonnement is en blijft voordeliger links of rechtsom als ik naar hussel ga voor alleen 200mbit. ander mogelijkheid bied KPN niet

Andere berekeningen op de website van KPN via postcode zoek hussel abonnement heeft u mobiel ja of nee daar kom je op hele ander berekeningen uit. maar dat is niet van toepassing ja voor nieuwe klanten maar niet voor bestaande klanten, alleen via mijn KPN abonnement wijzigen.

Ook toen ik mobiel abonnementen ongeveer 5 maand terug afsloot veranderde mijn abonnement op de glasvezel niet naar Hussel maar gewoon de de combi korting van €5 en gratis zender pakket naar keuze dat was het plus pakket van €9,99 andere pakketten of extra zenders hebben wij niet.

Reputatie 7
Badge +24

Het gratis pluspakket is niet meer van toepassing op in het hussel abonnement maar wordt €6,99

Zeker wel gratis. Lees dit topic:

https://forum.kpn.com/kpn-compleet-voordeel-91/husselvoordelen-combineer-en-krijg-meer-545339

Aangemaakt door een KPN medewerker. 

"Nieuw: Geniet van meer dan 25 extra zenders, meer films en nog meer series met het Pluspakket. Leuk voor jong en oud. Je krijgt van ons het Pluspakket gratis als je Internet, TV én Mobiel van KPN combineert."

Reputatie 7
Badge +24

mijn HD ontvanger verandert niet krijg geen (nieuwe) ook geen belang en volgens mij is de standaard HD tv ontvanger ook geen interactieve volgen mij

KPN heeft alleen maar interactieve tv ontvangers of digitenne ontvangers. Van een digitenne ontvanger is bij u geen sprake denk ik.

Interactief betekent dat je via de tv gids (de meeste) programmas tot een week oud terug kunt kijken. Ook kun je live pauzeren en gebruik maken van begin gemist.

heeft dat met opname te maken maar dat laat ik even in het midden maar wel €10 betalen voor tv 1 ontvanger interactieve zoals dat staat vermeld in het hussel abonnement mijn KPN.

Die 10 euro zit nu ook gewoon in uw Alles-in-1 pakket berekend. 

Opnemen is bij Hussel gratis bij 2 of meer ontvangers. Bij 1 ontvanger is opnemen ook mogelijk, maar betaal je €4,99. Bijna net zoveel als een 2de ontvanger, dat is 5 euro.

Bij uw huidige Alles-in-1 Instap abonnement krijgt u opnemen niet gratis bij meerdere ontvangers. Dat is altijd € 4,99 betalen. Dat weet ik, omdat ik dat dus heb.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien nog een Motorola tv ontvanger? Deze kan omgeruild worden voor een nieuwer model. Dat kan altijd, ook zonder het abonnement aan te passen.

Reputatie 3
Badge +1

Het gratis pluspakket is niet meer van toepassing op in het hussel abonnement maar wordt €6,99

Zeker wel gratis. Lees dit topic:

https://forum.kpn.com/kpn-compleet-voordeel-91/husselvoordelen-combineer-en-krijg-meer-545339

Aangemaakt door een KPN medewerker. 

"Nieuw: Geniet van meer dan 25 extra zenders, meer films en nog meer series met het Pluspakket. Leuk voor jong en oud. Je krijgt van ons het Pluspakket gratis als je Internet, TV én Mobiel van KPN combineert."

Gratis? Ik heb de link doorgespit mij  niet duidelijk, ik moet het kunnen zien in mijn KPN overzicht staat het er niet is het bij mij ook niet gratis, eind bedrag wat er uit rolt  in de wijziging in mijn KPN op het Hussel abonnement is wat ik zie  en wat ik per maand betaal ja sorry maar KPN maakt er een mooie puinhoop van hoe meer gehussel hoe groter de puinhoop of welles of nietes.

Ik ga niet dagelijks of wekelijks/maanden de KPN forum doorspitten voor gratis en kortingen laat staan van al dat gehussel om gek van te worden laatste tijd even veel op de forum was alleen  op zoek naar de V8 modem maar verder kom ik hier op deze forum haast niet, of er moet specifiek op onderwerp gaan zoeken of via tweakers op onderwerp in een topic wat voorbij komt anders niet.

Maar door het gehussel meer vragen dan antwoorden laat staan meer discussies, zo ervaar ik het. en meer ander draadjes kom je tegen. dan reageer ik wel eens op  dan wil je toch het fijne van weten.

Reputatie 7
Badge +24

Het gratis pluspakket is niet meer van toepassing op in het hussel abonnement maar wordt €6,99

Zeker wel gratis. Lees dit topic:

https://forum.kpn.com/kpn-compleet-voordeel-91/husselvoordelen-combineer-en-krijg-meer-545339

Aangemaakt door een KPN medewerker. 

"Nieuw: Geniet van meer dan 25 extra zenders, meer films en nog meer series met het Pluspakket. Leuk voor jong en oud. Je krijgt van ons het Pluspakket gratis als je Internet, TV én Mobiel van KPN combineert."

Gratis? Ik heb de link doorgespit mij  niet duidelijk, ik moet het kunnen zien in mijn KPN overzicht staat het er niet ...

Dat komt omdat de programmeurs in India het nog niet ingepast hebben in MijnKPN.