Beantwoord

aansluiten beveiligingscamera op wifi

  • 23 August 2019
  • 10 reacties
  • 267 keer bekeken

Goedendag Ik vroeg mij af hoe het kan dat het modem opeens mijn 3 beveiligingscamera's niet meer accepteert. Ik woonde in IJmuiden daar deden ze het gewoon via de Wi-Fi en nu na verhuizing naar andere woonplaats doen ze het niet meer op de Wi-Fi. En ze moeten echt aangesloten worden ivm vele inbraken in de buurt maar de WiFi weigert. En van de Chinese hulp aliexpres wordt ik weinig wijzer ook. camera geeft ook aan; connecting please read ipv connecting please wait wat ze hiervoor altijd aangaven. de app op mijn telefoon is icsee waarmee ik moet verbinden en die geeft ook error aan dat ik 3g 4g uit moet zetten, die melding heb ik nooit eerder gehad ook. de qr code reageert ook niet...zoals op foto's te zien wordt ik weinig wijzer van de verkoper...resetten heb ik uiteraard al tig keer gedaan en niks werkt helaas
en het rare is dat ze alle 3 niet verbinden, lijkt mij dat er sowieso 1 het op zijn minst moet doen. 2 zijn er net nieuw binnen.



icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 August 2019, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Je hebt een Experiabox v10a zeker? Die heeft 2.4 GHz wifi en 5 GHz wifi onder dezelfde naam. Sommige apparatuur kan daar niet mee omgaan. De oplossing is dan om het 5 GHz een andere naam te geven. Dit kan niet via de webinterface van de Experiabox, dit moet via een KPN service tool. Deze kun je hier vinden:

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

De bovenste van het rijtje. Maar de afgelopen dagen werkten deze tools niet, door een technische storing, ik weet niet of ze nu wel weer werken.
bedankt voor je snelle reactie ;)
en experiabox v10 staat achterop...en de servicetool doet het helaas nog steeds niet.
maar ik vindt het vreemd dat begin juni de camera het gewoon deed op exact dezelfde experiabox v10 en nu opeens niet meer na de verhuizing. ik ga de toolen tip later nogmaals proberen
Reputatie 7
Badge +24
Wie heeft dat modem aangesloten? U zelf? Is die gereset?
het modem en tv internet telefoon is door een monteur van kpn aangesloten vlak na onze verhuizing. ik heb 'm zelf gereset via knop achterkant van modem en door de stekker uit stopcontact te halen
Reputatie 7
Badge +24
Je weet zeker dat het een v10 is en geen v10a?
Reputatie 7
Badge +24
Nou ja... denk dat de v10 misschien ook al wifi 5 GHz heeft, dus maakt misschien verder niet uit...
Ja op de sticker van modem staat v10 meer niet
En ja die heeft 5ghz zag ik toen ik erin inlogde
Reputatie 7
Badge +24
Misschien kan je bij de v10 wel de ssid van de 5 ghz wijzigen via de webinterface.
Hoi @sandravelsen . Erg jammer dat die camera's er geen zin meer in hebben.
Zo te lezen heb je een v10. En daarin kun je inderdaad beide netwerken scheiden. Kun je dat eens proberen?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten! 🙂