Sticky

Aanpassen factuurdatum KPN thuis Internet, TV & Bellen

• 22 april 2020
  • 3 reacties
  • 624 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +19

De datum waarop je thuis internet, tv en vast bellen abonnement activeert, bepaalt je maandelijkse factuurdatum. Stel je sluit op de derde van de maand je diensten aan, dan krijg je enkele dagen daarna, op de 6e van de maand je eerste factuur. Je kunt dan iedere maand vanaf de zesde de automatische incasso van KPN verwachten.

Factuurdatum aanpassen 

De datum waarop de factuur wordt afgeschreven, komt niet voor iedereen goed uit.  Je krijgt  misschien pas aan het eind van de maand je inkomsten binnen, dan is de incassodatum veel later heel onaangenaam. Bij ons kun je nu zelf kiezen wanneer je factuur wordt verstuurd. KPN incasseert normaal gesproken 3 dagen na deze factuurdatum. Handig! Dit voorkomt mislukte incasso's en een hoop stress. 

Voorbeeld: Kies je voor een factuurdatum van de 20e dan zal in de regel op de 23e het bedrag van je bankrekening afgeschreven worden. 

Wijzig hier nu online je factuurdatum

Voorwaarden:

• Je kunt alleen online je factuurdatum wijzigen

• De factuurdatum kan 1 keer gewijzigd worden.

• Voor de wijziging voert je de adresgegevens, laatste 4 cijfers van het rekeningnummer en de datum waarop je de factuur wilt ontvangen in.

• Incasso vindt 3 werkdagen na de factuurdatum plaats.

• Het aanpassen van de factuurdatum kan wanneer je internet, tv en (voip) bellen van KPN afneemt. PSTN klant kunnen geen nieuwe factuurdatum kiezen

Wil je de factuurdatum aanpassen van je mobiele factuur? Daarvoor is nog geen online tool, maar dat kan met enkele voorwaarden wel geregeld worden. Neem hiervoor telefonisch contact op met de klantenservice of via chat . De klantenservicemedewerker denkt graag met je mee naar een geschikte factuurdatum.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Nadia is het dan een idee om voor mobiel daar ook een tool voor te maken? 😉👍🏼

Reputatie 7
Badge +19

Hey @Dennis Schreve, ik heb je post even naar het relevante topic versleept. Goede vraag. Die informatie wilde ik graag nog even toevoegen aan dit topic, maar ben eerst even intern opzoek gegaan naar de actuele stand van zaken over mobiele facturatie. Helaas, er bestaat nog geen online tool voor het wijzigen van de factuurdatum van mobiele aansluitingen. Dit staat zeker wel bij ons op het verlanglijstje. De software die we nu gebruiken voor mobiele aansluitingen maakt het wat lastig om hier een soepel systeem voor in te richten. Daar moet nog aan gewerkt worden, als dat klaar is gaan we die toepassing ook maken voor mobiele klanten 🙂 Work in progress! 

Ps. de informatie is in het topic bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +20

Zoals je al kunt zien @Nadia heb ik mijn verhaal aangepast aan deze topic toen je hem verplaatst had. 😉

Reageer